Revenit în 2019 în calendarul Campionatului Național de Raliuri cu mare fast, după o absență de 9 ani, Raliul Argeșului a fost una dintre surprizele plăcute ale sezonului trecut. Cu o echipă organizatorică care și-a propus de la bun început realizarea unui eveniment la standarde înalte, competiția a reprezentat un debut excelent de an competițional. Transfăgărășanul, Piteștiul și ”Tigveni”, proba care a stârnit multe discuții, au fost gazdele raliului în 2019, atunci când Simone Tempestini s-a impus categoric în fața favoritului local, Valentin Porcișteanu, în timp ce Dan Gîrtofan a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Deși avea în plan peste 140 de kilometri de probă specială, organizatorul DTO Rally a fost nevoit să reducă lungimea evenimentului din cauza noului regulament propus de FRAS în condițiile pandemiei COVID-19. Astfel, trecerile pe ”Tigveni” și o nouă probă în zona Câmpulung au fost anulate, în programul din 2020 fiind incluse specialele de pe Transfăgărășan și două treceri pe ”Godeni”, o probă rapidă, tehnică și dificilă pentru echipaje, în lungime de 12 kilometri. Competiția nu va avea inclusă nicio superspecială în program, ca efect al restricțiilor datorate virusului.
După desfășurarea shakedown-ului vineri dimineață (pe același traseu ca în 2019), Raliul Argeșului 2020 debutează cu cele două treceri pe speciala ”Godeni”, proba nouă pe care organizatorii mizează în acest an. Dacă în sezonul trecut multiple echipaje au avut probleme pe ”Tigveni”, ne așteptăm ca noua probă din acest an să reprezinte o provocare la fel de mare pentru piloți și copiloți, secțiunile diverse și tehnice fiind sarea și piperul primei zile de concurs.
Sâmbătă, competiția se îndreaptă către bine-cunoscutul Transfăgărășan, cu startul de la Barajul Vidraru. Deși secțiunea dintre Cetatea Poenari și Baraj a fost eliminată în 2019, organizatorii au introdus urcarea până la Cabana Capra – spectaculoasă și cunoscută pentru vizibilitatea mare pe care o oferă. După o regrupare, echipajele vor coborî în regim de etapă la Conacul Ursului pentru o vizită în parcul de service, urmând ca mai apoi să coboare sub presiunea cronometrului până la Barajul Vidraru.
În ciuda pandemiei și a problemelor întâmpinate de mulți sportivi, 66 de echipaje vor fi prezente în Raliul Argeșului 2020 în cele trei campionate. Campionatul Național de Raliuri are parte de un nou partener în 2020, Betano, urmând a avea la start 49 de echipaje, în timp ce 13 piloți și copiloți vor porni în Rally2 și patru echipaje în Campionatul dedicat Vehiculelor Istorice.
Simone Tempestini va fi la start la bordul unei Skoda Fabia R5 pentru a-și apăra titlul din 2019, dar și victoria de pe specialele argeșene. În luptă directă cu acesta, Dan Gîrtofan a reușit să strângă bugetul necesar pe ultima sută de metri și va porni la bordul unui model similar, în timp ce Cristi Dolofan și al său Peugeot 208 R5 vor încerca să țintească podiumul.
După despărțirea de DTO Rally Team, Vali Porcișteanu a găsit resursele necesare pentru a se afla la start – piteșteanul revine la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO și se va implica, cu siguranță, în lupta pentru podium, în timp ce Enis Arif și al său model R5 vor ținti un loc fruntaș în clasamentul general. Răzvan Trișnevschi, Cristi Timișică, Adrian Grigore completează lista de înscriși pentru clasa RC2N, urmând a avea un cuvânt de spus în prima jumătate a clasamentului.
