Ziua secunda a Raliului Moldovei a programat 9 probe speciale in zona Bacaului, cu trei bucle identice pe “Hemeius”, “Trebes” si “Racova” si un total de peste 80 de kilometri cronometrati. Dupa ce pe cele patru probe speciale de ieri Vali Porcisteanu a fost cel mai rapid, lupta urma sa se dea astazi pe specialele rapide si alunecoase, cu capcane si inclusiv o zona noua la finalul probei “Trebes”, acolo unde echipajele au gasit o suprafata alunecoasa.
Pe prima bucla, Vali Porcisteanu obtine din nou maximul, la fel ca ieri, cu trei victorii de proba, fiind urmat pe podium de catre Adrian Raspopa si Dan Girtofan, cei care obtin, pe rand, cel de-al doilea timp. Pe a doua trecere pe cele trei probe, Raspopa se impune pe Trebes cu 6 secunde in fata pilotului DTO Rally Team, care-si mareste avansul constant in fruntea ierarhiei. Pe ultimele trei probe ale Raliului Moldovei, Vali Porcisteanu reduce ritmul pentru a-si conserva victoria, lasand loc ocupantilor de pe doi si trei sa obtina cei mai buni timpi. La finalul cursei, Porcisteanu si Dobre se impun cu un avans de aproape un minut in fata echipajului Adrian Raspopa & Cosmin Diacu, in timp ce Dan Girtofan si Tudor Marza ocupa a treia treapta a podiumului.
Pe locul patru la finalul celor 106 kilometri cronometrati se claseaza Titi Aur si Toni Avram, echipaj care a avut un ritm constant de-a lungul cursei, in timp ce locul cinci este ocupat de invingatorii clasei RC2N, Stefano Marrini & D. Bianchi, care si-au adjudecat categoria in fata echipajului Calin Bucur & Gabi Gaina. Cu un ritm mai ridicat de la o proba speciala la alta, Cristi Timisica, alaturi de Gabi Lazar, reuseste podiumul in clasa RC2N, aratand un progres constant si potential la bordul unei masini integrale. In cadrul clasei 11, Bogdan si Delia Nastase obtin a doua victorie consecutiva, urmati la peste trei minute de Dragos Dinu si Sorin Vlascu pe locul secund si pe ultima treapta a podiumului de Razvan Nechifor si Levente Mag, reveniti in ziua secunda dupa abandonul de ieri.
In categoria masinilor cu 2 Roti Motrice, profitand de abandonul lui Adrian Teslovan, Mihnea Muresan si Marc Banca se impun la bordul Peugeot-ului 208 R2 dupa o lupta frumoasa si stransa cu fratii Maior. Norbert si Francesca incheie cursa pe locul secund in clasamentul categoriei, cu mici probleme de alimentare in bucla de mijloc de astazi, dar si in postura de lideri ai clasei RC5 si in clasamentul juniorilor. Podiumul clasamentului 2RM este completat de Eugen Caragui si Robert Fus, in timp ce Bogdan Vrabie si Levente Csegzy incheie pe doi in RC5, unde sunt urmati pe podium de Danut si Lucian Budai. Cupa Suzuki a fost adjudecata de Vrabie si Csegzy, urmati de echipajul tata-fiu Budai, in timp ce bronzul merge catre Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca. Cupa Dacia are un podium usor surprinzator: Bogdan Gheorghiu si Andrei Pintili se impun dupa un ritm excelent de-a lungul celor 13 probe, in timp ce debutantii Stefan Raducanu si Laurentiu Mandu termina pe doi, urmati de Dan Albut si Claudiu Bala, intr-o categorie in care au avut loc multe abandonuri: Cristi Sugar in urma unei iesiri in decor, Andrei Mitre cu probleme la cutia de viteze si Dragos Popa ramas blocat dupa o usoara iesire in decor pe penultima speciala.
Categoria RC3 este adjudecata de Mihai Manole si Florin Dorca, urmati pe podium de Enis Arif si Carmen Poenaru, in timp ce clasa RC4, unde Muresan si Banca s-au impus, i-a avut pe podium pe Eugen Caragui si Robert Fus, echipaj care a avut un ritm excelent pe speciale, si pe Alexandru Gheorghe si Ciprian Solomon. In clasamentul debutantilor podiumul a fost format din echipajele Andrei Georgescu & Mihaela Balint, David Tarta & Georgiana Gologan, Stefan Raducanu & Laurentiu Mandu, in timp ce fratii Maior, invingatori in clasamentul juniorilor, au fost urmati de Alexandru Gheorghe & Ciprian Solomon pe doi si Danut & Lucian Budai pe ultima treapta a podiumului.
In Rally2 concurentii au avut de parcurs primele doua bucle ale zilei, cu cate doua treceri pe “Hemeius”, “Trebes” si “Racova”. Emanuel Resiga obtine cei mai buni timp pe toate cele sase probe, reusind sa fie cel mai rapid de-a lungul zilei si fiind singurul care incheie in cadrul grupei B. In clasamentul general Rally2, care este dat de grupa A, Cosmin Salistean si Florian Niturad impart victoriile de proba, raliul fiind incheiat in favoarea primului, care se impune cu un avans de 1 minut si 25 de secunde in fata lui Niturad, ultima treapta a podiumului general fiind ocupata de George Marinescu, care a avut un ritm constant de-a lungul zilei si care a revenit dupa incidentul de ieri. Marinescu se impune si in cadrul clasei A3, unde a fost urmat de Aurelian Malutan si Adrian Popescu pe podium, in timp ce Peter Havrilla incheie raliul pe locul 3 in cadrul clasei A2, dupa Salistean si Niturad. Cristi Pesotchi este cel mai rapid in clasa A1, unde Lucian Tugulea termina pe locul secund, la prima cursa in Rally2.
In Campionatul pentru Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu si Andrei Motescu au fost cei mai rapizi pe un VW Golf MK1, urmati pe podium de Lorincz Borbely si Levente Kovacs (BMW 1602) si Andrei Agapian & Ana-Maria Nancu (VW Golf 1).
Credit foto: Adi Ghebaur