Dupa multiple sezoane in Campionatul National de Viteza in Coasta si Rally2 la bordul unor masini cu tractiune fata, Bogdan Moldovan a facut in 2019 pasul catre o masina integrala. La bordul unui Mitsubishi Lancer EVO VII, clujeanul care il are in dreapta pe Sergiu Rogozan a reusit rezultate foarte bune in Rally2, fiind cel mai rapid in slab reprezentata grupa B. In timpul pregatirilor pentru revenirea in Campionatul National de Raliuri, Bogdan si Sergiu vor lua startul in weekend la Winter Rally Covasna, singura competitie desfasurata pe zapada si gheata in Romania.
RallyMax: Salut, Bogdan! Povestim dupa un 2019 in care ti-ai indeplinit un vis din copilarie ? sa iei startul cu o masina integrala in raliuri. Cum a fost sezonul trecut pentru tine si Sergiu in cadrul Rally2?
Bogdan Moldovan: Salut RallyMax si tuturor fanilor care va urmaresc si ne urmaresc. Asa este, de mult timp visez sa evoluez pe un Mitsubishi Evo, iar in anul 2019 am reusit acest lucru. Sezonul a fost unul de acomodare cu masina, datorita faptului ca am achizitionat-o intr-o configuratie mult inferioara, dar de la cursa la cursa am venit cu noi imbunatatiri, fiind nevoiti de fiecare data sa ne obisnuim cu ele. Desi este o masina mai veche, are potential mare si este mult mai performanta decat masinile cu care am concurat pana acum.
RallyMax: Ati reusit sa fiti cei mai rapizi in cadrul grupei B, unde prezenta a fost destul de redusa, dar si sa obtineti constant timpi in fruntea clasamentului ”open” neoficial al Rally2. Cat esti de multumit de adaptarea la Mitsubishi si de ritmul vostru?
Bogdan Moldovan: Corect, dar a fost un rezultat de conjunctura, avand in vedere slaba reprezentare in cadrul grupei. Cum spuneam si mai sus, am adus multe imbunatatiri masinii de parcurs si a trebuit sa ne obisnuim cu ele, respectiv sa mergem mai tare, ceea ce a dus si la timpi buni pe probe. Adaptarea la noua masina a fost mai rapida decat ma asteptam, desi inca mai trebuie sa lucrez la stilul de pilotaj, pentru ca in toata cariera mea in raliuri am mers cu tractiune fata si m-am obisnuit cu acel stil.
RallyMax: Ce noutati pregatesti pentru sezonul 2020? Ai reusit sa strangi bugetul necesar pentru o participare integrala in cele 8 raliuri din acest an? Cat de pregatit esti de evolutiile pe macadam cu EVO-ul?
Bogdan Moldovan: Masina ramane aceeasi, copilotul acelasi, echipa aceeasi, partenerul Ferro acelasi, iar noutatea principala este un nou partener care va fi alaturi de noi anul acesta. Este vorba de Gebo Tools, o firma care face import si distributie de scule si echipamente pentru service-uri auto. Cu ajutorul partenerilor speram sa avem bugetul necesar unui sezon complet, cel putin asta ne dorim. Bineinteles ca asteptam cu nerabdare raliurile pe macadam, care sunt mult mai spectaculoase intr-o masina integrala performanta, mai ales ca acum Evo-ul este pregatit si de macadam, avand o suspensie noua si scuturile necesare.
RallyMax: Urmeaza Winter Rally Covasna, unde stim ca iti doresti sa iei startul, dupa ce ati fost forlighteri la competitia destinata masinilor istorice de la inceputul lunii. Care este planul pentru cursa pe zapada?
Bogdan Moldovan: Asa este, am participat in urma cu 3 saptamani la Covasna, la Historic Winter Rally, in calitate de forlighteri (masina de deschidere), in pricipal pentru a ne adapta cu masina pe zapada, fiind o suprafata pe care nu am mai concurat niciodata. Pentru Winter Rally Covasna, care va avea loc la sfarsitul saptamanii, suntem pe lista de inscrieri la clasa 11, alaturi de nume importante si masini rapide. Nefiind un raliu care conteaza in economia campionatului, mergem la Covasna cu intentia de a ne bucura de pilotajul pe zapada si sa mai acumulam experienta cu EVO in conditii de aderenta scazuta.
RallyMax: Povesteste-ne mai multe despre planurile voastre pentru 2020: stim ca iti propui sa revii in CNR, dupa mai multe sezoane la Rally2 si Coasta. Cat de adevarate sunt aceste informatii si care sunt obiectivele voastre in acest sezon?
Bogdan Moldovan: In ultimii ani, dupa “posibilitati”, intre 2012 si 2015 am participat la Viteza in Coasta. Ulterior am fost o prezenta obisnuita in cadrul Rally2, inca de la debutul acestui campionat in 2016 si pana in prezent, fiind unul dintre sportivii care a participat la crearea si dezvoltarea lui, dar fiind implicat si in luptele la varf, avand cateva raliuri castigate si titluri de campion la clasa, vicecampion la general si campion cu echipa in fiecare editie. Dar e momentul sa fac pasul la “grupa mare” si sa revin in CNR dupa 10 ani, ultima mea prezenta ca pilot fiind la Raliul Clujului 2010, pe o Skoda Felicia. Asta nu inseamna ca nu voi mai fi implicat in Rally2, fiind cu sufletul acolo si implicat in Subcomisia de Rally2 a FRAS.
In CNR vom participa in cadrul clasei 11, o clasa foarte disputata si urmarita de fani, cu masini puternice si piloti spectaculosi, unde competitia este acerba, urmand a avea, cu siguranta, o misiune grea pentru a tine pasul cu ei.
RallyMax: Ce parere ai despre calendarul competitional din 2020, despre etapele propuse, numarul lor, cat si despre introducerea ”joker”-ului de la Suceava?
Bogdan Moldovan: Sincer, calendarul 2020 mi se pare unul nu foarte prietenos cu sportivii si bugetele lor, fiind foarte incarcat, cu 9 etape, destul de amestecate, asfalt cu macadam, ceea ce necesita schimbarea configuratiei masinilor de concurs de multe ori. Ca raliuri, pe langa cele “traditionale”, salut revenirea Sibiului pe macadam, in speranta ca se vor gasi si probe mai putin dure, cat si a Sucevei, ca reeditare a Raliului Bucovinei, chiar daca deocamadata ca etapa “joker”, chiar la debutul campionatului.
RallyMax: Bogdan, iti multumim! In final, ai cuvantul si posibilitatea de a transmite un mesaj fanilor si partenerilor.
Bogdan Moldovan: Va multumesc si eu pentru interes RallyMax. Doresc sa le multumesc tuturor fanilor si celor care ne sustin, in special partenerilor Ferro si GeboTools, si va asteptam pe probe in 2020 in numar cat mai mare, pentru a sustine motorsportul romanesc si a vedea un spectacol automobilistic reusit.