Weekend-ul anterior, sportivii din Swift Cup au concurat într-un ultim duel pe asfalt al sezonului 2020, Transilvania Rally, cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano, competiţie organizată sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Cu opt probe speciale programate și peste 130 de kilometri cronometrați, competiția a avut parte de un traseu predominant în coborâre, de multe incidente şi ieșiri în decor datorate vremii capricioase care a luat cu asalt judeţul Cluj.
După Startul Festiv care a avut loc joi seara pe Esplanada de la Cluj Arena, concurenţii din Swift Cup au efectuat ultimele reglaje la sesiunea de Shakedown de la Floreşti de vineri dimineaţa. În jurul orei 14:30, echipajele au părăsit parcul de service de la Sala Sporturilor „Horia Demian”, cu direcţia Mărişel, urmând a parcurge cele două treceri pe proba specială „Tarniţa”, în lungime de aproape 23 de kilometri, ca mai apoi, la lumina farurilor suplimentare, să continue cursa cu proba „Făget”. După un început mai ezitant de raliu din cauza unor probleme legate de sistemul de frânare al Swift-ului Sport, Dănuţ Budai şi Lucian Budai revin în forţă la finalul zilei şi ocupă prima poziţie din swift Cup la final de zi. Pe locul secund s-au clasat David Tarţa şi Gabi Găină, cei care au avut un ritm extraordinar pe prima probă specială. Ultima poziţie de pe podium la final de zi avea să fie ocupat de către Bogdan Talaşman şi Andrei Mitraşcă.
Sâmbătă lucrurile aveau să se schimbe radical, în mare parte din cauza vremii capricioase, ploaia torenţială obligând conducerea cursei să anuleze o parte dintre specialele programate pentru ziua a doua din Transilvania Rally. Astfel, cu un ritm constant în condiţiile date, Dănuţ şi Lucian Budai ajung la final fără greşeală, cei doi obţinând o nouă victorie în clasamentul Swift Cup, cea de-a cincea la rând. Locul secund a fost obţinut în final de către Bogdan Talaşman şi Andrei Mitraşcă, cei care s-au impus detaşat în ultima specială a raliului. Ultima treaptă a podiumului a revenit sibienilor Alex Ardelean şi Horaţiu Baltador, locul patru fiind ocupat de către Paul Popa şi Laszlo Csegzy, învingătorii clasamentului debutanţilor. Locul cinci le-a revenit lui Radu Benea şi Andrei Hicea, cei care nu au reuşit să aibă un ritm ridicat de la început, urmaţi fiind de către ieşenii Bogdan şi Andrei Gheorghiu. Din păcate, David Tarţa şi Gabi Găină nu au reuşit să termine curse, cei doi fiind nevoiţi să depună armele în urma unei incursiuni în decor pe proba Dângău.
Declaraţii după Transilvania Rally:
Dănuţ Budai: „A fost un raliu greu. Un raliu pe care deşi l-am câştigat, ne dorim să îl uităm cât mai repede. Problemele tehnice din prima zi şi vremea schimbătoare din a doua zi nu ne-au lăsat să ne simţim la fel de bine pe probe ca în alţi ani. Ne bucurăm că echipajul format din Eugen şi Robert sunt bine şi sperăm să îi vedem cât mai repede pe probele speciale. Ne vedem la Bacău! ”
Alex Ardelean: „A fost un raliu bun, dificil din cauza condițiilor meteo, dar ne-am adaptat bine și am reușit să învățăm foarte multe lucruri bune din acest raliu și simt că de la raliu la raliu ajung la performanța unde eram acum 2 ani. Ne vedem la Bacău!”
Radu Benea: “Aşa cum spuneam şi înaintea startului, Transilvania Rally a fost un raliu extrem de interesant, cu multe schimbări de aderenţă din cauza vremii. Din lipsa de kilometri pe probele speciale în acest sezon, nu am reuşit să ne comparăm viteza cu colegii noştri mult mai rapizi din Swift Cup, cei pe care doresc să-i felicit pentru ritmul bun. Am invăţat multe după acest raliu şi data viitoare vom fi din start mai bine pregătiţi. Mulţumim celor care ne-au susţinut şi fanilor aflaţi în număr mare pe marginea probelor, în ciuda vremii ploioase!”
În 2020, partenerii Swift Cup sunt: Hankook Competition, Bucur Tuning, www.sparco-shop.ro, Protlum și RallyMax.ro