Un pilot constant de-a lungul ultimelor sezoane, atat din punct de vedere al prezentelor, cat si a rezultatelor, Adrian Teslovan a concurat in 2019 alaturi de Vajk Imre Cseh pe acelasi Citroen DS3 R3T cu care echipajul “alearga” de cateva sezoane in Campionatul National de Raliuri. Vizibili mai rapizi pe probele speciale, cei doi s-au luptat in sezonul trecut pentru titlul categoriei masinilor cu tractiune fata, reusind locul secund, in timp ce s-au incununat castigatori ai clasei 5 (RC3). Adi a raspuns intrebarilor noastre despre anul competitional trecut, despre planurile pentru 2020, dar ne-a expus si unele opinii despre Campionatul National de Raliuri.
RallyMax: Salut, Adi! Povesteam la inceputul anului trecut despre planurile voastre pentru 2019 si dorinta de progres. Cum ai descrie acest sezonul trecut, la finalul celor opt curse pe asfalt si macadam?
Adrian Teslovan: Este destul de greu sa il descriu, am inceput foarte bine si am incheiat nu chiar cum ne-am dorit, dar una peste alta suntem extrem de bucurosi ca am putut termina inca un sezon complet – acesta este cel mai important lucru.
RallyMax: Tot la inceputul lui 2019 povesteam despre formatul actual al calendarului, cu opt etape. Cum ti s-a parut acest program, cu primul raliu in martie si cu mai multe raliuri decat in trecut. Care au fost avantajele si dezavantajele?
Adrian Teslovan: Sezonul 2019 a fost unul comprimat intre lunile mai si octombrie, cu anumite luni cu 2 etape. Nu cred ca a fost cel reusit calendar competitional. Trebuie sa intelegem odata ca cel mai important lucru este sa punem sportul pe primul loc, sa intelegem ca atat sportivii, organizatorii cat si federatia trebuie sa mergem inainte impreuna, dar fara sa acceptam compromisuri.
RallyMax: In ultimele sezoane ati atacat titlul categoriei 2 Roti Motrice (2FWD), dar nu ati reusit sa va incununati campioni. Ce consideri ca a lipsit in 2019 sau ce puteati sa faceti mai bine pentru a deveni campioni?
Adrian Teslovan: Putin mai mult noroc ar fi fost suficient, binenteles putin mai multa atentie la detalii ar fi facut diferenta, iar daca aveam ceva mai multa viteza in anumite momente ar fi fost perfect. Asa cum am spus-o si mai sus, cel mai important lucru pentru noi este faptul ca am mai reusit sa terminam un sezon nu foarte usor, un sezon presarat din nou de evenimente nu tocmai placute: un incendiu costisitor, un eveniment total neplacut in care eram pe punctul sa abandonam dupa ce bucati din suspensia si franele concurentului din fata noastra ne-au lovit masina la Arad, cu o situatie penibila la shakedown care a avut urmari mai serioase decat ne-am asteptat, cateva probleme tehnice care au persistat in a doua jumatate a sezonului si care nu au depins de echipa noastra tehnica.
RallyMax: Ce parere ai de organizarea raliurilor din 2019? Cum ti s-a parut Raliul Argesului la revenirea in campionat sau mutarea Brasovului de pe asfalt pe macadam?
Adrian Teslovan: Asa cum am scris si mai sus am avut etape organizate la superlativ si etape in care compromisul a fost cel care ne-a condus. Ma bucur foarte mult ca Raliul Argesului este din nou in calendarul sportiv – este o echipa care pune mult suflet si pasiune in ceea ce face, iar asta nu are cum sa fie rau. Organizatorii raliului sunt o echipa care dezvolta de cativa ani un proiect amplu, finantat pe masura. Este un raliu care trebuia sa fie in campionat.
Etapa de la Brasov – macadam din nou dupa multi ani – probele frumoase. Parerea mea este ca au nevoie de un suflu nou in tot ceea ce inseamna organizarea unei etape, istoria acestui raliu ii obliga – teoretic ar fi destul de simplu avand in vedere ca echipa de la Brasov presteaza servicii pentru organizatori de referinta din Campionatul National. Probabil este o chestiune de buget, de vointa, mentalitate, nu stiu exact care este solutia. Sunt convins ca o sa gaseasca o strategie de succes in viitor.
RallyMax: Cum arata, din punctul tau de vedere, sezonul ideal in CNR? Cate etape sa aiba si care ar fi acestea?
Adrian Teslovan: L-as vedea in perioada aprile – octombrie, fara pauza in august, si fara regula “n-“, de eliminare a unui rezultat. Numarul etapelor poate fi 7, dar nu ma deranjeaza nici 8. Cred ca programul ar trebui facut sambata – ziua lunga iar duminica 2-3 probe. Trebuie sa intelegem ca nu suntem la nivelul la care lumea sa plece de la munca/job vineri pentru a veni pe probe prin padure sau sa blocam centrul oraselor mari in timpul saptamanii – deocamdata.
Joi dupa masa si vineri recunoasteri, iar cursa sambata si duminica. Se face si la case mai mari – daca nu incercam nu vom sti daca functioneaza sau nu.
RallyMax: Desi este devreme, suntem curiosi de planurile voastre pentru sezonul 2020. Veti ramane in cadrul clasei RC3 sau pregatiti un progres catre o clasa superioara?
Adrian Teslovan: Deocamdata ramanem in aceasi formula din toate punctele de vedere. Accesul la o clasa superioara sau diferita il vom hotari pe parcursul anului in functie de oportunitati si, bineinteles, buget.
RallyMax: Adi, iti multumim pentru raspunsuri! In final, ai cuvantul!
Adrian Teslovan: Ma bucur extrem de mult ca va dezvoltati foarte frumos acest proiect de promovare al motorsportului, lucru care se vede. Va doresc mult success in tot ceea ce va propuneti sa faceti!
Fanilor acestui sport le multumim pentru sustinere! Sa ne vedem cu bine pe probele din 2020!