Jari Ketomaa se impune la finalul Rally Liepaja – Ventspils, dupa 243 km de proba speciala, in fata iralandezului Craig Breen cu o diferenta de 31 de secunde. Francois Delecour reuseste sa prinda ultima treapta a podiumului, dupa ce Alexey Lukyanuk s-a oprit pe penultima proba a raliului cu probleme la motor.
Dupa o lupta stransa pe parcursul primelor 2 zile de concurs Jari Ketomaa incepea ziua a 3-a cu un avans de doar 12.1 secunde in fata lui Craig Breen. Finlandezul castiga toate probele speciale din prima bucla a zilei si isi mareste avansul la 19.5 secunde. Lupta pentru pozitia a 3-a era la fel de interesanta. Alexey Lukyanuk pornise ziua cu un avans de 14 secunde in fata lui Francois Delecour, campionul CNR en-titre forteaza pe prima bucla a zilei si trece din nou pe pozitia a treia.
Bucla secunda a zilei a surprins prin aderenta redusa, din cauza lipsei zapezii, majoritatea echipajelor incheiind probele speciale fara cuie ramase pe anvelope. Jari Ketomaa forteaza pe PS 14 castigand proba si marindu-si avansul fata de Breen la 30.7 sec, asigurandu-si practic victoria cu doar 3 km de proba speciala ramasa. “Exact ceea ce ne-am dorit de la raliu. Ritmul a fost fantastic!” a spus irlandezul la final, in timp ce Ketomaa s-a declarat multumit de intreg weekendul.?Francois Delecour urca pe pozitia a 3-a dupa abandonul lui Alexey Lukyanuk, rusul pierzand astfel si victoria la clasa production.
In urma abandonului pilotului rus, lituanianul Vytautas Svedas devine lider si astfel invingator al clasei production urmat de letonul Egle Aivis si estonianul Jeets Raul. In competitia dedicata masinilor cu 2 roti motrice disputa pentru victorie s-a dat intre finlandezul Risto Immonen si tanarul francez Stephane Lefebvre, dupa ce austriacul Hannes Danziger a abandonat in urma unor probleme tehnice. Finlandezul castiga toate probele zilei si isi adjudeca victoria la 2WD cu peste un minut fata de Lefebvre, care a avut unele probleme la cutia de viteze pe parcursul ultimei zile.
Gergo Szabo termina in puncte la clasa 2, clasandu-se la final pe a noua pozitie in cadrul clasei si pe un onorabil loc 14 in clasamentul general. Maghiarul a pierdut peste 1 minut si jumatate pe PS14, fiind depasit de catre pilotul local Vasily Gryazin si pierzand astfel a opta pozitie la clasa.
Dupa doua zile in care a acuzat lipsa increderii pe probele acoperite cu gheata si zapda dupa doar doua treceri la recunoasteri, Marco Tempestini reuseste sa urce doua pozitii in clasamentul clasei si incheie la final pe pozitia cu numarul 11: “Probele sunt foarte frumoase, tehnice, foarte rapide si e nevoie de o abordare nebunesca pentru a obtine un timp bun”. O lupta interesanta a avut loc intre cei doi piloti clujeni, tata si fiu, dupa ce Simone a avut o evolutie foarte buna intreaga zi si s-a apropiat la doar 0.1 secunde in spatele lui Marco inaintea ultimei probe, o superspeciala in lungime de 3.4 kilometri. Experienta seniorului a facut diferenta, Marco castigand proba si lupta in familie cu tanarul Simone, diferenta dintre ei fiind de doar 4.3 secunde la finalul celor 243 de kilometri de proba speciala.
Rally Liepaja-Ventspils – clasament final | |||
---|---|---|---|
1 | Jari Ketomaa | Ford Fiesta RRC | 2:08:15.7 |
2 | Craig Breen | Peugeot 207 S2000 | +31.0 |
3 | Francois Delecour | Peugeot 207 S2000 | +2:47.5 |
4 | Jan Cerny | Skoda Fabia S2000 | +3:03.4 |
5 | Raimonds Kisiels | Mini John Cooper Works RRC | +5:46.3 |
6 | V. Svedas | Mitsubishi Lancer EVO X R4 | +5:55.7 |
7 | Aivis Egle | Mitsubishi Lancer EVO X R4 | +7:39.5 |
8 | Raul Jeets | Mitsubishi Lancer EVO X R4 | +8:37.6 |
9 | Jaroslav Orsak | Mitsubishi Lancer EVO X R4 | +8:48.9 |
10 | Vitaliy Pushkar | Mitsubishi Lancer EVO X R4 | +9:25.0 |