Chiar daca nu face parte din Campionatul National de Raliuri, Winter Rally Covasna este competitia care, in fiecare iarna, starneste curiozitatea fanilor de motorsport din Romania prin spectacolul oferit pe zapada si gheata. Zeci de echipaje sunt atrase anual de evolutiile in conditii de aderenta scazuta pe drumurile din judetul Covasna, acolo unde atmosfera frumoasa, probele speciale tehnice si “dezmortirea” dupa iarna sunt principalele motive pentru a raspunde prezent. Cu aproape 100 de kilometri cronometrati grupati in 8 probe speciale, editia 2020 a competitiei se va desfasura in zonele deja clasice pentru Winter Rally, prezenta la start a numelor sonore precum Simone Tempestini sau Dan Girtofan fiind una dintre atractiile pentru fani, pe langa modelele spectaculoase prezente la start: R5-uri, zeci de masini R3 si R2, numeroase Lada si BMW, dar si un Subaru Impreza WRC.
Competitia debuteaza vineri seara, incepand cu ora 17:00, cu superspeciala de 1,3 kilometri lungime din Covasna, proba care nu conteaza in clasamentul cursei si care va fi un show pentru fanii din imprejurimi. Sambata dimineata incepe cu celebra urcare dintre Covasna si Comandau, proba in lungime de 11,6 kilometri pe care echipajele o vor parcurge o singura data, incepand cu ora 9:03, ca mai apoi sa fie programata o vizita in parcul de service. Ziua de concurs continua cu parcurgerea probelor “Mica Siriu” (20 kilometri) si “Korpas 1” (9 kilometri) in prima bucla din zona Comandau, iar apoi a “Ciresu” (17 kilometri) si “Korpas 2” (9 kilometri) dupa-masa, dupa o alta vizita in parcul de service. Duminica sunt programate doua probe pe acelasi traseu de concurs, parcurse in ambele sensuri, “Manisca” (09:10) si “Paraul Halom” (11:30), ambele in lungime de 15 kilometri, ca mai apoi competitia sa fie incheiata de festivitatea de premiere de la ora 15:30.
Lista de inscrieri este una foarte numeroasa, cu aproape 55 de echipaje pana in prezent, atat din Romania, Ungaria, Bulgaria sau Italia. In cadrul clasei 2, cea dedicata modelelor R5, Dan Girtofan si Tudor Marza sunt cei mai de seama reprezentanti din CNR, alte sase masini de top fiind pilotate de Costel Casuneanu, Zoltan Lencse, Dani Fischer, Alberto Battistolli, Zsolt Marozsi si Costanaro Giacomo, toti cu sanse reale la podium. De mentionat faptul ca invingatorul din ultimii doi ani, Antal Kovacs, nu este prezent pe lista de inscrieri in acest moment. Desi este inscris in cadrul clasei 11, Simone Tempestini va fi unul dintre cei mai rapizi piloti pe probe, campionul en-titre luand startul alaturi de Sergiu Itu pe modelul Subaru Impreza al #Motorsport in competitia unde obiectivul va fi spectacolul.
Cu patru masini la start, clasa 3 va vedea un duel intre Andrei Girtofan, Emil Vincze, Peter Bosch si Yankov Georgi, primul evoluand cu un model Subaru Impreza, in timp ce ultimii trei piloteaza masini Mitsubishi Lancer. In cadrul clasei 5, in dreapta lui Mihai Manole revine Marc Banca, cei doi urmand a concura cu Renault-ul Clio R3, contracandidatii clasei fiind Cristian Toader si Gerdjikov Ognian, in timp ce clasa 7 va fi una dintre cele mai numeroase, cu 10 masini la start, probabil un record pentru Romania. Cu modele 208 R2, Fiesta R2 si C2 R2, categoria va vedea o disputa frumoasa intre piloti rapizi precum Csongor Szabo, Norbert Berecki, Viktor Vitek sau Geradziev Georgi. Surpriza categoriei o reprezinta prezenta la start a copilotului Karoly Borbely, cel care va concura pe un 208 R2 alaturi de Sebastian Itu, un echipaj care trebuie, cu siguranta, urmarit pe probele speciale.
Surprinzator de slab populata pentru Romania, clasa 9 va avea la start 9 echipaje: George Grigorescu revine la volanul Daciei Sandero, urmand a o avea in dreapta pe Georgiana Gologan, in timp ce Gabriel Stoian va concura alaturi de Mihai Capet (Suzuki Swift Sport), Mihai Dumitrescu alaturi de Adi Iliescu (Dacia Sandero), iar Peter Szonyi si Zoltan Varadi pe un Suzuki Swift. Pe langa prezenta campionului CNR, clasa 11 va mai avea la start alte sase modele, printre care se remarca Subaru Impreza WRC S8 pilotat de Zoltan Csik, Ford-ul Fiesta Proto la comenzile caruia se va afla Peter Szillas, sau EVO 7-le lui Bogdan Moldovan. Desigur, clasa 12 va fi cea mai numeroasa in cadrul editiei 2020 a competitiei, cu 14 echipaje la start, majoritatea concurand cu BMW-uri E36 sau modele Lada care vor spori spectacolul. In premiera pentru Winter Rally, la start se vor afla si o serie de SSV-uri, pilotate de reprezentanti ai Romaniei si Ungariei: modele Canam sau Bombardier.
Cum zapada a revenit astazi in zona Comandau si echipajele au parte de ninsoare la recunoasteri, se anunta un weekend excelent pentru motorsport. Prezenta la start a numeroaselor modele R5, de clasa 3, a spectaculoaselor masini de clasa 11 sau 12, sau numarul mare de modele R2 va fi, cu siguranta, un ingredient al spectacolului. Adaugati faptul ca Simone Tempestini, campionul din 2019, va concura pe un Subaru Impreza, prezenta pilotilor rapizi si a numelor sonore precum Dan Girtofan, Zsolt Marozsi, Zoltan Lencse, Costel Casuneanu, Andrei Girtofan, Mihai Manole, Csongor Szabo sau revenirea lui George Grigorescu si aveti toate motivele pentru a fi prezenti sambata si duminica pe probele Winter Rally Covasna 2020.