Cu un sezon mai lung decat in anii trecuti, cu 8 etape programate de-a lungul celor 5 luni calendaristice in care au loc raliuri, caravana Campionatului National de Raliuri, a Campionatului National de Raliuri pentru Vehicule Istorice si a Campionatului National de Rally2 se indreapta catre centrul tarii, in judetul Harghita. Raliul Perla Harghitei se desfasoara in acest weekend pe probele speciale de asfalt din zona Odorheiului Secuiesc si incheie prima jumatate a sezonului, competitia fiind cunoscuta pentru traseele de concurs frumoase, pentru ospitalitatea localnicilor si pentru peisajele pitoresti.
Cu 12 probe speciale incluse in program pentru CNR si CNRVI, raliul are o lungime totala de peste 121 de kilometri, in timp ce concurentii din Rally2 vor parcurge doar 80 de kilometri cronometrati, neavand incluse trecerile de pe “Bucin”, cea mai lunga proba a cursei, in lungime de aproape 29 de kilometri, si “Liban”. Concursul debuteaza joi cu startul festiv din Piata Marton Aron, ce incepe la ora 20:00, ca mai apoi shakedown-ul sa fie programat vineri dimineata intre orele 8:00 si 13:00 pe traseul dintre Forteni si Odorheiu Secuiesc, in sens invers fata de anii trecuti. Raliul se desfasoara, la fel ca in sezoanele precedente, pe 5 probe distincte, “Bucin”, “Liban”, “Valeni”, “Sanpaul” si “Lueta” si o superspeciala.
Cum la Raliul Moldovei a fost absent, Simone Tempestini vine la Raliul Perla Harghitei cu dorinta unei noi victorii, dupa cele doua de la Pitesti si Arad, invingatorul din 2018 urmand a avea o lupta stransa cu principalul sau contra-candidat, Valentin Porcisteanu. Pitesteanul s-a impus in Moldova si a urcat in fruntea clasamentului general provizoriu, podium in cadrul caruia Dan Girtofan ocupa ultima treapta, acesta urmand a fi unul dintre principalii candidati la victorie pe probele din judetul Harghita. Absent alaturi de Tempestini la Bacau, Bogdan Marisca revine la un raliu unde se simte excelent si unde anul trecut a ocupat locul secund, eveniment unde va incerca sa scape de ghinioanele cu pene de la primele doua curse, in timp ce Sebastian Barbu va continua cresterea de ritm si progresul pentru a se implica serios in lupta pentru podium. In cadrul clasei RC2, unde sunt inscrise modelele R5, vor lua mai startul Titi Aur si Cristi Dolofan, dar si doi piloti din Ungaria: David Botka (Skoda Fabia R5) si Zsolt Marozsi (Hyundai i20 R5), care pot pune in orice moment presiune si tinde la unul din locurile fruntase.
O revenire notam si in cadrul clasei 12, acolo unde Alexandru Pitigoi si al sau superb Porsche 911 GT3 se va afla la start, spre deliciul fanilor care vor auzi sunetul incredibil al motorului masinii germane. Tot la capitolul spectacol mentionam si revenirea lui Thomas Abraham, carismaticul pilot si al sau Mitsubishi Lancer EVO III Kombi fiind la primul start din 2019 dupa problemele tehnice descoperite inaintea debutului primei etape, Raliul Argesului.
In categoria masinilor cu tractiune fata spectatorii vor avea, ca de obicei, o lupta excelenta de urmarit intre mai multi candidati decat in anii trecuti. Adrian Teslovan (RC3), cu masina refacuta dupa incendiul de la Raliul Moldovei, se va duela cu Mihai Manole (RC3), Mihnea Muresan, Eugen Caragui sau Csongor Szabo, in timp ce Enis Arif completeaza lista de inscrieri a categoriei RC3, iar Alexandru Gheorghe si Andrei Coreanu pe cea a clasei RC4, dedicata modelelor R2, toti avand sanse de a urca pe podiumul clasei.
Cu 5 masini la start, in clasa RC2N se vor lupta Andrei Girtofan, Calin Bucur, Cristi Timisica, Adrian Grigore si Andrei Cascaval, ultimul fiind la prima prezenta in CNR in acest sezon. Toti pilotii sunt rapizi si au sanse la victorie, contribuind la spectacolul pe care aceasta categorie, revigorata in acest an de numarul mare de masini la start, il ofera fanilor de pe margine. In cadrul clasei 11 gasim la start, pe langa spectaculosul Abraham, pe liderul Bogdan Nastase, pe Adrian Iliescu, Razvan Nechifor, dar si alti doi piloti din Ungaria: Laszlo Kelo (Mitsubishi Lancer EVO) si Peter Szilas (Ford Fiesta Proto). Intens populata, clasa 12 va avea la start 6 echipaje, sansele cele mai mari la victorie avandu-le Remus Cotut, in timp ce pe lista de inscrieri mai regasim pe Dorin Costea, Gabriel Miclausu (Dacia Sport), Paul Turcanu si doua masini din Ungaria, pilotate de Richard Farago (Lada 2105) si Tibor Tajmel (BMW M3).
Clasa RC5 este, la fel ca intotdeauna, foarte numeroasa, cu principalii candidati la start: Norbert Maior va porni cu acelasi Peugeot 106 cu care a avut un inceput excelent de sezon, cu trei victorii din tot atatea posibile. Bogdan Vrabie si al sau Suzuki Swift Sport se vor lupta pe doua planuri – atat in clasamentul clasei, cat si in cel al Cupei Suzuki, unde duelul se va da cu Danut Budai, Bogdan Talasman si Andrei Georgescu. De partea cealalta, Cupa Dacia va avea un numar mare de masini la start, duelul fiind dat intre liderul Bogdan Gheorghiu, Cristi Sugar si al sau Sandero reparat dupa iesirea in decor de la Bacau, dar si Andrei Mitre. In momentul de fata Dragos Popa nu apare pe lista de inscrieri, astfel incat Dan Albut, Cristiana Oprea sau Silviu Procopiu au sanse la podiumul cupei in cazul unui abandon la principalii trei candidati la podium.
Cu 5 masini la start, Campionatul National pentru Vehicule Istorice va atrage privirile si aplauzele fanilor prin prezenta la start a unui BMW 1602 pilotat de Lorincz Borbely, unui model Alfa Romeo Alfetta GTV, pilotat de Catalin Ghigea, dar si de doua VW Golf, cu care vor concura Dorin Alexandrescu si Andrei Agapian, sau un Ford Escort RS, care-l va avea la volan pe Ferenc Wirtmann.
Raliul Perla Harghitei a fost, in ultimii ani, o competitie unde spectacolul, atmosfera si voia buna au fost la ele acasa, un eveniment unde echipajele si fanii s-au simtit excelent de-a lungul a doua zile pline de miros de cauciucuri si benzina. Cu o superspeciala care atrage mii de oameni din localitate si cu o proba “Lueta” care reprezinta un magnet pentru fanii veniti in toata tara, raliul va fi cu siguranta spectaculos, interesant de urmarit prin prisma luptelor de pe probele speciale si un eveniment reusit. Ce mai asteptati? V-ati facut bagajele?