Campionatul Mondial de Raliuri a revenit în acest weekend cu o nouă cursă: la debutul în WRC, Rally Estonia a programat un format mai scurt decât cel cu care au fost obișnuite cele mai rapide echipaje ale lumii, cu doar două zile de concurs și aproximativ 230 de kilometri cronometrați. Deoarece sezonul competițional a fost redus la șapte curse în 2020, lupta cu secundele a fost una strânsă și spectaculoasă, cu schimbări de lider, răsturnări de situație și ieșiri în decor.
Deși Kalle Rovanpera a pornit excelent și s-a instalat în frunte sâmbătă dimineață, o pană l-a forțat să piardă timp, lăsând loc liber lui Ott Tanak către prima poziție în clasament. Estonianul a reușit o serie de timpi excelenți în fața propriilor fani de-a lungul celor două zile de concurs și a gestionat cursa până la final, reușind o primă victorie în 2020 și primul succes la bordul modelului Hyundai i20 WRC.
Cu un program parțial în acest an, Craig Breen l-a urmat pe estonian pe podium la finalul Rally Estonia, reușind să egaleze cea mai bună performanță a sa din carieră: locul secund, după ce în trecut a reușit un rezultat similar în Suedia. Deși se afla pe ultima treaptă a podiumului sâmbătă, Thierry Neuville a avut parte de o ieșire largă în exteriorul unui viraj, lovind roata Hyundai-ului și fiind nevoit să abandoneze, lăsând loc liber lui Sebastien Ogier către un nou podium și un rezultat excelent în economia campionatului.
Pe patru a încheiat Elfyn Evans, constant de-a lungul celor 17 probe speciale, dar la o diferență semnificativă de podium, în timp ce tânărul Kalle Rovanpera a fost al cincelea, la 1 minut și 18 secunde de lider. De menționat este faptul că Rovanpera a primit o penalizare de 1 minut pentru o greșeală de pontaj, fără care ar fi fost, probabil, pe locul secund, dar și victoria tânărului finlandez pe PowerStage: Kalle a fost cu peste 5 secunde mai rapid decât rivalii săi, demonstrând că se poate lupta pentru podium la fiecare cursă.
În WRC2, Mads Ostberg a arătat maturitate și viteză de-a lungul weekend-ului și a avut un parcurs constant de pe prima până pe ultima probă. Profitând de greșelile sau problemele tehnice ale rivalilor, acesta a obținut a treia victorie din tot atâtea prezențe, fiind urmat de Adrien Fourmaux și Pontus Tidemand, cu un podium schimbat pe Power Stage, după ce Nikolay Gryazin a pierdut minute importante din cauza unei pene de cauciuc. În WRC3, Oliver Solberg reușește performața primei victorii în categorie, în timp ce Jari Huttunen și Egon Kaur l-au urmat pe podium.
Raul Badiu și Gabriel Lazăr au încheiat pe opt 8 în JuniorWRC, după un raliu cu probleme și peripeții
Pentru Raul Badiu și Gabriel Lazăr, Rally Estonia a început bine: cu timpi competitivi pe primele probe speciale ale cursei, echipajul pornise cu un ritm bun la revenirea în Junior WRC. Din păcate, un incident a pus capăt evoluției lor sâmbătă: la ieșirea dintr-un viraj lent, cei doi au lovit un balot de paie, iar radiatorul Ford-ului Fiesta Rally4 s-a spart. Deși a continuat și încheiat proba, echipajul a fost nevoit să se retragă, în ciuda încercărilor de a repara problema.
Reveniți duminică sub regula Super Rally, Raul și Gabi au avut parte de o problemă care i-a urmărit toată ziua: un furtun de la intercooler sărea de la locul lui aproape pe fiecare probă specială. Când, în final, au reușit să rezolve problema tehnică, o pană lentă a adus alte secunde pierdute. În final, Badiu și Lazăr au încheiat a doua etapă Junior WRC din 2020 pe locul 8 în clasamentul dedicat juniorilor, următoarea cursă fiind programată în Sardinia, în octombrie.
1. | Tänak Ott – Järveoja M. | 1:59:53.6 | |
2. | Breen Craig – Nagle Paul | 2:00:15.8 | +22.2 |
3. | Ogier S. – Ingrassia J. | 2:00:20.5 | +26.9 |
4. | Evans Elfyn – Martin Scott | 2:00:35.5 | +41.9 |
5. | Rovanperä K. – Halttunen J. | 2:01:12.3 (1:00 pen) | +1:18.7 |
6. | Suninen Teemu – Lehtinen J. | 2:02:33.2 | +2:39.6 |
7. | Lappi Esapekka – Ferm Janne | 2:02:45.6 | +2:52.0 |
8. | Greensmith G. – Edmondson E. | 2:04:47.4 | +4:53.8 |
9. | Solberg O. – Johnston A. | 2:07:32.2 | +7:38.6 |
10. | Østberg Mads – Eriksen T. | 2:08:10.9 | +8:17.3 |