Cu Simone Tempestini lider dupa prima zi de concurs, Transilvania Rally a continuat sambata cu inca 6 probe speciale, printre care si cele doua treceri pe “Dangau”, regina raliului, in lungime de 30 de kilometri. Sebastian Barbu si Bogdan Marisca erau pe podium in CNR, dar ziua secunda avea sa aduca surprize in multiple clasamente, abandonuri, dar si schimbari de ierarhii.
Pe prima proba de sambata, Simone Tempestini se impune cu un avans de 0,9 in fata lui Bogdan Marisca pe “Belis”, in timp ce Alexandru Pitigoi obtine al treilea timp. Pe prima trecere pe “Dangau”, Simone obtine din nou cel mai bun timp, cu un avans de 14,5 secunde in fata lui Pitigoi, cel care isi adjudeca victoria de pe prima trecere pe “Floresti” si urca in clasamentul general OPEN in fata lui Barbu, care este retrogradat de pe locul secund pana pe patru.
Cu o penalizare de 40 de secunde pentru intarzierea intr-un control orar, sibianul Sebastian Barbu se distanteaza de podiumul OPEN si astfel continua cursa mentinandu-si locul al treilea in clasamentul general FIA. Sebi a fost al treilea pe PowerStage, dar a avut parte si de probleme pe ultima trecere pe Floresti, pierzand secunde pretioase. Simone Tempestini are o evolutie perfecta pe ultima bucla si obtine 5 puncte pe PowerStage, reusind un raliu foarte bun in fata propriilor fani. Cu un ritm constant si rapid, Bogdan Marisca este al doilea la finalul Transilvania Rally, urmat de Alexandru Pitigoi (cel care nu puncteaza in clasamentul general FIA) si Sebastian Barbu. In Tour European Rally, podiumul a fost putin diferit, cu Tempestini si Marisca primii, urmati de Joachim Wagemans, belgianul care a dovedit si in 2019 ca este rapid pe asfaltul de la Cluj.
In CNR, Barbu a fost urmat pe locul 4 in clasamentul general de Valentin Porcisteanu, pilotul DTO Rally Team avand parte de un ritm sub asteptari si de cateva probleme tehnice, in timp ce locul al cincelea a fost ocupat de Andrei Girtofan, primul in clasa RC2N, “Andi” fiind astfel campion al categoriei cu ajutorul punctelor stranse la Cluj. Zoltan Juhos trece pe locul 6 in clasamentul general chiar pe Superspeciala de la Cluj Arena, depasindu-l pe Mihnea Muresan, primul in categoria masinilor cu tractiune fata. La revenirea in CNR, Florin Tincescu reuseste locul 9 in clasamentul general Open si se impune in cadrul clasei 11, la bordul unui Subaru Impreza, in timp ce Norbert Maior isi adjudeca victoria in clasa RC5 si locul 8 in clasamentul general FIA, unde obtin puncte si pilotii Mihai Manole si Adrian Teslovan, ambii pe modele cu tractiune fata.
Invingator in clasamentul 2FWD, Mihnea Muresan a aratat un ritm de exceptie la raliul de casa, fiind primul si in cadrul clasei RC4, unde a fost urmat de Alexandru Gheorghe pe locul secund si de Doru Mihut pe ultima treapta a podiumului. Cu o iesire in decor pe “Dangau”, de unde a revenit dupa minute bune pierdute, Eugen Caragui are parte de un nou incident pe superspeciala de la Cluj Arena, unde se rastoarna spectaculos in fata fanilor, fiind pus pe roti de catre reprezentantii media si ajungand in parcul inchis cu masina sifonata serios. In 2FWD, Muresan a fost urmat de Norbert Maior si Mihai Manole, cel care s-a impus in cadrul clasei RC3 in fata lui Adrian Teslovan si a lui Enis Arif.
Cu un avans de peste patru minute, Norbert Maior a dominat clasa RC5 la Transilvania Rally, primind aprecierea fanilor pentru viteza de pe speciale. Pilotul Napoca Rally Academy a fost urmat de Danut Budai, care la bordul unui Suzuki Swift Sport isi adjudeca victoria in cupa monomarca dupa un raliu gestionat perfect, in care a aratat viteza. Podiumul clasei este completat de Bogdan Talasman, cel care e al doilea in cadrul cupei monomarca, in timp ce Alex Ardelean ocupa ultima treapta a podiumului Cupei Suzuki, la cel mai bun rezultat de la revenirea in CNR. Bogdan Vrabie face pana pe trecerea de sambata de pe “Belis” si pierde podiumul, in timp ce Andrei Georgescu loveste violent un cap de pod si rupe rollbar-ul Suzuki-ului Swift Sport.
