Dupa multiple sezoane pe Dacia Sandero, Mihnea Muresan a facut in 2019 trecerea catre o noua masina de concurs – un Peugeot 208 R2 de clasa RC4. Alaturi de un nou copilot, Marc Banca, Mihnea a reusit trei victorii in cadrul clasei la primele trei etape din acest sezon, ocupand, de asemenea, si podiumul in categoria masinilor cu 2 Roti Motrice la Pitesti, Arad si Bacau. Viteza de pe probele speciale arata ca echipajul se intelege bine si ca pilotul clujean s-a adaptat rapid la modelul R2, fiind unul dintre principalii favoriti la titlul in RC4 si in clasamentul 2FWD.
RallyMax: Salutare Mihnea! Dupa doua sezoane care ti-au adus nenumarate rezultate pozitive la bordul Daciei Sandero, in acest sezon ai facut trecerea la o clasa superioara, alegand Peugeot 208 R2. Acum, dupa trei etape, povesteste-ne cat de dificila a fost acomodarea cu o astfel de masina.
Mihnea Muresan: Salut RallyMax si tuturor cititorilor! Intradevar, chiar daca ma leaga amintiri frumoase de Sandero, la bordul caruia am adunat in acelasi timp atat de multa experienta, ma bucur ca am avut posibilitatea de a face trecerea la clasa RC4 in acest sezon, Peugeot-ul 208 R2 fiind alegerea fireasca din punct de vedere al raportului costuri-performanta. In ceea ce priveste procesul de acomodare, cred ca acum, dupa 3 raliuri in care am testat limitele dinamice si mecanice ale masinii, incep sa ma simt cu adevarat confortabil la bordul acesteia. In primul rand, a fost importanta acomodarea cu viteza superioara, atat pe liniile drepte, cat si pe viraje, si cu comportamentul mult mai agil si usor supravirator, spre deosebire de Sandero. Consistenta si siguranta pe partea de franare este un mare plus, iar cutia secventiala ajuta foarte mult atat pe partea de franare, cat si, alaturi de diferentialul autoblocant, la accelerare, in special la iesirea din virajele lente.
RallyMax: Pe langa masina de concurs, in 2019 ai schimbat si navigatorul, in persoana lui Marc Banca, unul dintre navigatorii de top din Romania. Daca sezonul trecut ai avut parte de multe schimbari, se pare ca lucrurile s-au stabilizat in aceasta privinta. Cat de multumit esti de colaborarea cu Marc?
Mihnea Muresan: Dupa experienta de anul trecut, am constientizat ca pentru a putea ajunge sa performez la nivelul dorit, navigatorul are un rol cheie, iar astfel am hotarat alaturi de Marc sa concuram impreuna incepand cu acest sezon. Primele 3 raliuri au decurs asa cum ne-am dorit, iar increderea intre noi si in dictare a crescut cu fiecare kilometru de proba parcurs. Experienta si calmul lui Marc si-au spus deja de mai multe ori cuvantul si per total, fiind destul de diferiti ca si persoane, cred ca ne completam foarte bine in masina de curse.
RallyMax: La Raliul Moldovei-Bacau 2019 ai reusit un rezultat excelent – victoria in cadrul categoriei 2 Roti Motrice (2FWD). Cat de greu a fost sa obtineti acest rezultat?
Mihnea Muresan: A fost un raliu cu multe evenimente, inclusiv pentru noi, o pana de cauciuc pe PS2 si peste 30 de secunde pierdute cauzand putina neliniste. Pana la urma insa, am reusit sa ne pastram calmul si sa avem un ritm bun pe probe, fara sa ne asumam riscuri si asta ma bucura cel mai mult. Chiar daca sunt convins ca putem fi si mai rapizi, a fost mult mai important sa obtinem acest rezultat in economia campionatului, atat pentru noi, cat si pentru Napoca Rally Academy.
RallyMax: La inceputul sezonului declarai faptul ca sunt sanse sa te vedem la startul unor etape inafara calendarului CNRD. In ce stadiu se afla in acest moment aceste planuri?
Mihnea Muresan: Deocamdata eforturile noastre se concentreaza asupra Campionatului National in acest sezon. Programul meu de la masterat si job nu ne permite inca sa facem planuri in ceea ce priveste o participare in strainatate, insa si cu ajutorul noului nostru partener, Q-Service prin intermediul Inter Cars Romania, sper ca realizarea acestui obiectiv va fi in curand posibila. Pana atunci vom incerca sa adunam cat mai multa experienta cu R2-ul pentru a ajunge sa avem un ritm competitiv intr-un campionat precum ERC.
RallyMax: Urmeaza Raliul Harghitei 2019, una dintre etapele tale preferate din calendar. Cu ce obiective va indreptati spre aceasta cursa, una care o semnificatie aparte pentru tine: aici ti-ai facut debutul in 2015, ca mai apoi, in 2017, sa obtii primul titlu, intr-un sezon pe care sigur nu-l vei uita niciodata.
Mihnea Muresan: Asa este, mereu m-am simtit foarte bine pe probele de asfalt de la Raliul Harghitei iar atmosfera de acolo este foarte placuta, asa ca invitam cat mai multa lume pe probe pentru a ne urmari evolutia. Obiectivul nostru este de a continua progresul cu Peugeot-ul, acesta fiind doar al doilea meu raliu de asfalt la bordul acestuia. In acelasi timp, ma simt foarte confortabil pe aceasta suprafata, astfel imi doresc sa avem o evolutie cat mai curata si eficienta iar la final ar fi frumos daca am putea incheia din nou cu un rezultat pozitiv.
RallyMax: Stim ca timpul este una dintre cele mai importante probleme cu care te confrunti. Cum reusesti sa te imparti pe toate planurile, avand in vedere ca locuiesti destul de departe de casa?
Mihnea Muresan: Intrebarea asta mi-o pun si eu cateodata, dar cred ca atata timp cat faci ceva cu pasiune si ai langa tine pe cineva care sa te sustina in toate domeniile, poti realiza tot ce iti propui. Nu as reusi toate aceste lucruri fara sprijinul familiei mele, asa ca doresc sa le multumesc.
RallyMax: Mihnea, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in continuarea sezonului 2019! In final, ai cuvantul.
Mihnea Muresan: Va multumesc si eu! Mi-a facut placere sa stam din nou de vorba si astept sa ne vedem cu bine saptamana viitoare la Raliul Harghitei. Alaturi de Napoca Rally Academy, speram sa incantam publicul prin evolutia noastra si in acelasi timp sa ne consolidam pozitia de lideri in clasamentul pe echipe. Multumim partenerilor nostri: Banca Transilvania, OMV, DeLonghi, Q-Service, Auto Flux si Eximtur pentru sustinere.