In urma cu cateva saptamani, Autosport.com a lansat zvonul conform caruia Ott Tanak va face mutarea de la Toyota catre Hyundai in sezonul 2020. Dupa ce si-a adjudecat titlul in clasamentul pilotilor, cu o etapa ramasa de desfasurat in acest sezon, Ott Tanak a facut anuntul oficial, despre care David Evans, jurnalist britanic, a scris inaintea cursei din Spania. Intre timp, cu anularea Rally Australia, sezonul mondial de raliuri s-a incheiat cu Hyundai campioana si astfel s-a dat startul “sezonului” de transferuri, speculatii si zvonuri.
In aceasta dimineata, Motorsport.com a scris despre o posibila incheiere a programului WRC pentru Citroen din cauza concentrarii grupului PSA pe campionatele de anduranta si Formula E. De la revenirea cu noul C3 din 2017, Citroen a avut parte de rezultate sub asteptari, cu doar sase victorii din 40 de starturi in WRC. Astfel, in aceasta situatie, se pune problema viitorului celor doi piloti care au concurat pentru echipa in 2019.
Conform Autosport.com, Sebastien Ogier si Elfyn Evans ar putea face trecerea la Toyota in viitorul apropiat, mai ales dupa ce fostul campion mondial l-a ales pe britanic drept un coechipier excelent. Pe cealalta parte, ramas fara contract daca retragerea Citroen se confirma, Esapekka Lappi are optiunile limitate: dupa ce a parasit Toyota in urma cu un sezon, singura optiune pentru finlandez ramane M-Sport, care ar avea nevoie de un nou pilot tanar, care sa se lupte in fruntea clasamentului.
Astfel, certitudinile pe care le avem in prezent sunt urmatoarele:
- Hyundai va avea in componenta doi piloti cu program complet: Thierry Neuville si Ott Tanak, urmand ca a treia masina sa fie impartita de Sebastien Loeb si Dani Sordo, ambii cu program partial pentru 2020. Andrea Adamo, Team Manager-ul echipei, a anuntat ca poarta discutii cu Andreas Mikkelsen si Craig Breen pentru gasirea unor solutii pentru ca cei doi sa continue alaturi de Hyundai in 2020.
- Peugeot a anuntat ieri ca pregateste o revenire in campionatele de anduranta, conform Motorsport.com
In paralel, zvonurile conform carora Toyota este interesata de Elfyn Evans si Sebastien Ogier continua. Evans a vizitat sediul echipei din Finlanda si a purtat discutii cu liderul Tommi Makinen, fiind considerat de catre unii jurnalisti ca deja a semnat un contract, in timp ce Ogier are nevoie de o masina competitiva pentru a se lupta la titlu. Makinen nu a negat interesul pentru cei doi piloti, mentionand ca echipa va confirma oficial saptamana viitoare care va fi componenta echipei, precizand faptul ca Rovanpera va fi al treilea pilot, in timp ce Katsuta va concura cu al patrulea model Yaris la unele etape din 2020.
Presupuneri in momentul de fata:
- Citroen Racing incheie programul in WRC, urmand a avea doar trei constructori in WRC din 2020
- Daca Ogier si Evans trec la Toyota, se pune in discutie componenta echipei in 2020, tinand cont de contractul aproape sigur pe care Kalle Rovanpera il are cu echipa condusa de Tommi Makinen. Kris Meeke si Jari-Matti Latvala nu mai au contract cu Toyota si nu l-au prelungit pana in prezent
- In cazul in care Elfyn Evans paraseste M-Sport, lasa un loc liber pentru un alt pilot care sa fie numarul unu in echipa. Daca acesta va fi Esapekka Lappi, Kris Meeke sau Jari-Matti Latvala, cel care a mai alergat pentru britanici, ramane de vazut in viitorul apropiat. Pe lista pilotilor care isi doresc un loc intr-o echipa de uzina se numara Mads Ostberg, Andreas Mikkelsen, Craig Breen si Hayden Paddon, toti rapizi si valorosi.
- Exista o alta posibilitate, mai mica, de revenire a lui Ogier la M-Sport. Aceasta varianta are o sansa mai mica de reusita din cauza bugetului redus cu care trebuie sa lucreze Richard Millner.