Devenit deja un eveniment cu traditie la sfarsitul fiecarui sezon, Rally Show-ul de la Sibiu vine in acest an cu cateva noutati si schimbari in regulament. Astfel, show-ul de final de an se muta de pe celebra pista de autocross din Sibiu, locul unde s-a desfasurat pe modelul Race Of Champions, cu doua masini in paralel, pe ultimii doi kilometri din PS Santa (inclusa in Raliul Sibiului), devenind astfel Santa Rally Show. ?Speciala Santa este una dintre cele mai celebre probe din Romania si are un farmec aparte. Tocmai de aceea am decis sa schimbam locatia de desfasurare a rally show-ului de final de an. Chiar daca nu vor mai evolua doua masini in paralel, sunt sigur ca spectacolul va fi acelasi, iar provocarea pentru piloti si mai mare decat de obicei?, a spus Sorin Itu, organizatorul Sibiu-Santa Rally Show.
Din cauza numarului mic de inscrisi pana in miercurea premergatoare evenimentului, organizatorii au decis ca Santa Rally Show sa se desfasoare pe durata unei singure zile, toate clasele fiind condensate sambata, 20 octombrie. ?Am decis sa anulam prima zi pentru a avea parte de mai mult spectacol sambata. Vineri era mai greu pentru spectatori sa ajunga pe proba si, in plus, vineri erau mai putini concurenti la start. Am decis sa organizam totul intr-o singura zi si cred ca asa ziua de sambata va fi una extrem de spectaculoasa?, a spus Sorin Itu.
La fel ca in 2011, concurentii se pot inscrie cu masini de clasa 9 (inclusiv Cupa Dacia), de clasa 2+3, 5+6, dar si cu automobile cu omologare expirata sau fara omologare. Cei 30 de inscrisi pana in prezent se vor duela pe cei doi kilometri de proba speciala incepand cu ora 9, de la 7:30 fiind programate recunoasteri ale traseului. Deoarece doua masini nu pot evolua in paralel, se vor face grupe de maxim 10 masini care vor parcurge sensul intr-un sens, se vor regrupa si apoi vor parcurge proba in sens invers. Probele vor fi cronometrate in ambele sensuri, iar locul de start la dus va coincide cu cel de sosire la intoarcere si vice-versa. O noutate o reprezinta startul lansat, procedura care presupune ca timpul de start va fi cronometrat de o fotocelula amplasata la 30 de metri de locul de start efectiv al masinii.
Sebastian Barbu este singurul pilot inscris pe doua masini de concurs, sibianul propunandu-si sa concureze cu o Dacia Logan pentru a-si mentine titlul la Cupa Dacia castigat in 2011 la Sibiu Rally Show, dar si cu Renault Clio RS in cadrul clasei 5+6. Echipierii Napoca Rally Academy surprind, fiind inscrisi cu automobile Dacia Logan. Marco Tempestini, Bogdan Marisca, Danny Ungur si Vlad Cosma se vor duela de la egal la egal cu juniorii Florin Tincescu si Simone Tempestini pe masini identice. O surpriza placuta pe lista de inscrieri este prezenta lui Emanuel Ilina, in timp ce prezentele la start a lui Alex Filip, Rares Tomita sau a lui Istvan Soos vor spori spectacolul.
Festivitatea de premiere va avea loc imediat dupa finalul competitiei, fiind acordate cupe pentru fiecare clasa (Cupa Dacia, clasa 9, 2+3, 5+6 si H), un premiu special fiind de asemenea pus in joc: Cupa Santa Speed, ce se va acorda pentru cel mai bun timp, indiferent de sensul de parcurgere a probei.
Coordonatele GPS ale intrarii pe PS Santa: 45?42’41.42″N; 24? 0’43.45″E. Pe portiunea de macadam nu se va putea intra cu masina, dar acestea vor putea fi parcate in zonele dintre Cabana Mai si Cabana Curmatura. Drumul de acces DJ106A intre Rasinari si Paltinis va fi deschis pe intreaga durata a zilei de concurs. Va recomandam sa ascultati instructiunile oamenilor de ordine si a organizatorilor, iar pentru deplasarea pe proba este sugerat sa nu folositi traseul de concurs, ci zonele verzi paralele cu acesta.
Informatii suplimentare pe www.raliulsibiului.ro la sectiunea Rally Show.