Cupa Dacia a avut parte de multe rasturnari de situatie si de clasament, cu Bogdan Gheorghiu abandonat din motive tehnice si cu un Andrei Mitre cu probleme de sanatate care l-au fortat sa piarda minute pretioase. Dupa ce a condus cursa si a stabilit ritmul de referinta, Dragos Popa are probleme tehnice pe Power Stage si pierde minute intregi, Cristi Sugar profitand si reusind o victorie in cupa monomarca la Cluj, unde a fost urmat pe podium de debutantii Radu Benea, la doar a doua cursa in CNR, si Horea Balea, cel care se afla in prezent in fruntea clasamentului Debutanti – Cupa Dacia. Benea si Balea au fost primii in clasamentul debutantilor, unde au fost urmati de un alt pilot rapid carea alearga pe un model Sandero, Vlad Raducanu.
Desi a condus in Transilvania Rally timp de cinci speciale, Bogdan Nastase abandoneaza stupid dupa o iesire in decor, fotoliul de lider fiind preluat de Florin Tincescu, revenit alaturi de Iulian Nicolaescu, care se impune in fata lui Thomas Abraham, un alt pilot care a revenit la start dupa mai multe ghinioane la Arges si Harghita. Cu o victorie categorica, Alexandru Pitigoi a fost primul in cadrul clasei 12, unde Dorin Costea a incheiat pe locul 2, profitand de abandonul lui Paul Turcanu, care s-a oprit chiar pe superspeciala de la Cluj Arena, in timp ce Ciprian Lupu reuseste al doilea podium din tot atatea curse, dupa rezultatul similar de la Raliul Sibiului.
In Campionatul National de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu si al sau VW Golf obtin o victorie categorica, urmat pe podium de Lorincz Borbely si Andrei Agapian. La revenirea in raliuri, Mirela Bucovicean pierde podiumul general pe Power Stage, dupa ce a petrecut peste un minut suspendata la iesirea dintr-un viraj cu pietris. Alexandrescu se impune si in clasa I2, unde a fost urmat de Agapian, in timp ce Borbely, Bucovicean si Catalin Ghigea au incheiat pe podiumul clasei I3.
In Rally2, dupa o prima zi cu “Capusu Mare” anulat, concurentii au “alergat” doar sambata. Cu un start in forta si o victorie pe Belis, Dan Nicoschi e nevoit sa abandoneze pe prima trecere pe “Dangau” cu o planetara rupta, lasand loc liber lui Alexandru Bogdan, cel care obtine victoria in clasamentul general si cel al clasei A2 cu un avans de peste 1 minut in fata lui Sergiu Rogozan, la primul sau raliu in postura de pilot. Podiumul a fost completat de liderul clasei A1, Roland Csato, in timp ce Nicu Fota si Andrei Pop au completat ierarhia clasei. Florian Niturad a fost al treilea in cadrul clasei A2, in timp ce clasa A3 l-a avut pe Paul Popa invingator, urmat de Aurelian Malutan si debutantul Alexandru Cornea. Cu doar doua masini la start, grupa B, dedicata masinilor cu tractiune integrala, a fost adjudecata de Bogdan Moldovan, in timp ce Emanuel Resiga s-a clasat al doilea.
Cu lupte frumoase pentru podiumuri, cu rasturnari de situatie si rezultate surprinzatoare, Transilvania Rally a avut parte de dueluri urmarite de multi fani de-a lungul celor doua zile de concurs. Dupa ce la startul festiv ploaia si temperatura scazuta a tinut spectatorii acasa, soarele de vineri si sambata a adus un public numeros pe probe, in special pe “Floresti” si la superspeciala de la Cluj Arena. Probabil anularea specialei de debut, “Capusu Mare”, din cauza lipsei comunicatiilor, a fost cel mai mare aspect negativ al cursei, in timp ce intarzierea de pe probele de sambata a fortat transmisia de pe ProX sa se incheie dupa scurt timp, dar Transilvania Rally a fost un eveniment reusit, cu probe speciale de exceptie. Urmeaza Raliul Brasovului, ultima etapa de raliuri din 2019, locul unde se vor decide majoritatea titlurilor categoriilor, cat si cel de campion national absolut.