Cu multiple prezente in Campionatul National de Viteza in Coasta in anii trecuti si cu un start in Raliul Iasului in 2018, Andrei Georgescu a pornit in 2019 in Campionatul National de Raliuri pe un Suzuki Swift Sport de clasa RC5. Cu doua victorii in clasamentul debutantilor la primele trei curse din an, Andrei a pornit excelent in primul sau sezon in raliurile din Romania, aratand un ritm foarte bun pe probele speciale, determinare si proges. Alaturi de Mihaela Balint, copilotul sau, Georgescu isi propune titlul categoriei in 2019, dar si sa obtina podiumuri in Cupa Suzuki la etapele de asfalt.
RallyMax: Salutare Andrei! Pana sa intram in niste subiecte putin mai concrete, te rugam sa le povestesti cititorilor RallyMax.ro cum ai debutat in motorsportul romanesc si care a fost parcursul tau pana in acest moment.
Andrei Georgescu: Salut! In primul rand, pasiunea pentru motorsport o mostenesc de la tatal meu. Am debutat in motorsport la varsta de 14 ani, cand am avut prima cursa la autoslalom. Urmatorul pas, la 16 ani, a fost Campionatul National de Viteza in Coasta, cand am iesit vicecampion la debutanti si juniori. La finalul anului 2017, dupa o pauza competitionala de 2 ani, am luat startul la Raliul Sibiului, acesta urmand sa fie target-ul pentru viitor. In anul 2018 am participat la cateva curse din CNVC, la una dintre ele reusind sa iau startul cu Mitsubishi Evo X. De asemenea, tot in anul 2018 am participat si la Raliul Iasului, unde am avut primul contact cu macadamul. In 2019 am pornit cu obiectivul de a face cat mai multe etape din Campionatul National de Raliuri.
RallyMax: Ai participat constant in Campionatul National de Viteza in Coasta la bordul unor diferite automobile. Totusi, incepand cu sezonul 2019, planurile tale s-au indreptat catre Campionatul National de Raliuri, in cadrul Cupei Suzuki. De ce Suzuki si cat de multumit esti de alegerea facuta?
Andrei Georgescu: Fiind debutant, trebuia sa iau startul cu o masina de cupa monomarca si am ales Suzuki datorita nivelului ridicat cu care poti merge cu aceasta masina. Mai am mult de invatat cu setarile masinii, dar sunt foarte multumit de alegerea facuta.
RallyMax: Daca tot am deschis subiectul referitor la coasta, te rugam sa faci o comparatie, din punctul tau de vedere, intre CNVC si CNRD.
Andrei Georgescu: Din punctul meu de vedere, CNRD este mult mai complex decat CNVC. CNVC nu iti lasa loc de greseala si trebuie sa mergi cat mai curat, iar in CNR poti sa mai pierzi pe anumite sectiuni, avand timp destul sa recuperezi. Diferente sunt multe, dar ambele te invata disciplina acestui sport.
RallyMax: Dupa 3 etape disputate esti lider in clasamentul rezervat debutantilor, fiind cel care se impune in majoritatea probelor speciale ale acestei categorii. Cat de multumit esti de rezultatele obtinute si care sunt obiectivele tale pe parcursul acestui sezon?
Andrei Georgescu: Am pornit inca de la primul raliu cu obiectivul de a iesi campion la debutanti la finalul anului. Sunt foarte multumit de rezultatele avute la cele 3 raliuri disputate pana acum. Un obiectiv urmator ar fi podiumul la Cupa Suzuki. Sper macar la etapele desfasurate pe asfalt sa imi indeplinesc si acest obiectiv.
RallyMax: Stim ca fiecare dintre noi are un vis aparte, iar daca ar fi sa ti-l indeplinesti, care ar fi acela pentru pilotul Andrei Georgescu?
Andrei Georgescu: Un vis cu sanse de implinire ar fi sa iau startul la etape din ERC sau poate chiar WRC cu o masina superioara. Multa munca si un buget potrivit imi poate indeplini visul.
RallyMax: Andrei, multumim pentru raspunsurile acordate si felicitari pentru ritmul bun aratat in acest inceput de campionat. In final, ai cuvantul!
Andrei Georgescu: Si eu va multumesc pentru interviu si sper sa ridic ritmul. Ca o incheiere, vreau sa multumesc familiei si toti celor care ma ajuta sa cresc in acest sport si de asemenea partenerilor: CardOil Avantaj, KFC Romania, Sibiu Racing Team, Algernon si AM Garage.
Credit foto: RallyZoom.ro