Noul sezon aduce modificari majore pentru Campionatul National de Viteza in Coasta, care va avea parte de etape noi in acest an, dar si de un regulament cu multiple noutati. Pilotii vor alerga in 2020 la un numar de 9 etape, care se vor desfasura pe parcursul a doua zile – sambata si duminica. Dintre cele noua curse programate, trei etape (Rasnov, Medias, Cheile Gradistei) vor avea coeficient 1, iar celelalte sase etape (Poiana Brasov, Campulung Muscel, Resita, Baia Mare, Ranca si Sinaia) vor avea un coeficient de 1,2, in clasamentul anual urmand a se lua in calcul punctele de la toate etapele 1.2 si de la o etapa cu coeficient 1.
Regulamentul Campionatului National de Viteza in Coasta pentru 2020 este disponibil aici. Regulamentul final nu a fost inca publicat si ramane de vazut cum se vor schimba perioadele de desfasurare ale etapelor programate in acest sezon, avand deja o amanare pentru Trofeul Rasnov. De asemenea, sunt asteptate alte amanari, situatia fiind incerta pentru intreg sezonul competitional.
Noutatea majora pentru 2020 o reprezinta revenirea cursei de la Baia Mare, desfasurata pe celebrul traseu din Pasul Gutai, organizatorul XPO Racing avand planuri mari pentru concurenti si mai ales pentru fanii infocati care luau, pe vremuri, cu asalt competitiile din Maramures.
Localitate | Data | Organizator | Coef. | |
1 | Rasnov | 4-5 aprilie* | Auto Blic | 1 |
2 | Cheile Gradistei | 25-26 aprilie | Auto Blic | 1 |
3 | Baia Mare | 30-31 mai | XPO Racing | 1.2 |
4 | Ranca | 20-21 iunie | Autocorex | 1 |
5 | Resita | 4-5 iulie | CB Rally | 1.2 |
6 | Sinaia | 25-26 iulie | Carpati Sinaia | 1.2 |
7 | Medias | 29-30 august | CSM Medias | 1 |
8 | Campulung M. | 19-20 septembrie | Brothers | 1.2 |
9 | Poiana Brasov | 10-11 octombrie | AMC Racing – Auto Blic | 1.2 |
*Trofeul Rasnov a fost amanat din martie pentru perioada 4-5 aprilie din cauza raspandirii coronavirus, dar perioada de desfasurare va fi, probabil, din nou amanata din cauza starii de urgenta din Romania.
Cea mai importanta modificare a regulamentului este introducerea Performance Factor, un nou mod de catalogare si diferentiere a masinilor de concurs, sistem care este deja folosit de catre FIA in campionatele internationale din Europa. Performance Factor presupune alocarea unei valori de performanta specifica fiecarui autovehicul in functie de greutatea si parametrii tehnici. Pentru a calcula factorul de performanta al fiecarei vehicul, competitorii trebuie sa:
- completeze si descarce de pe www.fiaperformancefactor.com fisa tehnica corespunzatoare masinii de concurs, care contine toate detaliile despre autovehicul
- Valoarea “Factorului de Performanta” al masinii va indica nivelul de performanta al autovehicului de competitie si permite incadrarea acestuia intr-o categorie in conformitate cu Regulamentul Sportiv. PF-ul este determinat prin analiza complexa a factorilor care influenteaza performantele masinii, putand fi schimbat in funtie de modificarile aduse parametrilor.
