Participanți în Campionatul Național Rally2 în ultimele sezoane, Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan au făcut în acest sezon pasul către principala divizie de raliuri din România. După ce în urmă cu mai bine de 10 ani echipajul s-a aflat la startul Campionatului Național de Raliuri la bordul unor mașini cu tracțiune față, sezonul 2020 a adus revenirea celor doi pe principala scenă a motorsportului, de această dată la bordul unei mașini performante: un Mitsubishi Lancer EVO VII.
Trecerea de la Rally2 către CNR a adus noutăți majore pentru Bogdan și Sergiu: probe speciale mai lungi și diverse, dar și o competiție mult mai strânsă și acerbă. Echipajul s-a înscris în cadrul clasei 11, acolo unde la start se află mașini cu omologare expirată. De asemenea, cei doi fac parte din una dintre cele mai noi echipe de pe scena raliurilor: Danny Ungur Racing.
Raliul Argeșului a programat 105 kilometri cronometrați pe durata a două zile de concurs, cu parcul de service amplasat în centrul orașului Pitești. În ciuda restricțiilor impuse de către autorități, fanii au putut urmări toată acțiunea din timpul competiției prin intermediul transmisiilor LIVE oferite de către organizator. Peste patru ore de cursă au fost difuzate pe website-ul raliului și pe zeci de pagini de social media din România, inclusiv pe EuroSport România. Astfel, toate echipajele au fost urmărite la startul cursei, pe probele speciale de vineri, pe cea mai importantă specială de sâmbătă, dar și la festivitatea de premiere.
Cu un debut bun de cursă pe cele două treceri de vineri, când speciala ”Godeni” a fost o provocare pentru toate echipajele, Bogdan și Sergiu au reușit timpi buni, imediat în spatele podiumului categoriei. Echipajul a arătat viteză și adaptare pe drumul îngust de vineri, ca mai apoi sâmbătă să pornească pe celebrul Transfăgărășan. Cu probe lungi, de viteză, ziua secundă a fost abordată precaut de către echipajul clujean. În lupta directă pentru locul patru, unele probleme cu sistemul de frânare al mașinii i-a obligat pe cei doi să reducă ritmul și au pierdut astfel contactul cu podiumul, dar și locul în clasament.
La finalul Raliului Argeșului 2020, Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan au încheiat cei peste 100 de kilometri cronometrați pe locul 5 în clasamentul clasei 11, în timp ce echipa Danny Ungur Racing, din care cei doi fac parte, a fost pe patru la finalul competiției.
”Am făcut unele îmbunătățiri la mașină, care au făcut-o puțin mai rapidă, dar mai greu de pilotat. Una peste alta, a fost un raliu de adaptare și sperăm că de la următoarele etape să ne obișnuim tot mai mult cu mașina și să creștem ritmul. Probele au fost grele și solicitante pentru noi, dar și pentru mașină. Am avut ritm bun pe unele porțiuni, dar au fost și momente cu probleme care ne-au deconcentrat și scos din ritm. Diferența majoră față de Rally2 este viteza adversarilor și lungimea mai mare a probelor speciale.”
a spus Bogdan la finalul Raliului Argeșului.
Rezultatul echipajului este unul mulțumitor la finalul competiției de debut a sezonului. Pe probe dificile și rapide, cu o competiție strânsă, cu mașini puternice la start și piloți cu o experiență ridicată, Bogdan și Sergiu s-au descurcat onorabil pe cele șase probe ale Raliului Argeșului 2020.
Pentru Moldovan și Rogozan urmează a doua etapă a sezonului 2020: Raliul Perla Harghitei Tess powered by Total. Competiția va avea loc pe probele speciale de asfalt din județele Brașov și Harghita, acolo unde doi organizatori diferiți colaborează pentru o premieră în raliurile românești: o competiție dublă, desfășurată pe probele celebre din ambele județe.
”Așteptăm etapa mixtă Brașov+Harghita deoarece probele de acolo îmi plac mult, reușind, în trecut, să câștig de 2 ori la Harghita în Rally2. Încercăm să mai facem unele îmbunătățiri și setări diferite la mașină și sperăm să fim mai rapizi.”
a spus Bogdan.
În 2020, Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan sunt susținuți de către partenerii Ferro România și Gebo Tools.