Uneori, copiloții din Campionatul Național de Raliuri lasă caietul și dictarea și trec la comenzile mașinilor de concurs. Câteodată pentru o cursă, câteodată pentru multiple etape. Una dintre aceste persoane este Mircea Onofrei, copilotul lui Remus Cotuț, care la Raliul Iașului a debutat în postura de pilot. La bordul unui model Dacia Logan și avându-l în dreapta pe Andrei Pintilii, Mircea a avut parte de o experiență nouă pe probele de macadam din Moldova, la finalul cărora a răspuns întrebărilor noastre despre trecerea pe scaunul pilotului.
RallyMax: Salutare, Mircea! În primul rând, felicitări din partea echipei RallyMax pentru cei 10 ani de motorsport pe care i-ai sărbătorit săptămâna trecută, într-un mod inedit, la Raliul Iaşului. Povesteşte-ne cum a decurs pentru tine toată această aventură.
Mircea Onofrei: Salut RallyMax și salut tuturor iubitorilor de motorsport. În primul rând, vreau să vă mulțumesc că mi-ați urmărit evoluția și că îmi acordați câteva rânduri pe site-ul vostru.
Să revenim, așa este, anul acesta sărbătoresc 10 ani de când mă învârt în lumea motorsportului. Pentru unii mult, pentru alții puțin, pentru mine frumos. Trebuie să recunosc că cochetam demult cu ideea de a face un raliu în postura de pilot, dar din fel și fel de motive nu am dus ideea până la capăt. Însă anul acesta am reușit la Iași. Pregătirile le-am început înainte de Raliul Sibiului și uite că până la urmă am reușit să iau startul în Raliul Iașului, un raliu care îmi place mult, un raliu cu un macadam foarte bun. În rest, ar fi multe de povestit despre pregătirea primului meu raliu în postura de pilot, dar ca să fac un rezumat…a fost ca un vis frumos.
RallyMax: Ce au însemnat pentru tine aceşti 10 ani de curse? Povesteşte puţin cum a început totul şi prin ce întâmplări majore ai trecut de-a lungul acestor sezoane.
Mircea Onofrei: Pfuu…acești 10 ani de curse au însemnat în primul rând multe clipe frumoase, alături de oameni faini, dar și momente mai neplăcute în care am pierdut locuri importante în lupta cu secundele, abandonuri frustrante și chiar și câteva crash-uri.
De început, a inceput când eram mic, cu o pasiune mare pentru mașini, apoi când am mai crescut am început să mă duc la curse ca spectator. Însă un rol major în pasul făcut de mine către acestă lume l-a avut Gelu Dumbrăvan (unul dintre copiloții lui George Morar), care pe vremea când se dădea în dreapta lui Alin Mărginean m-a luat cu ei la câteva curse, începând de la recunoașteri, iar astfel „virusul” a intrat în sângele meu definitiv. Imediat după aceea, în 2010 am mers spectator la Raliul Argeșului, pe Transfăgărășan, unde în același viraj unde stăteam eu era și Florin Crișan. Acesta din urmă participase la Raliul Brașovului și era în căutarea unui copilot. Așa că am stabilit să ne dăm împreună. Ajuns acasă, am făcut școala de pilotaj, și începând cu etapa următoare, Raliul Târgu Mureș, am luat startul împreună. La începutul lui 2015, drumurile noastre nu mai mergeau în aceeași direcție, eu urmând să am și nunta, am decis să iau o scurtă pauză. Una destul de scurtă, pentru că în primul weekend după nuntă era programat Transilvania Rally, unde am luat startul pentru prima dată alături de Remus Cotuț, cel cu care concurez și în ziua de azi.
RallyMax: Suntem siguri că în urma acestei experienţe de pilot ai învăţat foarte multe lucruri care te vor ajuta să progresezi în calitate de navigator. Care ar fi câteva dintre aspectele care te-au surprins în scaunul din stânga?
Mircea Onofrei: Să stiți că am învățat! Am învățat că un pilot se bazează pe copilotul său mult mai mult decât aș fi putut crede. Am învățat că, din postura de copilot nu esti doar un personaj care citește o înșiruire de viraje și informații, chiar citite cu dicție. Ești persoana care este răspunzătoare de gestionarea unui întreg raliu. Și da, m-a surprins ceva: deși trebuia să îmi văd de manuși, la Iași eu mă tot uitam în carnetul de bord și făcem calcule de timpi.
RallyMax: Urmează pentru tine o nouă etapă în cadrul Campionatului Naţional de Raliuri Betano, Transilvania Rally, acolo unde vei reveni în dreapta lui Remus Cotuţ, la bordul Citroen-ului DS3 R3T Max. Cu ce gânduri porniţi înaintea acestui raliu şi cât de mulţumiţi sunteţi de cele două curse parcurse la bordul acestei maşini?
Mircea Onofrei: Mă bucur, ca de fiecare dată, că urmează să mă urc în mașina de curse și cu atât mai mult în dreapta lui Remus, care a crescut și crește de la o etapă la alta. Bineînțeles că pornim cu gândul la un rezultat cât mai bun, însă pentru noi, fiind primul an cu acest material de concurs, mai avem puțin de lucru la „reglajele fine” ale mașinii, care este o mașină veritabilă de raliu contruită de cei de la Citroen Sport.
RallyMax: După experienţa plăcută de la Raliul Iaşului, te gândeşti să mai revii la volanul maşinilor de concurs şi pe viitor?
Mircea Onofrei: Da, sper să mai reușesc să găsesc resursele financiare și să mai iau startul la câte un raliu din când în când. Și tot ca un vis, să-i spun așa, este ca la o etapă să reușesc să îl am în dreapta pe Gelu Dumbrăvan.
RallyMax: Iţi mulţumim mult pentru amabiliatea de-a sta de vorbă cu noi şi iţi dorim multă baftă alături de Remus la următorul raliu. În final, ai cuvântul!
Mircea Onofrei: În primul rând, vreau să mulțumesc familiei pentru că mă susține și mă suportă. Apoi vă mulțumesc vouă pentru timpul acordat și vă mulțumesc că existați și ne faceți auziți și cunoscuți.
Vreau să mulțumesc sponsorilor care au făcut posibilă participarea mea la Raliul Iașului: PWG AUTOSERVICE prin domnul Gelu Dumbrăvan, KNIPEX ROMÂNIA prin domnul Răzvan Urdorea, Șoarec aka Adrian Jucan pentru design și colantare, H Motorsport prin Vlad Cosma pentru mașina impecabil pregătită, asistență la Iași și pentru sfaturi.
Să fim sănătoși și să ne vedem cu bine pe probe!
Credit foto: Simcat & RallyPhoto