Anul 2019 a adus pentru Sebastian Barbu prima victorie din cariera in cadrul Clasamentului General FIA, o victorie venita in fata propriilor suporteri, la Raliul Sibiului, unde alaturi de Bogdan Iancu a reusit sa se impuna meritat cu un ritm foarte bun pe probele speciale. Aflati pentru prima data la volanul unui model R5, Sebastian Barbu si Bogdan Iancu au fost rapizi inca de la prima etapa din 2019, aratand ca pot emite pretentii pentru un loc pe podium la fiecare etapa. Despre concluziile sezonului 2019, dar si despre noutatile pentru acest an, am povestit cu Sebi in interviul de mai jos.
RallyMax: Salut, Sebi! Desi este deja 2020, haide sa povestim despre sezonul trecut ? in 2019 ai facut pasul catre un model R5 si ai aratat de la inceput un ritm foarte ridicat. Cum a fost trecerea si adaptarea catre Skoda Fabia R5? Dar cu Bogdan in dreapta ta in masina de curse?
Sebastian Barbu: Salut, RallyMax! Sezonul trecut a fost unul foarte frumos din toate punctele de vedere, dar mai ales din punct de vedere sportiv pentru ca in sfarsit am reusit sa pilotez o masina de top. Pentru ca nu mai suntem tineri si pentru ca bugetul nu ne mai permite perioade de adaptare cu masina sau cu noi ca echipaj, anul trecut am pornit serios la treaba. Am avut parte de o sesiune scurta de teste pe asfalt inainte de Arges si una si mai scurta de macadam inainte de Arad. Alaturi de Bogdan am stabilit ca trebuie sa ne intram in ritm cat mai repede si sa ne punem pe treaba. Nu a fost deloc usor, mai ales ca am avut parte de foarte multe necunoscute. Dar una peste alta ne-am descurcat bine si ne-am vazut de treaba. De accea adaptarea la modelul R5 a venit destul de repede, singurele probleme pe care le-am avut au fost de ordin organizatoric (service, program, etc) si de alegere a anvelopelor.
RallyMax: Poate cel mai important moment al sezonului trecut a fost victoria de la Raliul Sibiului, in fata propriilor fani. Cum te-ai simtit reusind cel mai bun rezultat al carierei acasa? Consideri ca ai avut un avantaj cunoscand unele dintre probele speciale?
Sebastian Barbu: Toata lumea este de parere ca am avut un avantaj fiind acasa, dar nu a fost deloc asa. La Sibiu s-au potrivit toate. Cel mai important pentru mine a fost scurta pauza dintre etape. Am terminat cu un rezultat bun la Harghita si am pornit motivati la Sibiu. Desigur ca m-am bucurat extrem si le multumesc inca odata tuturor celor implicati care au facut posibila aceasta victorie. A fost o victorie care din punctul meu de vedere nu era imposibila. Dar ma repet si spun ca nu a am castigat la Sibiu pentru ca a fost raliul nostru de casa. Am muncit la fel ca si pana atunci, am muncit si mai mult dupa.
RallyMax: La inceputul lui 2019 ai fost de fiecare data aproape de podium, ca pe finalul sezonului sa reusesti un argint si un bronz la Cluj si Brasov. Cum ai descrie ritmul vostru de pe probe? Ce poate fi imbunatatit in 2020?
Sebastian Barbu: Am avut un ritm bun tot anul. Am pierdut insa din cauza lipsei de experienta cu noul material de concurs. La inceput am gresit total alegerea anvelopelor, abia la Sibiu am reusit sa ne descurcam bine. La Bacau din nou anvelopele si tot asa. La Iasi a cedat motorul dupa doar doi kilometri din prima proba speciala. La Cluj s-a rupt pedala de aceleratie inainte de Powerstage, iar la Brasov s-a rupt timoneria in treapta intai de viteze pe Powerstage pe ultimii doi kilometri. Eu cred ca ritmul a fost bun, iar pentru sezonul 2020 va trebui sa il imbunatatim, dar nu cred ca va fi vreo problema. Nu pot sa va spun exact ce vom face pentru a fi mai rapizi, o sa descoperiti voi pe probele speciale. 🙂
RallyMax: Care sunt planurile voastre pentru 2020? Veti lua startul tot cu o masina R5? Planuiti un sezon complet?
Sebastian Barbu: Vom lua startul tot pe Skoda Fabia R5, insa sigur nu la toate etapele din calendar. La etapele la care vom lua startul vom incerca sa mergem cat mai bine si sa ne clasam pe podium.
RallyMax: Luand in considerare planurile pentru anul acesta, ce obiectiv va propuneti? Veti tinti titlul national de campion absolut, acum ca aveti un an de experienta cu modelul R5?
Sebastian Barbu: Nu vreau sa ma gandesc deja la titlu. Este si va fi o munca grea tot anul ca sa reusim sa luam startul in primul rand. Vom vedea apoi ce se va intampla pe probele speciale si in functie de asta vom stabili si strategia.
RallyMax: Ce parere ai de propunerea de calendar pentru 2020? Ce ti-ar placea sa fie diferit in programarea curselor? Ce raliuri ti-ar placea sa fie incluse in calendar?
Sebastian Barbu: Eu nu sunt un fan al comentarilor sau al sugestilor, cred ca deja ma stiti destul de bine. Am descis sa pornesc pe drumul acesta, asa ca o sa ma adaptez la conditiile date. Imi doresc doar ca totul sa fie FAIR-PLAY si sa ne bucuram de fiecare metru parcurs pe probele speciale. Imi doresc ca raliurile sa fie mediatizate cat mai mult si sa vedem cat mai multi fani pe marginea drumului.
RallyMax: Sebi, iti multumim pentru raspunsuri! Mult succes in 2020 ? in final, ce mesaj ai pentru fanii care va sustin?
Sebastian Barbu: Vreau sa le multumesc tuturor pentru sustinere, in primul rand familie mele, prietenilor, partenerilor nostri si fanilor. Va promitem ca nu o sa dezamargim si ca puteti in continuare sa va mandriti cu noi ca prietenii vostri rapizi.
Credit foto: RallyArt.ro