Continuam seria materialelor tip Question & Answer cu alta echipa din Campionatul National Digital de Circuit. Cu piloti rapizi, care se lupta pentru calificarea in Divizia A si pentru primele locuri in categoriile lor, Danny Ungur Racing a pornit la initiativa pilotului cu acelasi nume, Daniel Ungur, care a dorit o reprezentare buna a clubului sportiv in CNDC.
Echipa Danny Ungur Racing este reprezentata in Campionatul National Digital de Circuit Betano de Rares Dranca, George Hobjila, Remus Cotut, Mihai Rusu si Sergiu Neagu. Desi a luat startul la prima etapa sub culorile echipei, Matei Mihaescu a decis sa ia o pauza de cateva curse si nu a raspuns intrebarilor noastre. In prezent pe locul cinci in clasamentul echipelor, Danny Ungur Racing se va lupta la urmatoarele sase etape pentru un loc pe podium la finalul sezonului.
RallyMax: Salut! Pentru inceput, te rugam sa te prezinti pentru cititorii nostri. Ce experienta ai in competitiile de motorsport din Romania si in cele de simracing?
Rares Dranca: Salut, numele meu este Rares Dranca, sunt din Botosani si am 20 de ani. Sunt pilot in Campionatul National de Raliuri din anul 2017 pe o Dacia Logan. Din anul 2012, cand parintii mi-au facut cadou un volan Logitech Momo, particip in diverse competitii de simrally. Mai intai am inceput cu Richar Burns Rally, unde am obtinut diverse titluri si rezultate, ca mai apoi, in 2016, sa ma inscriu in campionatul mondial de raliuri virtuale, eSports WRC. Acolo am reusit calificarea in 2 finale internationale (2016 in Marea Britanie si 2018 in Germania), o victorie in Raliul virtual al Finlandei 2018 si titlul de vicecampion mondial la echipe alaturi de Virtual Drivers by TX3.
Remus Cotut: Salutare RallyMax! Sunt pilot in Campionatul National de Raliuri din anul 2015. In ultimii 3 ani am alergat pe un Ford Fiesta ST180 cu care am reusit sa ma impun de multe ori la clasa 12, dar si alte cateva podiumuri in clasamentul general al masinilor cu doua roti motrice.
George Hobjila: Salut, sunt Hobjila George, student la Facultatea de Mecanica din Iasi in cadrul Universitatii Gh. Asachi. In competitiile de motorsport sunt la inceput de drum ca sportiv, am obtinut licenta de pilot anul trecut, iar anul acesta urma sa debutez in CNVC. In Sim Racing nu am absolut niciun fel de experienta, prima data cand am avut contact cu aceasta disciplina fiind la etapa 5 din sezonul in curs din Racing League Romania, unde nu am reusit decat sa ma calific pentru cursa 2, apoi participand in Campionatul National Digital de Circuit Betano.
Mihai Rusu: Salutare, nu pot spune ca am experienta in motorsportul romanesc (doar daca se pun cursele de strada), dar am participat acum 13 ani la Dunlop Drivers Cup – competitie de circuit, cu masina asigurata de organizator, hotlapping mai exact, unde am castigat etapa din Bucuresti, dar m-am clasat sub podium in etapa de pe plaja din Eforie.
Sergiu Neagu: Ma numesc Sergiu Neagu, am 31 ani, programator, nascut si crescut in Brasov. Simracing-ul este un hobby deosebit de recent al meu, abia prin vara lui 2019 l-am descoperit. Dupa o cautare pe Google facuta in toamna, am dat peste comunitatea Racing League Romania. Datorita lor, intr-un timp foarte scurt, am fost prins total de virus. Am participat la majoritatea curselor din sezonul 4 si abia asteptam sa inceapa sezonul 5. In materie de motorsport insa nu am nici un fel de experienta in afara de ceva karting de agrement pe circuitele de la Prejmer si Ghimbav.
