Latvia greu?dar frumos 2
Vineri dimineata ne trezim dupo trei zile in Latvia cu ploaia, ceata si mult mult gri?cu un soare incredibil, temperatura scazuta -5/6 si un cer de vis?si imediat umorul metereopatic lui Balena sa schimba…devine aproape ?simpatic? cu toata lumea, si incredibil de zis….isi regereta, ca a ploat si nu nins, in ultimele 2 zile…ca ar fi fost foarte frumos sa fie jumatate de metru de zapada…cu vremea asta! Nu pot sa cred…si il cunosc bine…ce poate sa faca soarele!!!
Ajungem la parc service de shakedown cu 30 de minute inainte sa incepe, masinile sunt acolo, electronistul lucreaza la ele, baieti sunt ?frumosi? imbracati toti la fel…clar efortutile lui George de ultima luna…si multe ?desamagiri? personale lui…au inceput sa dea roade…aratam mai echipa…poate sa fie doar o impresie superficiala…dar un pic de ?suflet? a facut aparitie incodata….dupo mult timp…de absenta totala…! 🙂
Sergiu invata lui Simo o regula ce eu stiu de mult…trebuie tot timpul o cagula de rezerva ascunsa undeva in masina… ca cum reuseste sa ?scape? cagulile aste…este incredibil… in Bulgaria acuma doi ani…doar corierat rapid Vlad Cosma, ca pleca in spatele nostru cu 10 masini…ne a salvat de un abandon…pentru uitare cagula in parc…! Dar nici eu inca nu am pregatit masina mea, cum fac normal, cu cagula de rezerva si cotiera de rezerva… asa Sergiu trebuie sa spere ca arbitri nu va a fi asa de atenti…la start…si norocul este cu noi, nimeni nu sa da seamna ca nu este cagula….si copii pot sa fac shakedown fara probleme!
Shake-ul este foarte rapid si lat, dar ne vom da seama in dupomasa, este si mult mai usor ca probele, pentru ca virajele lungi si rapizi…sunt doar in 2D…pe plat…si asa incredere in dictarea si mers total de-a latu la 180 la ora…este usor de gestionat. Probele dinpotriva, sunt toate in 3D…nimic nu este plat…cel putin primele 2 zile…si 80% din virajele sunt pe cocosele…si minim 50% sunt de la lung…la foarteeee lung! Ajustam set-up si timpi sunt insalatori de buni…asa o parte de temerea ca aveam in reconosterile….sa pare sa plece…! Si Simo este fericit…masina sa pare ca merge ok…nu mai interupe ca la Covasna…suntem amandoi cu zambetul pe buze…si mergem spre start!
Din pacate, pentru amandoi…acest sentiment…va a dura foarte putin!!!
Plecam la start festiv…este un CO de start, intram in regrupare de 45 de minute…inainte de podium adevarat de start…este un pub acolo, unde ne refugiam si ne incalzim…vine la noi…doi barbati…ca vorbeste un slang engles…si ca au un taxul alcolemic…de dosar penal…si tot vrea sa vorbesca cu noi…unul tot ne zice…”be carefull of the green trees…they could be very dangerous…!” cand la sfarsit pleaca…toti patru suntem cu mainele…pe jucheriile nostre…!!! 🙂
Ajungem in parc, ca de obicei adrenalina sa simte in primul service, Aki alege gumele de folosit…si 15 minute trece repede…hai la alimentare…si sa mergem spre proba. Cand terminam alimentare…?parintele? imi zice…aveti pana spate dreapta…trebuie sa schimbati roata…imediat este ?Arad reload?…Dorin nu poate sa creda ce aude…si imi zice : ?…deja ai facut pana…cum ai putut…!!!?clar cred ca glumeste…dar nu este asa…crede ca am lovito eu ceva…ceva scanteii ?sanatosi?…si ne oprim sa schimbam roata…clar ziua sa cam stricat…si trebuiea sa fie doar inceputul…!
Ajungem la start de proba unu, este scurta, 6 km si ceva…plecam…este deja intuneric…ceva nu este in regula cu faruri…dar de data asta am reglat eu…dar pe drept..vad bine…pe cocosii este desastru…prea scurt in urcare…prea lung in coborare…imediat nu mai stiu exact unde sunt…este foarte mult public…virajele vine in sequenta diferita de cum vine dictarea…prindem un stanga 4-…cu noroc…incetinesc…unde trebuie sa fie un dreapta 4 lung…vine deja stanga 2- lung…incetinesc…30 sunt minim 70…dar suntem bine?…incetinesc…si vine sfarsitul probei…dezastru!!! Si asta era doar de 6 km…si cea mai simpla…ce va a fi cele doi lungi…!!? Incerc sa imi gasesc explicatiile…imi zic ca eu intodauna sunt diesel…pe prima proba…dar Engle…in spatele meu…ne a dat 20 si ceva de secunde…daca asta este ritmul…ma depaseste deja pe aia de 16… umorul in masina sa schimbat radical…un sentiment de nesiguranta isi face loc…intre noi…nasol de tot!
