Moldova a fost gazda raliurilor in weekend-ul care a trecut, cu prima din cele doua competitii din aceasta regiune a tarii avand loc pe drumurile de macadam din judetul Bacau. Cu 106 kilometri cronometrati grupati in 13 probe speciale, cea de-a treia etapa a Campionatului National de Raliuri s-a desfasurat in apropiere de Moinesti, pe traseul de concurs de langa Bacau si pe superspeciala din Onesti, acolo unde fanii au raspuns in numar mare invitatiei organizatorilor, sustinand concurentii cu aplauze la fel ca in 2018.
Cunoscut ca dur pentru materialul de concurs, Raliul Moldovei a avut parte in acest sezon de o reducere a numarului de parcurgeri pe probele casante. In ciuda acestui lucru, echipajele s-au luptat cu conditiile de pe traseu, intalnind bolovani in prima zi si noroi sau zone alunecoase in ziua secunda de concurs, provocari la care pilotii si copilotii DTO Rally Team au raspuns cu determinare si ambitie.
Cu cele cinci echipaje motivate sa obtina rezultate foarte bune pe macadamul moldav, DTO Rally Team a pornit cu incredere si dorinta victoriei in clasamentul echipelor. Dupa o lupta stransa pe probele speciale, cu timpi care au confirmat viteza echipajelor, dar si cu incidente nefericite, Raliul Moldovei a adus primele victorii importante pentru DTO Rally Team in acest sezon. Vali Porcisteanu si Dan Dobre s-au impus in clasamentul general la bordul Citroen-ului C3 R5, masina care s-a comportat excelent pe cele 13 probe speciale si a purtat echipajul catre succes, in timp ce echipa a reusit prima victorie din 2019 in clasamentul dedicat gruparilor si reduce astfel diferenta fata de prima clasata.
Pentru liderii echipei, Raliul Moldovei a fost competitia in care totul a decurs perfect de la start pana la sosire. Dupa ce s-au impus pe primele 8 probe speciale si si-au asigurat un avans confortabil in fruntea clasamentului general al etapei, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au redus ritmul pentru a conserva victoria, dovedind intreg raliul ca sunt rapizi si constanti pe modelul francez. Cei doi s-au impus cu un avans de aproape 1 minut, o victorie categorica intr-o cursa in care au gestionat ostilitatile si au stabilit ritmul de referinta:
?Ma bucura mult acest rezultat si sunt fericit pentru ca am crescut viteza. A fost un raliu greu, cu probe dure in prima zi, in zona Moinesti, dar care mi-au placut mult si acum, la fel ca in fiecare an. Pe probele rapide de sambata, de langa Bacau, nu m-am simtit la fel de bine ca in prima zi, avand parte de conditii alunecoase si multe capcane. Ritmul a fost foarte bun per ansamblu, strategia noastra implicand sa atacam in prima zi, iar apoi sa conservam avansul.?
a spus Vali Porcisteanu
Vali si Dan au avut parte de o experienta pozitiva la Bacau, unde au gasit echilibrul perfect intre viteza si conservare astfel incat sa isi indeplineasca obiectivul, devenind dupa a treia etapa lideri in clasamentul general provizoriu:
?Am avut parte si de o alta lupta, prin care am incercat sa gasim echilibrul intre a ne mentine pozitia in fruntea clasamentului, dar si a menaja masina de concurs. Mi-ar fi placut sa avem parte de o lupta directa cu adversarii nostri pana la final, pentru a putea sustine un ritm ridicat si a tinde spre ritmul pe care Simone l-a avut la Arad. Suntem multumiti ca am strans multe puncte in clasamentul echipelor, dar in acelasi timp ne pare rau pentru abandonurile lui Cristi Dolofan si Cristi Sugar.?
a incheiat Vali Porcisteanu
Pentru Cristi Dolofan si Mihai Sandu, Raliul Moldovei a fost o cursa cu probleme si dezamagiri: echipajul a pornit lent in cursa din judetul Bacau, ca pe parcursul specialelor sa ridice ritmul si sa creasca viteza, lucru care s-a observat si in pozitia ocupata in clasamentul general. Cu locuri castigate pe parcursul probelor de vineri dupa-masa si sambata dimineata, echipajul urcase pana in primii 7 clasati, cand a fost nevoit sa abandoneze ghinionist. Pe speciala ?Racova?, un lemn de pe traseul de concurs loveste radiatorul Peugeot-ului 208 R5, Cristi si Mihai fiind obligati sa se opreasca pentru a limita daunele.
Dupa victoria in Raliul Aradului in cadrul clasei 11, Bogdan si Delia Nastase au pornit in Raliul Moldovei cu aceeasi dorinta – sa fie cei mai rapizi in categorie si sa aduca puncte valoroase pentru DTO Rally Team. Etapa moldava a fost cursa pe care au dominat-o de la inceput pana la final, echipajul reusind sa isi indeplineasca obiectivul si sa obtina un nou loc unu in clasa 11.
?A fost o cursa frumoasa, cu probe pe care am evoluat cu placere. Am pornit cu gandul unei noi victorii si dupa ce ne-am detasat in fruntea clasamentului la inceputul zilei secunde, am continuat cu scopul de a acumula experienta si a ne conserva victoria in cadrul clasei 11. Urmeaza Raliul Harghitei, unde speram sa repetam acest excelent rezultat?
a spus la final Bogdan Nastase, care s-a clasat pe locul 6 in clasamentul general open.
In clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, Eugen Caragui si Robert Fus pornesc cu un ritm de zile mari si se lupta constant pentru victorie pe probele speciale, reusind timpi excelenti pe macadamul moldav. Desi au avut parte de o greseala care i-a costat timp pe superspeciala din Onesti, cei doi au reusit cel mai bun raliu al carierei la bordul Peugeot-ului 208 R2, fiind implicati in lupta pentru podiumul categoriei masinilor cu tractiune fata, dar si pentru victoria in cadrul clasei RC4. La finalul Raliului Moldovei, Eugen si Robert reusesc locul secund in RC4 si bronzul in clasamentul 2 Roti Motrice, fiind extrem de multumiti de viteza de pe probele speciale dificile ale cursei, de masina de concurs care s-a comportat peste asteptari si de increderea pe care echipajul o are dupa trei raliuri in 2019.
Pentru Cristi Sugar si Vlad Colceriu, cursa din Moldova a inceput excelent, in ciuda timpului pierdut pe a doua proba a zilei, unde echipajul a fost nevoit sa revina pe drum dupa o greseala de aborare a unui viraj. Aflati pe locul secund si luptandu-se pentru victorie in Cupa Dacia, Cristi si Vlad au fost abandonat in urma unei iesiri in decor pe speciala ?Hemeius?, cei doi fiind in afara oricarui pericol, dar modelul Sandero suferind avarii din cauza carora echipajul nu a mai putut continua.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.
Credit foto: RallyZoom.ro