Sezonul 2019 al Campionatului European de Raliuri s-a incheiat cu un raliu proaspat introdus in calendar, desfasurat in estul Ungariei, pe probe speciale noi, intr-o combinatie interesanta de asfalt si macadam. Dupa un 2018 in care a fost etapa candidat, Rally Hungary a programat weekendul trecut peste 200 de kilometri cronometrati pe drumurile inguste de asfalt de la nord de Ny?regyh?za, ploaia, noroiul si suprafata alunecoasa fiind principalele probleme cu care echipajele au avut de luptat de vineri seara pana duminica dupa-masa.
In fruntea clasamentului, cea mai importanta lupta a avut loc intre Chris Ingram si Alexey Lukyanuk, britanicul avand prima sansa la titlu si fiind prezent in Ungaria pentru a duce laurii din Campionatul European in Marea Britanie dupa mai mult de 50 de ani de la titlul lui Vic Elford in 1967. Nefiind nevoit sa castige, Ingram porneste strategic in cursa si il lasa pe Lukyanuk sa preia conducerea, fiind pentru o buna perioada de timp pe locul secund. O pana pe finalul zilei de sambata il face pe Ingram sa piarda un loc, fiind inca in carti pentru titlul european din 2019, dar ultima proba a cursei pregatea cateva surprize. In conditii foarte dificile, atat Ingram, cat si Lukyanuk fac pene si incertitudinea era maxima in stop-ul probei, acolo unde calculele matematice si confirmarile din service aduc zambetul pentru britanic.
Astfel, Frigyes Turan, unul dintre cei mai experimentati piloti maghiari, se impune in Rally Hungary 2019, fiind urmat pe podium de Alexey Lukyanuk si Callum Devine, irlandezul fiind la prima cursa cu un model R5 in ERC. Fara podium din cauza timpului pierdut pe PS13, Chris Ingram incheie abia al patrulea, dar strange suficiente puncte pentru a deveni campion in fata echipajului din Rusia.
In Peugeot 208 R2 Cup, la a patra participare in Ungaria, Norbert Maior si Francesca Maior pornesc cu o strategie excelenta si se afla la inceputul cursei pe locul secund, avand nevoie de un loc doi pentru a-si asigura aceeasi pozitie in clasamentul cupei monomarca la finalul sezonului. Cu liderul Peugeot Cup iesit in decor, Norbert si Francesca preiau conducerea cursei si defileaza pana la final, cu un ritm bun si cu viteza pe probe, reusind sa se impuna si in clasamentul masinilor cu tractiune fata din Ungaria. Un rezultat excelent pentru echipajul Napoca Rally Academy care incheie 2019 pe locul doi in Peugeot 208 R2 Cup, cu doua victorii si un loc doi din patru participari.
Eugen Caragui si Robert Fus au pornit in Rally Hungary in ERC in cadrul clasei RC4, principalul obiectiv al celor doi fiind acumularea de experienta pe drumurile necunoscute din tara vecina. La bordul unui Peugeot 208 R2, echipajul DTO Rally Team a debutat foarte bine in cursa, dar o pana pe chiar prima speciala de sambata i-a facut sa piarda timp pretios. Pe locul 7 in cadrul clasei RC4 (intre toate masinile R2 din competitie) si pe locul 3 in ERC RC4, Eugen si Robert se indreptau spre un rezultat bun, cand o a doua pana pe PS5 i-a costat multe minute. Din pacate, cursa s-a incheiat prematur pentru cei doi, cand o problema tehnica a masinii de concurs i-a oprit inaintea superspecialei din Nyregyhaza de duminica.
Credit foto: Attila Szabo