Noi categorii, grupe si clase pentru masinile CNVC
Masinile de concurs vor fi impartite in doua categorii incepand cu 2020: Categoria I si Categoria II, fiecare cu grupe si clase:
Categoria 1: Autovehicule cu caroserie inchisa:
Grupa | Clasa | PF |
Grupa 1 | Clasa unica | PF intre 15 si 39 |
Grupa 2 | Clasa unica | PF intre 40 si 79 |
Grupa 3 | Clasa unica | PF intre 80 si 119 |
Grupa 4 | Clasa unica | PF intre 120 si 159 |
Grupa 5 | Clasa 5a | PF intre 160 si 179 |
Clasa 5b | PF intre 180 si 199 | |
Grupa 6 | Clasa 6a | PF intre 200 si 239 |
Clasa 6b | PF mai mare de 239 |
Categoria 2 – Autovehicule cu caroseria deschisa
Grupa D/E2/SS (monopost) | – Masini tip monopost – Formula International – Formula libera (max 3000cmc) |
Grupa CN/E2-SC (masini sport) | – Auto sport productie si auto de curse cu 2 locuri, deschise sau inchise, cu max 3000cmc |
Pentru automobilelele din Categoria 2 vor exista patru clase corespunzatoare capacitatii cilindrice: sub 1600cmc, intre 1600 si 2000 cmc, intre 2000 si 3000 cmc si intre 3000 – 6500 cmc.
Vehiculele Electrice si Hibrid se vor grupa, incepand cu sezonul 2020, in opt clase distincte, fiecare fiind corespunzatoare unui tip de autovehicul:
- Clasa EV-II – Vehicule Convertite electric (transformate dintr-un vehicul de serie/competitie)
- Clasa EV-III – Vehicule electrice de serie, destinate competitiilor sportive
- Clasa EV-IIIA – Vehicule electirce de serie (fara modificari suplimentare)
- Clasa EV-IV – Vehicule electrice categoria lightweight
- Clasa EV-V – Vehicule electrice single-seaters (monopost)
- Clasa EV-VI – Prototipuri racing sport electrice
- Clasa EV-VII – Vehicule electrice hibrid
- Clasa EV-VIII – Vehicule propulsate cu ajutorul altor energii alternative
Automobilele de Grupa I (istorice) se vor grupa in doua categorii distincte:
- Categoria A (C, D, G1, G2), numita in clasamente I1:
- Clasa A1 – pana in 1300cmc
- Clasa A2 – intre 1300 si 1600cmc
- Clasa A3 – intre 1600 si 2000cmc
- Clasa A4 – peste 2000cmc
- Categoria B (H1, H2, I), numita in clasamente I2
Modificari de regulament in urma sedintei din 10 martie
Regulamentul Campionatului National de Viteza in Coasta va include noutatile discutate si stabilite in cadrul intalnirii cu reprezentantii sportivilor si organizatorilor din CNVC:
- Pentru capitolul ”Turatie” din cadrul PF va fi stabilit un minim acceptat, care va fi cel din fisa de omologare sau din varianta de productie din care provine masina
- Pentru PF – motorul va fi considerat ”custom” daca nu a fost montat pe modelul respectiv in varianta de serie
- Toleranta la capitolul ”aero” va fi de 20%
- Cantarirea masinii se va face cu pilot si echipament in interior
- Este obligatorie depunerea fiselor PF pana la 20 martie, acestea urmand a fi publice
- In 2020, echipele se pot licentia si pot puncta fara a avea un debutant
- In baza propunerii primite la Secretariatul FRAS, se va constitui o cupa a masinilor GT, Cupa SPARCO SHOP, sustinuta si sponsorizata de catre Bucur Tuning, importator oficial Sparco
Ordinea de start in competitii se va da dupa urmatoarele reguli, urmand ca la prima etapa din campionat startul sa fie luat in ordinea numerelor de concurs, in timp ce la a doua etapa startul va fi in ordinea descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta, dar tinand cont de ordinea din Art. 18.2 din Regulament.