RallyMax: Ce parere ai despre Campionatul National Digital de Circuit Betano, creat de FRAS in aceasta perioada de pandemie? Ce ti-ai fi dorit sa fie diferit?
Rares Dranca: Sunt foarte incantat de aceasta initiativa a celor de la FRAS. Un campionat virtual in aceasta perioada era necesar pentru a ne tine pe noi, toti cei din lumea motorsportului, cat mai aproape de competitiile sportive.
Remus Cotut: Cred cu tarie in conceptul de adaptabilitate, deci laud aceasta initiativa de a gasi o solutie pentru aceasta perioada de pandemie. Dupa incercarea de a ma califica la doua etape pot sa spun ca era bine daca chiar din precalificari se organizau mai multe clase, poate una pentru gameri si una pentru piloti licentiati. Un alt criteriu de luat in calcul putea fi si echipamentul folosit de fiecare din participanti.
George Hobjila: Campionatul mai sus mentionat organizat de Federatia Romana de Automobilism Sportiv a fost o idee foarte inspirata deoarece permite pilotilor sa nu piarda in totalitate contactul cu competitiile sportive. Sunt onorat sa pot lua parte la acest proiect minunat.
Mihai Rusu: Mi se pare o idee nemaipomenita, de a aduce la un loc piloti din viata reala cu simraceri dedicati. E placut sa-ti poti masura competentele intr-un asemenea cadru formal. Acum urmeaza sa vedem daca si pe strada s-ar pastra clasamentele… 🙂 . Mi-ar placea sa poata fi aplicate penalizari in timpul cursei, asta ar impiedica cu adevarat incidentele din bravura, dar din pacate e o limitare a platformei, nu a organizarii.
Sergiu Neagu: Ma bucur ca intr-o perioada dificila cum este cea in care ne aflam, noul meu hobby preferat infloreste la noi in tara. Campionatul National Digital de Circuit Betano este o ocazie la care nu speram ca voi ajunge sa particip intr-un timp asa de scurt. Sunt foarte multumit de modul in care este organizat, iar participarea mea este o ocazie excelenta de a invata ce inseamna racing de calitate din partea unor piloti cu foarte mult talent si experienta.
RallyMax: Cum te-ai acomodat cu masina folosita, un Mercedes AMG GT3? Ai fi preferat alta masina pentru sezonul acesta – care ar fi fost aceasta?
Rares Dranca: Chiar daca sunt la inceput in competitiile de circuit virtuale, Mercedes-ul AMG GT3 a fost o masina destul de usoara de invatat si iertatoare. Imi place foarte mult deoarece este o masina puternica, cu tractiune spate si cu o aerodinamica care te ajuta sa o controlezi usor odata ce ai invatat-o.
Remus Cotut: Mercedesul AMG GT3 e o masina frumoasa si spectaculoasa, nu am avut experiente in mediul virtual deci nu pot sa spun ca as fi preferat o alta masina. Daca totusi puteam alege, cred ca alegeam un Porsche 911 GT3.
George Hobjila: Acest Mercedes AMG este in opinia mea una din cele mai dificil de pilotat masini din aceasta clasa de GT3 datorita sasiului cu bot lung si a cuplului mare de care aceasta dispune. Este o masina cu un caracter destul de imprevizibil, dar nu este imposibil de invatat. Personal, eu sunt un fan al acestei ramuri a Motorsportului.
Mihai Rusu: In general cand concurez prefer sa o fac la clasa GT3, deci masina mi-a venit manusa, nu as fi preferat altceva.
Sergiu Neagu: Este prima data cand conduc aceasta masina in Assetto Corsa. Cred ca este o alegere buna deoarece nu este o masina deosebit de greu de tinut pe circuit, dar este nevoie de pricepere pentru a scoate timpi buni.
RallyMax: Cum ti se pare concurenta dupa doua etape, cu aproximativ 100 de piloti inscrisi in precalificari?
Rares Dranca: Lupta pentru calificarea in prima divizie este una incredibil de stransa, nu ma asteptam ca prima divizie sa fie intr-un interval de timp de o secunda sau chiar mai putin. Lucrul acesta ma bucura si ma motiveaza sa lupt din ce in ce mai tare pentru urmatoare etape.
