Campion al Cupei Dacia în două sezoane consecutive, Mihnea Mureșan a făcut pasul firesc în 2019, trecând pe un model R2. Cu un ritm constant și foarte bun, pilotul din Cluj-Napoca a arătat viteză de-a lungul curselor de anul trecut și a reușit rezultate excelente, totul culmindând cu titlul categoriei mașinilor cu tracțiune față și cel al clasei RC4.
În ciuda faptului că nu a luat startul în primele patru etape din 2020, Mihnea Mureșan a pregătit o revenire spectaculoasă; alături de copilotul său, Alina Bianca Pop, pilotul va debuta pe un model R5: un Hyundai i20 pregătit de Bernini Rally. În plus, echipajul se va alinia la startul cursei de casă, Transilvania Rally, în cadrul echipei Danny Ungur Racing, unde va reprezenta gruparea la clasa RC2.
RallyMax: Salutare Mihnea! 2019 a însemnat pentru tine un sezon presărat cu de toate, dar cel mai important, un sezon în care ai demonstrat încă o dată că nu renunți până la final, reușind să-ți adjudeci titlul de campion național al mașinilor cu 2 Roti Motrice (2FWD) și titlul clasei RC4. Cum a fost pentru tine sezonul 2019?
Mihnea Mureșan: Salut! Mă bucur că avem ocazia să povestim din nou după o pauză atât de lungă, odată cu apropierea raliului nostru de casă. Îmi amintesc cu plăcere multe secvențe din sezonul trecut, în special creșterea în performanță pe care am reușit să o avem spre finalul sezonului. Din punctul meu de vedere, experiența acumulată anul trecut cu o mașină performantă precum Peugeot-ul 208 R2 a fost cel puțin la fel de importantă precum rezultatele obținute.
RallyMax: La finalul primului tău sezon la volanul unei mașini de configurație R2, cât de mulțumit ești de ritmul pe care l-ai avut, de adaptarea la stilul de pilotaj al unei astfel de mașini și unde crezi că s-ar fi putut progresa mai mult? Totodată, care au fost principalele aspecte care te-au impresionat la Peugeot-ul 208 R2?
Mihnea Mureșan: Mereu există loc de îmbunătățire, însă pot spune că performanța de la Raliul Brașovului a fost una mulțumitoare și apropiată de limitele mașinii. Cu siguranță mai putem face îmbunătățiri în ceea ce privește constanța, pentru că secretul timpilor buni pe probe nu este să știi cum să abordezi unul sau doua viraje perfect la limită, ci cum să menții un ritm constant, aproape de limita mașinii, fără să iți asumi riscuri prea mari. În ceea ce privește performanțele Peugeot-ului, în primul rând agilitatea mașinii a necesitat o adaptare rapidă a stilului meu de pilotaj, deoarece R2-ul reacționează mult mai direct la comenzi în comparație cu Sandero-ul, cu care eram obișnuit până atunci. În combinație cu puterea și tracțiunea superioară, a fost deosebit de important să mă obișnuiesc cu viteza mult mai mare de care e capabil Peugeot-ul.
RallyMax: Din păcăte, și anul trecut ai fost nevoit să faci mai multe schimbări de navigator. Cât de dificile sunt aceste schimbări pentru tine și care este varianta de copilot cu care vei aborda ultimele etape ale sezonul 2020?
Mihnea Mureșan: Mă bucur nespus să vă pot confirma că vom reveni la start, după o pauză mult prea lungă, odată cu Transilvania Rally. Alături de Alina Pop vom încerca să continuăm creșterea avută la finalul sezonului trecut, de această data la bordul unui Hyundai i20 R5 pregătit de Bernini Rally. În ceea ce privește acomodarea cu Alina, a fost necesară cam jumătate din prima probă de la Raliul Iașului 2019, până când ne-am răsucit prima dată. Apoi totul a decurs din ce în ce mai bine și am reușit treptat să creștem nivelul încrederii și implicit cel al performanței.
RallyMax: Ai lipsit de la primele 4 etape ale sezonului 2020 al Campionatului Național de Raliuri Betano. Din fericire, vei reveni la start într-o mașină de top cu ocazia raliului de casă, Transilvania Rally. Ce surprize ne pregătști pentru această revenire?
Mihnea Mureșan: Sper ca revenirea noastră în sine să fie o surpriză plăcută pentru fanii motorsportului din România și să ne reacomodăm cât mai repede cu ritmul probelor speciale, mai ales datorită faptului că vom schimba materialul de concurs. Probele de mare viteză din acest an ale Transilvania Rally vor necesita cu siguranță adaptare rapidă, pentru a le putea aborda corect și cu încredere. De asemenea, doresc să anunț înființarea clubului sportiv MGM Racing, prin care vom încerca să facem performanță în motorsportul românesc și nu numai.
RallyMax: Cu siguranță situația economică globală în perioada pandemiei a contribuit la absența ta pe probele speciale. Cum te-a afectat toata situatia „Covid 19”, știind că locuiești în Germania?
Mihnea Mureșan: Din păcăte, cu toții am fost afectați într-o oarecare măsură de actuala situație globală. În primavara acestui an aveam planificată o sesiune de teste în Italia, pentru a lua primul contact cu R5-ul, chiar înaintea situației critice de acolo. După ce am luat împreună cu Alina decizia corectă, de a anula călătoria, a urmat o perioadă lungă de așteptare și incertitudine, dar iată că lucrurile încep să arate mai bine pentru noi. Îmi doresc foarte mult ca situația generală să se îmbunătățească în viitorul apropiat și să avem din nou competiții sportive fără restricții în 2021.
RallyMax: Ne bucurăm că revii la start, atât noi, cât și fanii raliurilor din România, care ți-au simțit lipsa de pe probele speciale. Totuși, dat fiind faptul că nu ai niciun obiectiv legat de clasamente în 2020, cu ce obiective te vei prezenta la startul etapei de la Cluj?
Mihnea Mureșan: În primul rând este foarte important să ne împrietenim cu noua mașină și să găsim un ritm constant, de unde să începem o creștere treptată. Astfel, obiectivul nostru este să învățam cât mai mult și să evoluam ca echipaj, fără presiunea rezultatului. Chiar dacă din păcate nu va exista o probă superspecială, vom încerca să încântăm fanii care ne vor urmări printr-o evoluție cât mai curată și cursivă.
RallyMax: Mihnea, iți mulțumim pentru răspunsurile acordate și îți dorim multă baftă înaintea începerii unui nou capitol din cariera ta! În final, ai cuvântul.
Mihnea Mureșan: Vă mulțumesc și eu! Mă bucur foarte mult că am putut să le comunicăm astfel veștile bune cititorilor și totodata sunt încântat că odată cu Transilvania Rally vom participa din nou împreună cu prietenii noștri de la Danny Ungur Racing, clubul prin care am debutat acum 5 ani în motorsport. Astfel doresc să îi mulțumesc lui Danny pentru că m-a ajutat să îmi descopăr și să îmi pun în practică pasiunea și familiei mele pentru că în continuare mă ajută să îmi îndeplinesc acest vis. Mulțumim tuturor susținătorilor noștri și aștept să ne revedem săptămâna viitoare la Cluj!