Penultima etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” s-a desfasurat in zona Brasovului, cu prima proba – superspeciala pe Colina din oras si cu probele din ziua secunda in triunghiul Sacele – Predeal – Azuga. Raliul s-a incheiat cu victoria francezului Francois Delecour, care devine matematic campion national la general dupa ce Vali Porcisteanu a avut probleme tehnice la mijlocul zilei secunde si a fost exclus la finalul zilei pe motivul efectuarii unor manevre interzise in una din regruparile zilei. Campionul din 2011 a facut apel, urmand ca decizia finala sa fie luata marti, 11 septembrie.
Vicecampionul mondial a fost urmat in clasamentul general de echipierii Napoca Rally Academy Bogdan Marisca si Marco Tempestini, cei doi duelandu-se pana la final pentru pozitia secunda. Supriza raliului a fost din nou juniorul Simone Tempestini care a incheiat in spatele tatalui sau, pe pozitia a patra in clasamentul general, imbunatatindu-si cel mai bun rezultat din cariera de pana acum: locul 5 la Raliul Aradului. Vali Porcisteanu ocupa doar pozitia a sasea din cauza problemelor tehnice si ruperii unui amortizor, fiind urmat in puncte de Dragos Dinu, Rares Tomita, Sebastian Barbu, Dan Gartofan si Horatiu Savu.
Clasamentul final la clasa 2 este compus din Francois Delecour, Marco Tempestini si Valentin Porcisteanu, care si-a trecut in cont si o penalizare. Clasa 3 a fost dominata de catre clujeanul Bogdan Marisca, fiind urmat de catre juniorii Simone Tempestini si Rares Tomita, ambii la primul sezon complet pe o masina integrala.
Sebastian Barbu a fost primul in clasamentul masinilor cu 2 roti motrice, dupa ce Vlad Cosma si Alex Filip au abandonat in treceri diferite pe cea mai lunga proba a raliului Sacele – Azuga. Sibianul castigator al clasei 5 a fost urmat la 2RM de Raul Badiu si Florin Tincescu, ambii pe automobile Dacia Logan. Vlad Stoica invinge la clasa 6 in lipsa contracandidatilor, Adrian Dragan abandonand inca din prima zi din acelasi motiv ca la Sibiu, ruperea clapetei de acceleratie, in timp ce Vlad Cosma a avut probleme cu pompa de benzina si s-a oprit pe prima trecere pe Sacele – Azuga.
Dupa ce la Raliul Aradului Florin Tincescu a castigat in premiera o etapa de CNR la Cupa Logan, acum a venit randul juniorului Raul Badiu sa invinga in cupa monomarca si la clasa 9. Cei doi s-au luptat pentru victoria in ambele clasamente pana pe ultima proba speciala, diferenta la final fiind de doar 1,9 secunde! In urma unor probleme, Bogdan Barbu ocupa doar pozitia a treia in ambele clasamente, dupa ce a condus ostilitatile o buna parte a raliului.
Clasa 11 este castigata in premiera in 2012 de catre Victor Baldescu care a aratat o forma excelenta inca de la superspeciala de vineri, urmat de Florin Crisan si Catalin Berari, in timp ce la clasa 12 singurul echipaj ce a ajuns la final a fost format din Ioan Zarug si Liviu Gania.
Clasamentul echipelor urmeaza sa fie stabilit abia dupa decizia finala a Comisiei de Competitii, deoarece regulamentul precizeaza eliminarea unei echipe din clasamentul final al unei etape daca un component al ei a fost exclus de la raliu. Napoca Rally Academy ocupa prima pozitie, urmata de ESD Rally Team, in timp ce ultima treapta a podiumului va fi ocupata fie de BCR Leasing Rally Team sau Jack Daniel’s Rally Team, dupa afisarea deciziei finale in urma apelului depus de catre campionul din 2011, Vali Porcisteanu.