Proba 2 este cu un circuit de cross la inceput…plec hotarat…tot este bine pana la 3-4 km…incepe o parte foarte rapida…toata pe varfuri de panta…incodata nu inteleg unde sunt…dictarea este ?straina?…clar cineva ne tine in drum pe un dreapta 4 lung inchide…incetinesc…incetinesc…cosmarul alb…nu vad ce trebuie…piciorul drept tot pompeaza pe gas…ALS este in continu ca bubuia…piciorul stang cauta frana…tot timpul…Dorin incepe sa imi zica cat lipseste la sfarsitul proba…nu inaintam de loc…vad de departe…in spate…faruri ca vine…inca un kilometru…probabil nu ne ajunge…finish…si Engle este la maxim 100 de metri de noi…clar este desatru total!!!
Ajungem la refuelling…fata lui George este ce imi trebuie sa revin un pic…din ?shock? initial…dar cand ii cer de copii…sa face si mai inchisa…au probleme de alimentare…nu merge masina…maxim 4000 de ture si interupe…!!! Clar este o zi grea…ii zic sa transimita lui Simone sa nu sa lase…ca trebuie sa ajunga in service…!
Luam start de pe ultima proba…, mergem mai incet de la inceput…Engle nu ajunge…probabil a cerut 2 minute…si sa termina…cu mare desamagire interioara prima zi! Am luat cu ?calendar? de la gara…nu cu ceasul…dar clar nu am putut mai mult…! Ajunge si Simone…atmosfera la service este de mormant…George si Maurizio decide sa ia de la capat toata linea de alimentare eletrica…schimba bujii, bobine…regolator de presiune benzina…! Noi mergem la somn…!
Ziua 2 incepe incodata cu gri…in loc de soare, probele sunt lungi…nu mai sunt faruri de vina…dar tot sunt ?blocat?…nu reusesc sa atac proba…sunt in aparare continua…nu este asa de rau ca ieri…dar tot rau este…1,5 sec pe km de la Gergo…aproape 3 de la lideri PC (n.r. Production Cup)…si asta este singura veste frumoasa: aproape 1sec de la Simone…masina lui merge mai bine…tot interupe…dar mult mai putin…! Viteza lui maxima pe proba 6…este 205…a mea este 196…clar sa vede diferenta de incredere!!!
Simo este tot mai fericit…si incearca sa ridice ritmul…dar, cum zice el…masina aia are o inima…glumeta…si incodata interupe mai mult…pe repetitie de pe proba 6…inversam vitezele…206,5 eu…195 el…dar tot este 15 secunde mai rapid…!!! Termina si ziua 2…clar sunt superat cu mine…acuma este ?doar? o problema de incredere in ce am scris eu…si este greu de aceptat ! Mai mult ca dictarea este clar ok…!
Simo si Sergiu au problemele lor de sincronizare…dar este normal…Sergiu a sarit de la clasa unu…la facultate…si pilotul lui…isi regaseste in conditiile aste…ca un pestele in apa…este normal sa fie greu! Dar important este ca fiecare proba sunt mai putine intarzieri…mai putine neintelegeri…bravi copii!
Ziua 3…probe sunt mai lungi…dar mai europeane…foarte rapide…dar cu mult mai putini varfuri de panta…incerc sa trag…incredere revine treptat…ecarturile scade…Simo tot este mai rapid…dar Gergo si Turan sunt acolo cu mine…bravo lui…speram sa nu exagereze…Lucio este calm…si imi zice : ?…Marco stai lenistit…are tot sub control…? ?daca zici tu…te cred !?. Face de 2 ori al 12lea timp overall…foarte bine, in fata lui Gergo si Turan…si nu cu putin…, bravo ?little one?!
Ajungem inainte de ultima proba…am 0,1 sec…in fata lui…!!! Cred ca Romania de raliuri a inebunit…deja toti ?sustinatorii? mei…sunt al saptela cer…primul raliu de ERC…si copii il bate pe ?macaronarul?….ce bine!!! Vorbim inainte de proba…Simo vrea sa stie ca nu voi lasa…sa treaca fara lupta…ii zic sa fie sigur…ne uitam la gume…a mers cu prea mult air in ele…ca Gergo si Turan…si toti trei au pierdut foarte multe cuie…ii zic: ?Simo…nu frena prea tarziu pe ghata…ca daca gresesti…ai pierdut…! ?…?da da tata…nicio problema…! ?
Plec hotarat sa fac ce va a face, in viitorul lui Simo, orice adversar…incerc cu tot ce stiu…sa-l bat…! Merg clar foarte tare…risc…si iese…al 3 timp Production Cup si al 9 la general, la mai putin de 1 secunda pe km…de Cerny ca a batut proba…asteptam ce face juniorul..! Vine…are un zambet…dar un pic amar…pot sa pun pariu…ca a gresit frenare aia dupo 300 pe gheata…si asa este…a trebuit sa dea un pic inapoi…este cu 4,5 secunde mai lent…dar imi zice…: ?cand am vezut ca am gresit…m-am concentrat doar pe saritoare…si am zburat…!?
Bine…bravo…ati facuto un raliu foarte frumos…!!! Acuma trebuie doar sa stati cu picioarele pe pamant…si sa nu ii ascultati…toti cei care ve va a pune pe podium virtual…aveti foarte mult de munca…inca! Asta a fost conjuntura…si talentul, in situatie de dificultate pt toti ceilalti…va ajutat !!!
Dar stiu ca el stie…si asta ma bucura…bravo ?little one?…acuma poti sa respunzi la mesajele…Ioanei…!!! 🙂