- Pentru mansele de sambata (recunoasteri si antrenamente oficiale):
- Istorice
- Categoria 1 – in ordine descrescatoare a grupelor si coeficientului PF (de la cel mai mare PF din Grupa 6 la cel mai mic PF din Grupa 1)
- Categoria 2 – in ordine crescatoare a grupelor/claselor
- Vehicule electrice/hibrid
- Pentru mansele de duminica (recunoasteri si concurs)
- Istorice
- Categoria 1 – in ordine descrescatoare a grupelor si in ordine crescatoare a timpilor obtinuti in ziua precedenta
- Categoria 2 – in ordine crescatoare a timpilor obtinuti in ziua precedenta
- Vehicule electrice/hibrid in ordine crescatoare a timpilor obtinuti in ziua precedenta
Desi in Campionatul National de Raliuri sistemul de punctaj a fost schimbat, cel din CNVC ramane identic si in 2020, cu 25 de puncte acordate invingatorului, 18 puncte pentru locul secund, 15 puncte pentru locul al treilea, pana la 1 punct pentru locul al zecelea. Pilotii care au inregistrat un timp doar in una din cele doua manse de concurs (nu se aplica categoriilor istorice) vor primi 25% din punctajul acordat pozitiei in mansa respectiva. O clasa sau grupa va fi constituita cu un numar minim de 5 autovehicule pentru Categoria 1, Juniori, Debutanti sau Electric, sau 3 autovehicule pentru Categoria 2. La fiecare competitie vor fi intocmite urmatoarele clasamente:
- Clasament OPEN (Categoria I + Categoria II)
- Clasament general Categoria I
- Clasament general Categoria II
- Clasament pe grupe
- Clasament pe clase de cilindree pentru Categoria II
- Grupa I (Istorice) va avea clasamentul pe cilindreee: A1+B1, A2+B2
- Clasament pe echipe
- Clasament pentru juniori
- Clasament pentru piloti debutanti
- Clasament Electrice
- Alte clasamente prevazute in Regulamentul Particular
Alte Mentiuni:
- In cazul in care prima mansa de concurs a unei etape a fost intrerupta, oprita sau anulata (si nu s-a dat posibilitatea tuturor sportivilor sa ia startul in minim o urcare de concurs) si daca mansa a doua de concurs nu se poate desfasura, la etapa respectiva nu se va intocmi un clasament oficial
- In cazul in care s-a efectuat doar o mansa de concurs, la etapa respectiva se va intocmi un clasament oficial cu timpii acelei manse
- In cazul in care doua etape de coeficient 1 sau o etapa de coeficient 1,2 nu vor fi organizate, vor fi anulate sau nu se stabileste un clasament oficial la acestea, in clasamentul anual se vor lua in calcul toate etapele din 2020
- Un sportiv poate depasi statutul de debutant:
- in acelasi an competitional, doar daca a incheiat fara probleme 4 etape CNVC, desfasurate in acel an competitional. In acest caz, va solicita o noua licenta de la FRAS, insa va putea participa pe parcursul acelui an competitional doar in Categoria 1, grupele 4-6, si nu va mai putea puncta in clasamentul debutantilor
- dupa cel putin un an de la dobandirea licentei de debutant si daca a incheiat fara probleme minim 8 etape CNVC, CNVC2 sau 8 etape combinate CNVC/CNVC2/Time Attack/ Super Rally, dar nu mai putin de 4 etape CNVC. In acest caz, va putea concura in orice grupa sau clasa din Categoria 1 sau Categoria 2
- daca are minim un an de experienta si a participat la minim 5 etape in CNR sau CNR2, orice pilot se poate inscrie in CNVC fara a fi considerat debutant, fara restrictii de clasa (dar doar cu aprobarea Comisiei de Viteza in Coasta).
- Debutantii se vor putea inscrie in competitie doar cu masini incadrate in Categoria 1, Grupa 6b
- Sportivilor din categoria “Debutanti” li se poate permite urcarea in mansele de recunoasteri doar cu un instructor al unei scoli de pilotaj recunoscute de catre FRAS
- Pentru a putea debuta in CNVC, un pilot trebuie sa indeplineasca mai multe conditii, printre care si participarea la cel putin 4 etape cumulate CNVC2, Autoslalom sau Time Attack. Solicitarea de licenta se poate face in acelasi an.