În categoria mașinilor cu 2 Roți Motrice, lupta va fi mai mult decât interesantă, cu numeroși piloți rapizi la start. Norbert Maior face trecerea pe un Peugeot 208 R2, Remus Cotuț va debuta cu noul său Citroen DS3R3T, Dorin Costea va porni cu un Ford Fiesta ST de clasa 12 foarte competitiv, iar Gabriel Ene va fi la start cu un superb Ford Fiesta R2T. Pe lângă aceste noutăți, Mihai Manole (Renault Clio R3), Adrian Teslovan (Citroen DS3R3T), Eugen Cărăgui (Peugeot 208 R2), Csongor Szabo (Ford Fiesta R2T) și Alexandru Gheorghe (Peugeot 208 R2) vor continua la comenzile mașinilor de anul trecut, toți fiind dornici de podiumuri în cadrul claselor RC3, respectiv RC4, cât și în clasamentul mașinilor cu tracțiune față.
20 de echipaje vor porni în clasa RC5, cea mai numeroasă, dedicată modelelor Dacia și Suzuki. Șase piloți vor ”alerga” în nou denumita Swift Cup, cu Dănuț Budai, Bogdan Talașman și Alex Ardelean cu cele mai mari șanse de a se impune datorită experienței. Alți trei piloți vor debuta în cupa monomarcă – Paul Popa, Bogdan Gheorghiu (trecut de pe Sandero pe Swift) și Gabriel Stoian. În Cupa Dacia, campionul en-titre Cristi Sugar va încerca să își apere titlul în fața atacurilor lui Dragoș Popa, Cristiana Oprea, Dan Albuț sau Daniel Rusciuga. Nu trebuie omisă prezența lui Victor Supuran, un debutant promițător, dar nici pe cea a lui Raul Badiu, pilotul JuniorWRC care va concura la Pitești sub culorile DTO Rally Team pe un Sandero. Clasa 11 va avea parte de dueluri aprige, cu localnicul Bogdan Năstase înscris one-event, Bogdan Moldovan și Adi Iliescu pe urmele sale, în timp ce Alexandru Pițigoi și al său superb Porsche vor avea prima șansă în cadrul categoriei NAT 12.
Pe lista celor mai importante absențe se numără Sebastian Barbu, sibianul care a reușit un excelent loc 4 în Raliul Argeșului 2019, la debutul pe un model R5, Bogdan Marișca, Mihnea Mureșan, Cătălin Grigoriu sau Bogdan Vrabie.
În Rally2, cele 13 echipaje aflate pe lista de înscrieri vor puncta doar în grupa A, fără nicio mașină integrală la start. Emanuel Resiga debutează pe noua achiziție, un Ford Fiesta ST, Alexandru Bogdan speră să repete rezultatul excelent din 2019, în timp ce Cristi Pesoțchi și George Marinescu se vor lupta pentru podium. În Campionatul de Raliuri dedicat Vehiculelor Istorice sunt înscrise doar patru echipaje, care vor evolua pe modele superbe: VW Golf, Renault și BMW 2002. Gunther Graef, Dorin Alexandrescu, Andrei Agapian și Petru Constantinescu vor fi responsabili de spectacol la bordul mașinilor care au făcut istorie în motorsport în deceniile trecute.
Program Raliul Argeșului 2020:
- Vineri, 26 iunie:
- 10:00 – 13:30 – Shakedown Budeasa Mică
- 16:30 – Start Festiv în Pitești
- 17:28 – Start PS1 ”Godeni” – 12,4km
- 18:51 – Start PS2 ”Godeni” – 12,4km
- 20:44 – Intrare Service Pitești
- Sâmbătă, 27 iunie:
- 9:45 – ieșire parc închis
- 11:43 – PS3 ”Lacul Vidraru” 27km
- 13:56 – Intrare Service Conacul Ursului
- 12:21 – PS4 ”Transfăgărășan” – 15,1km
- 14:34 – PS5 ”Piscul Negru” – 10,7km
- 14:52 – PS6 ”Lacul Vidraru” – 27km