In crestere de la un sezon la altul, cu lupte mai stranse pentru victorie la fiecare cursa, cu mai multe echipaje prezente la fiecare etapa din 2019, Rally2 a avut parte de un sezon excelent. Multiple echipaje s-au duelat pentru podium in clasamentul general, cat si in cel al claselor, iar inaintea Transilvania Rally un numar mare piloti aveau sanse matematice la titlu, dintre care trei cu sanse reale in cazul unei victorii pe probele de asfalt de la Cluj. Cum masinile integrale din grupa B nu puncteaza in clasamentul general al Rally2, campionul din acest an a fost dat de catre grupa A si cele trei sub-clase. Cu un sezon constant si cu trei victorii, Samuil Mircea si Romain Gilles au devenit campioni in 2019, fiind al treilea echipaj timisorean care se impune in campionat din cele patru editii de la infintare. De asemenea, de notat este faptul ca Gilles este dublu-campion Rally2, in 2016 in postura de pilot si in 2019 in cea de copilot, si ca in fiecare editie cel putin un membru al echipajului castigator a fost timisorean.
Raliul Argesului a debutat in forta in Rally2, cu o lupta intre mai multe echipaje pe probele speciale de pe Transfagarasan. Doar cu superspeciala inclusa in prima zi de concurs, Alexandru Bogdan este primul lider, ca mai apoi Dan Nicoschi sa fie cel mai rapid pe urcarea de langa Vidraru si sa preia conducerea. Nicoschi ramane lider pana inainte de final, cand ploaia si anvelopele medii rezulta intr-o rasucire pentru clujean si astfel clasamentul final se schimba: Florian Niturad se impune cu un avans de doar 4 secunde, dupa ce s-a luptat in fruntea clasamentului pe probe, urmat de Dan Nicoschi si Alexandru Bogdan.
Raliul Aradului a avut parte, din nou, de numeroase rasturnari de situatie in Rally2: dupa ce Dan Nicoschi conduce cursa pana pe a treia proba, cand are probleme si pierde minute, Roland Csato si mai apoi Samuil Mircea trec in frunte. Cu probe dificile si dure in ziua secunda a cursei, clasamentul se schimba din nou, Claudiu Albut fiind invingator dupa un parcurs foarte bun pe “Conop” si “Nadas”, fiind urmat de George Marinescu si Roland Csato pe podium. Dupa ce a preluat conducerea in prima zi de concurs, Cosmin Salistean a avut un parcurs constant in a treia cursa a sezonului, Raliul Moldovei, reusind sa creasca ecartul fata de urmatorii clasati si sa se impuna in fata lui Florian Niturad si George Marinescu.
Din nou pe asfalt, Raliul Perla Harghitei a adus prima si singura victorie in clasamentul general pentru Dan Nicoschi, unul dintre pretendentii la titlu. Dupa ce a condus raliul de pe prima pana pe ultima speciala si a obtinut cel mai bun timp pe cele 10 probe, Nicoschi se impune cu un avans de peste 3 minute in fata lui Samuil Mircea, cea mai categorica victorie a sezonului. Claudiu Albut incheie al treilea, in timp ce Florian Niturad, in postura de ocupant al locului secund, la 14 secunde de lider, iese violent in decor pe “Lueta” si incheie prematur cursa. Singurul concurent in cadrul grupei B, Bogdan Moldovan incheie al doilea in clasamentul neoficial Rally2 al Raliului Perla Harghitei.
Cu probe speciale noi incluse in program pe langa cele clasice din zona Paltinis, Raliul Sibiului incepe cu Dan Nicoschi la conducere dupa prima zi de concurs, ca mai apoi o problema tehnica pe etapa (furtun spart) sa rezulte in abandon, Lucian Lopazan fiind propulsat in frunte, cu o lupta frumoasa pentru locul secund. La final, Samuil Mircea reuseste un nou podium, fiind urmat de Alexandru Bogdan pe locul trei. In cadrul grupei B, care nu puncteaza in clasamentul general Rally2, Bogdan Molodvan a fost cel mai rapid dintre toate masinile din campionat (in clasamentul neoficial care include toate masinile).
Macadamul iesean a vazut una dintre cele mai stranse lupte din Rally2 in acest sezon, cu multiple rasturnari de clasament de-a lungul celor doua zile de concurs. Revenit dupa iesirea in decor de la Harghita, Florian Niturad a avut o evolutie sub asteptari, probabil din cauza lipsei de incredere. Dupa ce a condus in prima zi de concurs, Claudiu Albut are probleme tehnice la superspeciala din Iasi si pierde timp, iar Cosmin Salistean se opreste cu o defectiune pe speciala “Paun”. Astfel, in lupta pentru victoria in Raliul Iasului au ramas Samuil Mircea si Paul Popa, in timp ce Albut recupera pe fiecare proba din ziua secunda. Cu abandonul lui Popa pe penultima speciala a cursei, Mircea se impune, urmat pe locul secund de Claudiu Albut si pe trei de George Marinescu, in primul podium integral GP24 Timis Rally Team.
