A doua jumătate a sezonului din ediția 2020 a Campionatului Național de Raliuri a continuat în week-endul 3-5 septembrie cu Raliul Iașului, unul dintre raliurile de tradiție din România.
Competiția monomarcă “Cupa Dacia” a fost, ca de fiecare dată în ultimii 14 ani, inclusă și în compeția automobilistică de la Iași, pe care organizatorii ar dori-o transformată și în etapă de Campionat European. Vremea a fost perfectă pentru competiția auto și a fost urmarită de extrem de mulți spectatori pe probele speciale.
La start-ul Cupei DACIA s-au aliniat 9 mașini, din care 5 au terminat cursa
Caștigătorul primelor 3 etape ale Cupei Dacia Raul Badiu, pilotul DTO Rally Team, liderul clasamentului general, nu a luat startul la Iași pentru că, exact in week-endul 3-5 septembrie, a concurat la Junior WRC, în Estonia.
În aceste condiții echipajul campion en titre Cristi Sugar / Vlad Colceriu și echipajul Dragoș Popa / Sorin Colceriu erau creditate cu cele mai mari șanse la victorie. Dar calculul hârtiei a fost infirmat de evoluția pe probele speciale și de evenimentele din traseu.
Echipajul Cristi Șugar/Vlad Colceriu a început primele două speciale de la Dobrovăț mai bine și s-a instalat în frunte. Aveau peste 25 de secunde avans față de Dragoș Popa/Sorin Colceriu pe probele “la indigo“ PS 1- PS2, ambele echipaje având timpi similari: 13:00:00, respectiv 13:25:00.
Dar pentru că ecartul creștea și după PS 3 Cioca Boca din ziua a II-a și pentru că și-a dorit foarte mult să se apropie de liderul cursei, Dragoș Popa a comis o greșeală:
“Prima zi a fost neașteptat de dificilă, probele extrem de alunecoase și am mers foarte precaut, de asta și distanța față de lider. A doua zi a fost foarte bine, am început excelent, dar am comis o greșeală, să spunem comună pilot-copilot. Totul a plecat de la o greșeală de dictare a probei, de la o succesiune Stânga 5, Stânga 3, distanța între ele am calculat-o greșit și scris greșit mai scurtă, am venit mai tare și nu am apucat să redresam și am sărit afară. Nu știu dacă se poate vorbi că am pierdut șansele la titlu, pentru că Raul Badiu e aproape imposibil de bătut, dar probabil că greșeala de la Iași ne-a costat anul competițional. Cu siguranță bugetul de la Cluj se va duce pe reparații. Mașina cu care am mers pot să vă spun că a fost mult, mult spre bine pe partea de electronică, cu foarte mici ajustări va fi foarte mișto. Imi pare rău că nu am putut să merg mai mult în competiție ca să arătam ce putem”
a declarat Dragoș Popa imediat după Raliul Iașului
Scăpați de principalul urmăritor, campionii en-titre, la adăpostul unui avans liniștitor față de ceilalți concurenți, Cristi Șugar/ Vlad Colceriu și-au continutat parcursul de regularitate și s-au impus la finalul celor 6 probe speciale, pe care le-au dominat de la un capăt la altul.
“Raliul Iașului este unul dintre raliurile mele favorite. Imi place macadamul care nu este casant și care îți dă o placere anume a rulajului pe această suprafață. Din fericire la această etapă am putut folosi o cutie de viteza “mai scurtă”, care ne-a permis să ne bucurăm cu adevărat de performanțele mașinii. Am acumulat puncte importante pentru campionat și sper să ne batem la titlu și în ultimele etape. Eu cred în puterile mele, deși am o oarecare lipsă de experiență față de Raul Badiu. Am fost foarte multumiți de mașină, deși am avut unele probleme cu telescoapele spate care s-au “scurs”, dar per total am fost foarte bine și sper să se întâmple tot așa.”
a declarat câștigătorul Cristi Șugar după primirea trofeului
Podiumul Cupei Dacia a fost completat la Iași de echipajele Teodor Danilă/Cristiana Oprea și Horea Balea/Mihai Lucan.
La Raliul Iașului ghinionul a lovit și „în familie”. Echipajele Radu Luca/Dorina Luca și Artur Luca/Iulian Gheorghe au abandonat după prima probă specială. Soții Luca au venit la parcul service cu probleme tehnice la motor și au abandonat, iar fiul lor Artur Luca a lovit cu partea stângă un cap de pod și a distrus puntea spate a mașinii. Evenimentul i-a speriat serios pe tinerii din echipajul Luca 2, care au și declanșat butonul GPS-SOS, dar în cele din urmă au ajuns cu mașina pe roți în parcul service. Nici locul 5 în clasamentul general, locul 1 la debutanți Victor Supuran/Mihai Supuran nu au terminat competiția, datorită unor probleme la ambreiaj, dar au adunat punctele de participare care îi mențin în apropierea podiumului Clasamentul General Anual.
Clasamentul General in Cupa Dacia – Raliul Iașului
- Cristi Șugar/Vlad Colceriu -1:21:34,9
- Teodor Danilă/Cristiana Oprea -1:25:00,6
- Horea Balea/Mihai Lucan 1:25:27,4
- Mihai Dumitrescu/Bogdan Nițescu 1:29:24,9
- Dan Albuț/Cristian Bala 1:30:15,9
Promotorul Cupei Dacia, George Grigorescu nu s-a mulțumit să asiste și să managerieze concurenții participanți la Cupă, ci a urcat la volanul unei mașini de teste Dacia Sandero 0,9 Tce, în calitate de echipaj de deschidere „0”. In dreapta l-a avut co-pilot pe ieșeanul de origine Septimiu Sărățeanu – producător de televiziune și expert media, care a oferit consultanță pentru imaginile video din timpul cursei. De altfel s-au facut teste video multiview din interiorul mașinii de deschidere, pe care le puteți vedea pe pagina de facebook a Cupei Dacia.
Clasamentul general anual în Cupa Dacia se prezinta astfel :
- Cristian Șugar 120 puncte
- Raul Badiu 117 puncte
- Dragos Popa 87 puncte
- Dan Albuț 80 puncte
- Victor Supuran 71 puncte
- Radu Luca 68 puncte
- Horia Balea 57 puncte
- M. Dumitrescu 57 puncte
- Teodor Dănilă 50 puncte
- Artur Luca 42 puncte
- F. Popescu 41 puncte
- Cristiana Oprea 21 puncte
- S.Procopiu 16 puncte
- D. Rusciuga 11 puncte
- Dan Mandrut 4 puncte
*Se acordă 4p bonus pentru participare
Singurii “integraliști” ai probelor speciale din toate raliurile acestui sezon sunt echipajele Cristian Șugar/Vlad Colceriu si Dan Albuț / Cristian Bala .
In configurația actuală lupta pare extrem de stransă pentru podium, dar trebuie ținut cont de algoritmul federal N-1, prin care este declarat câștigător cel care acumulează cele mai multe puncte în etapele de campionat parcurse, din care se scad punctele de la cea mai slabă clasare.
Urmatoarele doua etape de la Cluj și Arad, ultimele ale actualei stagiuni, sunt decisive.
Cupa DACIA 2020 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al treilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este Radio România Actualități, care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească direct din studio experiențele din mașina de curse, în cadrul emisiunii “Între Prieteni”.
Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.
Credit foto: Simcat