Sezonul 2020 de raliuri a debutat cu două curse desfășurate pe asfalt în județele Argeș și Brașov-Harghita, unde viteza și precizia pilotajului au fost primordiale. După o pauză de șapte ani, Raliul Sibiului a revenit weekend-ul trecut pe macadam, iar derapajele și spectacolul au trecut în prim-plan. Cu probe speciale noi pentru majoritatea echipajelor, desfășurate preponderent în coborâre, competiția a fost o provocare nouă și dificilă.
Evenimentul a avut loc pe durata a două zile de concurs pe drumurile de pământ din Munții Cibinului, unde bolovanii și pietrișul au supus mașinile de concurs și echipajele la adevărate teste. Cu probe speciale de legendă, precum „Cheile Cibinului” sau ”Șanta”, inclusiv cu o parcurgere pe noapte, Raliul Sibiului a făcut deliciul echipajelor, dar și a fanilor, care au urmărit competiția prin intermediul transmisiilor LIVE.
DTO Rally Team s-a aliniat la startul Raliului Sibiului cu doar trei echipaje, prima etapă de macadam din 2020 nefiind inclusă în programul lui Cristi Dolofan pentru acest sezon. Astfel, sub culorile echipei au „alergat” Eugen Cărăgui și Robert Fus pe un Peugeot 208 R2, Raul Badiu și Rareș Fetean pe o Dacia Sandero și Dorin Banciu, alături de Vlad Terzi, pe un superb model Toyota Celica GT3.
Deși cu o formație incompletă, DTO Rally Team a avut parte de un parcurs excelent la Raliul Sibiului, toate cele trei echipaje clasându-se pe podiumul categoriilor unde au punctat sau chiar obținând victoria. Astfel, echipa argeșeană a obținut bronzul la a treia etapă a sezonului și se află într-o luptă strânsă pentru locul secund în clasamentul echipelor după trei curse desfășurate în 2020.
La bordul modelului Peugeot 208 R2, Eugen Cărăgui și Robert Fus au început cu un ritm foarte bun prima cursă de macadam a sezonului, suprafața preferată a pilotului. Cu timpi constanți în cadrul clasei RC4, cei doi se clasau pe podiumul categoriei la finalul primei zile, după parcurgerea probei de noapte. Sâmbătă, cu un parcurs progresiv, echipajul a reușit să profite de problemele adversarilor și a urcat pe locul secund în cadrul clasei RC4.
„A fost plăcut să revenim pe macadam. Am avut parte de unele probleme și de o pană pe proba „Râu Sadului”, dar per total evoluția noastră a fost mulțumitoare. A fost o adevărată plăcere să concurăm pe probele de la Sibiu, iar Șanta este cu adevărat specială, o probă care mi-a adus zâmbetul pe buze”
a declarat Eugen la finalul Raliului Sibiului.
Raul Badiu și Rareș Fetean au pornit încrezători în Raliul Sibiului, cursa de casă a echipajului care concurează pe modelul Dacia Sandero. Deși ritmul celor doi nu a fost perfect în prima zi de concurs din cauza unor întreruperi cauzate de noua electronică a mașinii, echipajul s-a instalat la conducerea clasei RC5 și a Cupei Dacia. Cu viteză și prin constanță, Raul și Rareș au mărit avansul față de urmăritori în ziua secundă și au reușit să urce pe podiumul categoriei mașinilor cu tracțiune față. Cu maxim de puncte aduse pentru DTO Rally Team, echipajul s-a impus în Cupa Dacia și clasa RC5, atrăgând aplauzele fanilor pentru evoluția spectaculoasă pe probele sibiene.
„Mă bucur că am reușit să facem a treia cursă perfectă din acest sezon, cu atât mai mult cu cât este vorba de Raliul Sibiului, prima etapă pe macadam. Felicitări organizatorilor pentru un traseu excelent, care a fost dur pe alocuri, dar mult mai bun decât în edițiile precedente. Sunt fericit de evoluția noastră deoarece tot raliul am mers cât de repede am putut, iar mașina a rezistat foarte bine și nu am avut probleme. Ne bucurăm că am reușit să aducem maximul de puncte pentru echipă și chiar câteva puncte bonus în clasamentul general.”
a spus Raul Badiu la finalul competiției.
Deși au avut probleme în prima zi de concurs, fiind nevoiți să se oprească din cauza unor probleme tehnice, Dorin Banciu și Vlad Terzi au revenit excelent în ziua secundă a Raliului Sibiului. Echipajul a avut un parcurs constant și rapid, reușind să încheie prima cursă pe macadam din 2020 cu un mulțumitor loc trei în cadrul clasei 11.
În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream și HidroGaz.
Credit foto: RallyPhoto Hunters