Cea mai lunga cursa a sezonului 2019 de raliuri, Transilvania Rally, a programat intre 26 si 28 septembrie zece probe speciale rapide de asfalt in judetul Cluj, cu un numar mare de echipaje la start si cu o lupta stransa pentru podiumuri. Competitia a facut parte din calendarul Tour European Rally, campionat in care au luat startul si echipaje din strainatate, pe langa cele din Campionatul National de Raliuri.
Cu un start festiv organizat joi seara pe platoul dintre Cluj Arena si Sala Polivalenta din oras, Transilvania Rally a debutat cu o sesiune de teste la Floresti, ca mai apoi sa fie programate 4 probe speciale in prima zi de concurs. Din pacate, din cauza lipsei comunicatiilor intre arbitri, prima proba a fost anulata, echipajele parcurgand doar 32 de kilometri vineri. Pe speciala ”Floresti”, atat pe timp de zi, cat si vineri noapte, la lumina farurilor, fanii s-au aflat in numar mare pentru a urmari spectacolul automobilistic, ca mai apoi la superspeciala de langa Cluj Arena aplauzele sa curga pentru toate echipajele.
La bordul Citroen-ului C3 R5, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au inceput Transilvania Rally cu un ritm ezitant, sub asteptarile echipajului: ”Vineri nu ne-am regasit deloc, fiind prea precauti. Am inceput cursa cu proba Belis, una care nu imi place in mod special si pe care am pierdut timp” a spus Vali la finalul primei zile de concurs. Cu timpi aproape de podiumul clasamentului general, Vali si Dan incheie primele trei speciale ale raliului pe locul patru, dar pornesc in ziua secunda cu o abordare mai hotarata.
Cu un ritm mai bun, echipajul DTO Rally Team reuseste timpi competitivi pe specialele din ziua secunda, dar nu poate recupera timpul pierdut vineri si incheie Transilvania Rally pe locul patru in clasamentul general. ”A fost o cursa mai dificila decat ma asteptam. Parca anul acesta a fost cel mai dificil raliu de la Cluj din cauza probelor lungi, cu formatul de 30 de kilometri pentru Dangau, o proba cum nu cred ca mai exista in Romania: complexa, selectiva, rapida si dificila. Ritmul pe care l-am avut pe finalul cursei a inceput sa se apropie de ceea ce ne doream cu adevarat. Cireasa de pe tort a fost superspeciala de la Cluj Arena, unde ne-am bucurat de sustinerea unui public numeros si primitor, ca de fiecare data la Cluj” a completat Vali Porcisteanu impresiile despre a doua zi de concurs.
Lupta pentru titlu va continua la ultimul raliu al sezonului, Tess Rally Brasov, care se desfasoara in perioada 18-19 octombrie pe 109 kilometri cronometrati de macadam. ”Dupa Transilvania Rally ne gandim la Brasov, unde se anunta un final de sezon incendiar. Vom afla abia la ultimul raliu cine va fi campion, iar eu sper ca publicul sa fie cu sufletul la gura pana pe ultima proba speciala a raliului, urmarind lupta pentru titlu” a incheiat Vali.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu au pornit in penultima cursa a sezonului 2019 cu dorinta unei evolutii rapide pe probele speciale tehnice de la Cluj. Dupa un debut bun, echipajul se afla pe locul 10 in clasamentul general, cand un incident nefericit de ciudat a pus capat cursei. Pe etapa de legatura dintre doua probe speciale de vineri, in timpul unei depasiri efectuate legal, un concurent strain a acrosat Peugeot-ul 208 R5 pilotat de Cristi si Mihai, cei doi lovind un copac si fiind astfel nevoiti sa abandoneze, cu daune semnificative la masina de curse. ”Am avut parte de cel mai stupid abandon din cariera. Din fericire, eu si Mihai n-am patit nimic, dar masina de concurs a fost afectata serios. Echipa tehnica va face tot posibilul ca Peugeot-ul 208 R5 sa fie reparat in timp util si sper sa ne aflam la startul Raliului Brasovului pentru o ultima cursa a sezonului” a declarat Cristi.
Pentru Bogdan si Delia Nastase, Transilvania Rally a inceput perfect, cu doua victorii de proba speciala vineri, cei doi fiind la conducerea clasei 11 cu un avans confortabil de aproximativ 25 de secunde la finalul zilei. A doua zi de concurs a debutat cu un nou timp bun pentru echipajul DTO Rally Team, ca mai apoi prima trecere pe Dangau, regina raliului, sa aduca un incident nedorit. Bogdan si Delia ies usor in decor si nu reusesc sa revina pe drum, pierd minute pretioase si sunt nevoiti, din pacate, sa abandoneze din postura de lideri ai clasei 11.
Pornit in cursa din judetul Cluj dupa rasturnarea de la Iasi, echipajul format din Eugen Caragui si Robert Fus a inceput competitia cu un ritm ezitant, mai lent decat si-ar dori cei doi. Cu progres de-a lungul specialelor din prima zi, Eugen si Robert se aflau pe locul al treilea in cadrul clasei RC4, cand o iesire in decor pe cea mai lunga si dificila proba a raliului a insemnat peste 11 minute pierdute. Reveniti pe traseul de concurs, Caragui si Fus au ajuns in service, unde echipa tehnica a readus Peugeot-ul 208 R2 in stare perfecta de functionare pentru o noua bucla. Cu o noua serie de timpi buni pe finalul Transilvania Rally, Eugen si Robert au incheiat spectaculos superspeciala de la Cluj Arena, in aplauzele fanilor, cu o noua rasturnare, dar si cu un loc trei in cadrul clasei.
Cu un start bun, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au inceput Transilvania Rally cu o lupta frumoasa pentru victoria in Cupa Dacia. Cu doua victorii de proba vineri, juniorii DTO Rally Team se aflau la finalul primei zile de concurs pe locul secund, la doar 3 secunde de lider. Sambata, cu viteza pe probe, dar si profitand de problemele adversarilor, Cristi si Vlad s-au instalat in pozitia de lideri ai cupei monomarca si au gestionat perfect avansul, reusind sa se impuna in poate cea mai dificila cursa a sezonului. ”Editia de anul acesta a Transilvania Rally a fost una cu mari emotii pentru noi. Cu un inceput mai putin promitator dupa o penalizare de un minut primita intr-un punct de control orar, plecam intr-o cursa de recuperare, reusind dupa ”Dangau” sa urcam pe locul doi si sa recuperam secunde importante fata de lider. Cu un ritm bun, profitam de problemele avute de Dragos Popa si urcam pe prima pozitie, acolo unde ne mentinem pana la finalul cursei, cu un ritm prudent. Astfel, devenim din nou liderii Cupei Dacia si plecam spre Brasov cu sanse mari la titlu!” a spus Cristi, juniorul DTO Rally Team care alearga pe un model Sandero.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.