Implicat în lupta pentru titlul Cupei Suzuki, redenumită Swift Cup în 2020, echipajul format din Dănuț și Lucian Budai a avut un început excelent de sezon la Raliul Argeșului. După un incident în care au pierdut aproximativ 30 de secunde pe PS2, Dănuț și Lucian au revenit în ziua secundă de concurs și s-au impus în cadrul clasei RC5 și în Swift Cup.
Dănuț a răspuns întrebărilor noastre despre startul său de sezon, povestindu-ne mai multe detalii despre incidentul de pe speciala „Godeni” de la Raliul Argeșului. De asemenea, pilotul hunedorean ne-a dezvaluit programul și planurile sale pentru 2020, cât și o posibilă schimbare pentru viitor.
RallyMax: Salutare, Dănuț! Să o luăm cu începutul: după dezamăgirea din 2019, când ai pierdut titlul Cupei Suzuki din cauza unei probleme tehnice, te regăsim la start pe același Suzuki Swift Sport. Cum ai găsit motivația necesară pentru a concura, din nou, în cupa monomarcă?
Dănuț Budai: Salutare, RallyMax! A fost o pauză lungă, în care nu am găsit bugetul pentru alt automobil de concurs și sincer, nu aveam motivația de a participa în Swift Cup anul acesta, până acum două săptămâni, când m-a convins Bogdan Talașman. După câteva convorbiri telefonice cu el am luat decizia, alături de familie, să concurăm în Swift Cup anul acesta.
RallyMax: La Raliul Argeșului ai avut un început foarte bun de cursă, ca mai apoi să ai parte de un incident. Ce s-a întâmplat în mașina de curse pe acel viraj de pe PS2 „Godeni”?
Dănuț Budai: Pe a doua trecere pe proba specială „Godeni” am fost puțin cam lacom, în plus am avut o abordare greșită a virajului. Toate adunate au dus la ieșirea în decor și la pierderea a aproximativ 30 secunde. Tata zice că a fost din cauză că mi-am aranjat casca pe linia dreaptă dinaintea virajului 🙂 . Și pentru că m-ați întrebat ce s-a întâmplat în mașina de curse în virajul acela… nu s-au întâmplat prea multe…de aceea i-am dărâmat gardul omului. Îmi cer scuze și-i mulțumesc că n-a avut gard de beton…
RallyMax: Incidentul a fost urmat de un gest de fair-play din partea rivalului tău, Bogdan Talașman. Acesta ți-a furnizat o piesă necesară; este acesta, din punctul tău de vedere, spiritul Swift Cup?
Dănuț Budai: Da, eu cred în primul rând că acesta este spiritul competitiv al lui Bogdan și da, este și spiritul Swift Cup. Vreau să îi mulțumesc încă o dată pe această cale că m-a ajutat. Sunt sigur, și cred că și Bogdan știe că ar fi avut sprijinul meu dacă ar fi avut nevoie de ceva. Și eu am ajutat la rândul meu când am putut și, la rândul meu, am mai fost ajutat. E minunat când vine apa și la moara ta… mai ales când nu mai ai nicio speranță! Acesta e spiritul raliurilor, amintiri plăcute, iar de multe ori cu o mână de ajutor se câștigă respect și considerație. Vreau să știți că suntem rivali pe probe, dar suntem prieteni în viața reală. S-au făcut glume pe tema asta, glumeam și spuneam că mi-a dat bara ca să merg mai cu grijă, să nu i-o stric. Doamna Talașman, mulțumesc și respectele mele! Aveți un soț!!!
RallyMax: În ziua secundă de concurs ai ridicat ritmul și, cu o viteză în creștere, ai recuperat timpul pierdut vineri. Ai reușit să te impui în Swift Cup după un Power Stage excepțional: ce ai făcut diferit pe această ultimă probă, de 27 de kilometri?
Dănuț Budai: Sincer, nici în acest moment nu îmi vine să cred că am reușit să recuperăm acele secunde… 12.5 secunde. Consider că am avut un ritm foarte bun pe ultimele două probe. Pe ultima probă am plecat cu gândul de a lupta până la capăt, și am reușit. Nu am făcut nimic diferit, a fost determinarea de a lupta până în ultima clipă.
RallyMax: A fost prezența la start a lui Raul Badiu un impuls sau un motiv în plus pentru viteza pe care ai arătat-o pe probele speciale?
Dănuț Budai: Raul Badiu din punctul meu de vedere nu mai are ce demonstra în competițiile noastre. Valoarea lui e incontestabilă. El trebuie să facă tot posibilul să participe, dacă nu în Mondialul de Raliuri, cel puțin în Campionatul European. Lupta noastră a fost concentrată pe Bogdan, nu pe Raul, dar locul 1 în clasa RC5 ne aduce un plus de bucurie și o motivație în plus, de a lupta pentru titlul la clasa RC5.
RallyMax: Care sunt planurile voastre pentru restul sezonului? Veți fi la startul tuturor etapelor?
Dănuț Budai: Acest lucru nu vi-l pot garanta sigur. O sa fim cu siguranță la start la următoarele 3 etape, iar după aceea, vedem ce va fi. Încercăm și sperăm să facem un sezon complet, să fim în lupta pentru primele locuri la fiecare raliu.
RallyMax: Crezi că 2020 este sezonul în care vei reuși dubla – titlul clasei RC5 și al cupei monomarcă?
Dănuț Budai: Nu mai vreau să cred nimic… vreau să lupt până în ultima clipă și sper ca anul acesta să reușim să aducem acasă aceste titluri. Voi încerca și voi face tot ce îmi stă în putere să reușesc acest lucru.
RallyMax: După mulți ani pe Swift-ul Sport, știm că ți-ai dori o schimbare. Despre ce schimbare ar fi vorba și cât de plauzibilă este aceasta în viitorul apropiat?
Dănuț Budai: Nu mai puneți astfel de întrebări. Da, e clar că vrem o schimbare, acum că va fi 2×4 sau 4×4, asta încă nu știu. Dacă câștig cupa, șansele să schimbăm mașina o să fie mai mari. Rămâne să vedem ce se va întampla până la sfârșitul campionatului. Dacă totul o să fie în regulă, Suzuki-ul va fi de vânzare în toamnă, iar noi o să căutam alt material de concurs. Încă analizăm ce și cum, încă nu ne-am hotărât, deoarece am tras concluzia că EVO e deja bătrânel și un R2 este destul de scump. Tragem linie la sfârșitul campionatului și vedem ce hotărâm.
Mulțumesc pentru ocazia de a da acest interviu și de a depăna vise din nou cu voi!