Inaintea Transilvania Rally mai multi piloti aveau sanse matematice la titlul Rally2, dintre care trei aveau sanse reale in cazul unei victorii in etapa clujeana. Cu singura proba din prima zi anulata, lupta urma sa se decida pe specialele de sambata. Dan Nicoschi a pornit intr-o forma maxima si a preluat conducerea pe proba de debut din ziua secunda, ca mai apoi sa urmeze un scenariu parca din filme: Claudiu Albut abandoneaza inaintea probei “Dangau” cu probleme la ambreiaj, Dan Nicoschi se opreste pe proba cu o planetara rupta, in timp ce Samuil Mircea incheie proba, dar spune stop din cauza unor pene succesive. Cu un ritm foarte bun la etapa de casa, Alexandru Bogdan se impune, urmat surprinzator de Sergiu Rogozan, copilotul lui Bogdan Moldovan fiind la debutul in calitate de pilot in Rally2. Cu un ritm constant de-a lungul sezonului, Roland Csato este recompensat cu un nou podium, ocupand locul al treilea in Transilvania Rally.
La fel ca in Campionatul National de Raliuri, Tess Rally Brasov a reprezentat “finala” sezonului si in Rally2, cu o frumoasa lupta atat in clasamentul pilotilor, cat si in cel al echipelor. Doi membri GP24 Timis Rally Team s-au luptat de la egal la egal, cu diferente de zecimi de secunda, castig de cauza avand Samuil Mircea, urmat de Claudiu Albut pe locul secund si de Paul Popa pe ultima treapta a podiumului.
Clasamente Rally2 2019
Astfel, in clasamentul general Rally2 la final de 2019 se impune echipajul format din Samuil Mircea si Romain Gilles, care a reusit trei victorii de-a lungul sezonului, la Sibiu, Iasi si Brasov. Cu o victorie la Arad, Claudiu Albut si Alexandru Ursu sunt vicecampioni in Rally, in timp ce Florian Niturad si Mihai Popa primesc “bronzul”, avand in palmares un succes la Raliul Argesului. Cu o lupta stransa, duelul echipelor din Rally2 s-a dat in acest sezon intre Danny Ungur Racing si GP24 Timis Rally Team. Cu o formatie competitiva, timisorenii au fost foarte rapizi in acest sezon, punandu-i in dificultate pe campionii en-titre Danny Ungur Racing. Clujenii au gestionat perfect avansul si au reusit sa isi adjudece un nou titlu, cu un avans de 15 puncte in fata GP24 Timis Rally Team. Cu doar patru prezente, dar si doua victorii, la Sibiu si Iasi, Sibiu Rally Team ocupa locul al treilea la finalul sezonului.
Constant, rapid si deseori implicat in lupta pentru podiumul general Rally2, echipajul Roland Csato & Sandor Csikos este campion al clasei A1, in timp ce Cristian Pesotchi si Bianca Radu au incheiat sezonul pe locul secund, urmati de Nicu Fota si Silvia Dumitrescu. Cea mai populata categorie, clasa A2 a fost adjudecata de acelasi Samuil Mircea, care l-a avut in dreapta pe Romain Gilles, iar podiumul a fost completat de Florian Niturad si Mihai Popa, respectiv Cosmin Salistean si Ana Maria Salistean.
Cu opt echipaje la start de-a lungul celor opt curse, clasa A3 este adjudecata in 2019 de catre Claudiu Albut si Alexandru Rusu, urmati de George Marinescu si Arnold Caitanu, in timp ce ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Aurelian Malutan si Dorian Fazacas. Cu Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan prezenti la cele mai multe etape din 2019, grupa B este adjudecata de echipajul clujean, in timp ce Emanuel Resiga si Denisa Resiga ocupa locul secund al categoriei, urmati de Joanan Nagel si Ruben Nagel pe ultima treapta a podiumului.
Campionatul National de Raliuri pentru Vehicule Istorice
In Campionatul National de Raliuri dedicat Vehiculelor Istorice, noua echipaje au luat startul in doua clase, sporind spectacolul de pe probele speciale si atragand aplauzele fanilor cu masini superbe care au facut istorie in raliuri. Astfel, cu trei victorii din sase prezente, clasamentul general ii are pe primul loc pe Dorin Alexandrescu si Andrei Motescu, care se impun cu un avans de 17 puncte in fata echipajului Lorincz Borbely & Levente Kovacs, care obtin, la randul lor, trei victorii, la Harghita, Sibiu si Iasi. Locul al treilea in clasamentul general este ocupat de Andrei Agapian si Ana Maria Nancu, prezenti la cele mai multe curse din 2019, sapte la numar. Clasa I3, singura constituita in Campionatul de Vehicule Istorice, are castigator echipajul Lorincz Borbely & Levente Kovacs, in timp ce Catalin Ghigea si Andrei Barbu se claseaza pe locul secund, urmati de Gunther Graef si Cristian Cibu, cei care au concurat doar la Raliul Argesului, unde s-au impus in clasamentul general.