Remus Cotut: Concurenta mi se pare ca e foarte bine pregatita, avem un nivel foarte inalt. M-am documentat putin pe internet si in primele 2 curse nivelul atins in precalificari e un nivel de top mondial, chiar printre gameri renumiti. Asta nu poate decat sa ma bucure, chiar daca nu am reusit in nici una din cele 2 curse sa ma calific.
George Hobjila: Concurenta in cadrul campionatului este foarte puternica, multi sim-raceri profesionisti care ridica stacheta la un nivel destul de ridicat, determinandu-ne si pe noi pilotii sa scoatem tot ce avem mai bun la bordul acestui Mercedes. Ma bucur ca s-a reusit organizarea acestui tip de competitie care regaseste pe grila de concurs atat nume mari din Motorsportul romanesc, cat si nume renumite ale sim raceing-ului.
Mihai Rusu: Cred ca sunt obisnuit cu genul asta de concurenta, cum majoritatea concurentilor imi sunt cunoscuti din RLR, stiam astfel cam unde ma asez. E placut sa avem provocari de genul asta de la oameni cat mai competitivi.
Sergiu Neagu: Desi pe circuit lipsesc mai multe nume mari din RLR, nivelul este inca unul ridicat. Am de muncit foarte mult pentru a intra in puncte. Cu alte cuvinte, reteta perfecta pentru a ma tine motivat sa storc cat mai mult din ce am de dat.
RallyMax: Ce iti propui de la participarile in CNDC pe plan personal, cat si alaturi de echipa?
Rares Dranca: Deoarece nu am aceeasi experienta pe circuit ca majoritatea concurentilor din top, obiectivul meu este de a participa la cat mai multe curse in Divizia A si de a reusit un top 3 in categoria Racers la final de sezon. Alaturi de echipa Danny Ungur Racing sper sa reusim o clasare in top 3 la fiecare etapa.
Remus Cotut: Acum, dupa doua etape in care nu am reusit sa trec de precalificari, nu mai imi propun decat sa sustin echipa de pe margine. Datorita faptului ca nu prea am timp la dispozitie nici in aceasta perioada, am hotarat sa fac un pas inapoi deoarece timpul necesar pentru antrenamente este mult peste timpul meu disponibil in aceasta perioada. Mi-ar fi placut sa ma calific intr-o cursa si sa incerc sa aduc cateva puncte echipei, dar nu am reusit sa fac asta.
George Hobjila: Personal, target-ul meu pentru acest sezon este a ma califica pentru cursa Diviziei A pentru fiecare etapa, ratand-o pe cea de pe legendarul Silverstone la doar cateva sutimi. Cursa in cadrul Diviziei B nu a fost deloc mai usoara, pe grila de start regasindu-se piloti foarte talentati. Sunt sigur ca pe parcursul evolutiei campionatului se va ridica foarte mult si nivelul de pilotaj al tuturor participantilor. Idealul meu la sfarsitul sezonului ar fi o clasare in top 10 la clasa Racers, dar mai sunt multe etape pana atunci si o voi trata pe fiecare cu maxima seriozitate si ma voi bucura de placerea pilotajului macar in plan virtual pana lucrurile vor reveni la normal. Multumesc RallyMax!
Mihai Rusu: Clar o facem in primul rand pentru distractie, din pasiune, dar si din cauza ca timpul sau stilul de viata nu ne permite sa concuram in viata reala. Obiectivul meu personal ar fi ca la sfarsitul campionatului sa fiu in primii 10, cat pentru echipa imi doresc un top 3.
Sergiu Neagu: In primul rand sper sa fie o experienta din care sa ies un pilot mai bun decat am intrat. Am in interiorul echipei toate resursele necesare pentru a ma imbunatati. Iar in schimb sper sa aduc cat mai multe puncte in numele Danny Ungur Racing Team.