Odată cu relaxarea restricțiilor cauzate de coronavirus, Federația Română de Automobilism Sportiv a prezentat în această săptămână un nou calendar competițional pentru sezonul 2020. Campionatul Național de Raliuri Betano va programa doar șase curse în acest an, cu începere în județul Argeș în luna iunie, caravana raliurilor urmând apoi a poposi în Harghita și Brașov, Sibiu, Iași, Cluj și Arad de-a lungul următoarelor luni.
Printre noutăți am observat și alăturarea a două curse de importanță majoră din România: Raliul Harghitei și Raliul Brașovului. Cele două competiții se vor desfășura împreună, cu un program separat pe zile, care cuprinde probe speciale în ambele județe, suprafața de concurs urmând a fi asfaltul.
”Inițial, calendarul sezonului 2020 programa nouă raliuri. La finalul perioadei de restricții legate de virus, Federația a decis ca doar șase etape să fie organizate în România în 2020. Astfel, calendarul presupunea eliminarea raliurilor de la Brașov, Bacău și a joker-ului din Bucovina, celelalte șase curse fiind în grafic. Fiind un bun prieten al lui Bela Stoica, aproape ”în familie”, am decis să dau o mână de ajutor și să organizăm o etapă comună Brașov – Harghita.”
a declarat Csaba Ferencz, co organizator al competiției.
Conform noului calendar prezentat de către Federația Română de Automobilism Sportiv, cursa comună Raliul Harghitei și al Brașovului va avea loc în perioada 17-18 iulie. Cele două cluburi organizatoare, CS Maxx Racing și Auto Blic, propun aproximativ 125 de kilometri cronometrați în acest moment, formatul final al competiției urmând a fi stabilit după aprobările FRAS.
”Am povestit cu prietenul meu, Bela Stoica, organizatorul de la Brașov, ambii fiind de acord că putem face un eveniment inedit pentru România. Conform regulamentului, o să avem o zi de concurs în Brașov și o a doua zi în județul Harghita. Facem toate demersurile pentru a respecta legea și a ne conforma cu toate măsurile de siguranță.”
a completat Csaba Ferencz.
Shakedown-ul și probele speciale din prima zi de concurs vor fi găzduite de drumurile brașovene, echipajele urmând să ”alerge” pe specialele de lângă Odorheiu Secuiesc în ziua secundă. Raliul va avea parte de două parcuri de service: cel din Brașov va fi amplasat, probabil, la Sala Sporturilor din oraș, în timp ce strada Kossuth Lajos va fi gazda service-ului în Odorheiu Secuiesc.
”Am început pregătirile pentru raliu și avem un pic de timp, dar nu suficient. Am pornit la drum cu programul, astfel încât cele mai spectaculoase probe speciale din cele două raliuri sunt incluse și pe acestea le vom propune sportivilor. Brașovul va include în program Poiana, Pârâul Rece și Râșnov, în timp ce Csabi propune cele trei speciale harghitene spectaculoase și mult gustate de sportivi: Lueta, Sânpaul și Văleni. Specialele lungi nu le-am fi putut folosi, fiind constrânși de lungimea totală a raliului în contextul acesta, de trecere de la pandemie la normal. Aș vrea, în încheiere, să mulțumesc public, atât din partea mea, cât și din partea colegilor din Auto Blic și a brașovenilor, prietenului meu Csaba Ferencz, pentru mâna de ajutor întinsă în momente nu foarte fericite pentru noi, odată cu constituirea noului calendar. Acest lucru continuă o colaborare brașoveană-harghiteană care se întinde pe o lungime de aproximativ 20 de ani, începută de pe vremea regretatului Arpad Dietrich, un bun colaborator de-al meu, iar Csabi este continuatorul acestei prietenii atât pe linie sportivă, cât și pe cea de prietenie.”
a spus Bela Stoica, președintele Auto Blic și co-organizator al raliului.
Program:
- 17 iulie – Shakedown și probe speciale în județul Brașov.
- 18 iulie – Probe speciale și festivitate de premiere în județul Harghita
Probe speciale:
- Între 40 și 50 de kilometri în zona Brașov: Poiana, Pârâul Rece, Râșnov
- Aproape 80 de kilometri în județul Harghita: Lueta, Sânpaul, Văleni – toate parcurse în sens invers față de anii anteriori
”Din păcate, este aproape sigur că nu vom avea o superspecială în cadrul evenimentului. Nu credem că vom putea organiza o astfel de probă spectacol la primele două etape din 2020. Poate, dacă situația se va ameliora, vom putea organiza iar superspeciale la cursele din CNR. Totuși, încercăm să includem în program un start festiv în Brașov și festivitatea de premiere în Odorheiu Secuiesc.”
a încheiat Csaba Ferencz.
Alte detalii interesante ale cursei comune sunt reprezentate de transportul de la Brașov la Odorheiu Secuiesc, acesta urmând să aibă loc fie la bordul mașinilor de concurs, fie pe platformele speciale ale echipelor de asistență tehnică. De asemenea, este probabil ca recunoașterile să se desfășoare într-o singură zi, în joia din săptămâna cursei, monitorizate cu ajutorul sistemelor GPS, fără a fi obligatorie o ordine de parcurgere a probelor dintr-un anume județ. Astfel, concurenții vor putea parcurge în ordinea dorită probele brașovene sau cele harghitene.
Vom reveni cu detalii pe măsură ce organizatorii celor două competiții vor avea mai multe informații.