A doua jumătate a sezonului 2020 din Campionatul Național de Raliuri Betano a continuat la finalul lunii septembrie cu Transilvania Rally, competiție desfășurată pe asfaltul din județul Cluj. Parte a două campionate internaționale, Tour European Rally și European Rally Trophy, cursa a programat peste 130 de kilometri cronometrați în apropiere de Cluj-Napoca, dar și în jurul localităților Dângău, Florești, Mărișel, sau pe malul lacului Tarnița.
Cu probe speciale parcurse doar în coborâre, cursa din Ardeal a reprezentat o provocare pentru majoritatea echipajelor. După problemele tehnice de la Raliul Iașului, Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan s-au aliniat la raliul de casă cu mașina revizuită, dar și cu un sistem de frânare îmbunătățit al Mitsubishi-ului Lancer EVO VII. Aflat la conducerea clasei 11 după patru etape, echipajul Danny Ungur Racing a pornit în competiție cu dorința unui rezultat care să-i mențină în lupta pentru titlul categoriei la finalul sezonului.
Transilvania Rally a avut parte de o primă zi însorită, cu condiții perfecte pentru o evoluție spectaculoasă. Cu trei probe programate vineri (două treceri pe „Tarnița” și o parcurgere a probei „Făget” pe noapte), competiția a început cu unele mici ezitări pentru Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan. Cei doi au debutat cu timpi în mijlocul clasamentului categoriei, ca mai apoi să obțină al patrulea timp pe speciala de noapte, una cu care echipajul este familiar.
„Pentru noi, raliul de casă a fost unul care ne place foarte mult și pe care l-am așteptat cu nerăbdare. A fost un raliu foarte dificil, care a pus la grea încercare atât piloții, cât și mașinile. În prima zi, pe prima trecere a probei „Tarnița”, pe care nu am parcurs-o niciodată în coborâre, nu ne-am găsit ritmul și am pierdut secunde prețioase. Pe a doua trecere a fost mai bine, iar ultima probă a zilei, „Făget” pe noapte, ne-a plăcut enorm.”
a descris Bogdan Moldovan prima zi de concurs.
Porniți în ziua secundă pe locul cinci în cadrul clasei 11, echipajul Danny Ungur Racing a avut parte de trei probe aparte: după ce prima specială a zilei a fost anulată din cauza unei ieșiri în decor, Bogdan și Sergiu au fost nevoiți să oprească la un alt incident pe PS5. Ritmul bun le-a dat încredere celor doi că pot lupta în a doua jumătate a zilei, însă a doua parcurgere a probei „Florești” a fost anulată de către conducerea cursei.
„În a doua zi de raliu, când s-au anulat 3 probe din cauza unor accidente, am rămas cu doar două speciale de parcurs, ambele fiind marcate de ploi torențiale și un traseu foarte ud și periculos. Se pare că acest tip de suprafață ne-a făcut să ne concentrăm mai bine, iar comportamentul foarte bun al mașinii și al anvelopelor ne-au permis rezultate foarte bune pe aceste probe.”
a completat Bogdan, pilotul Danny Ungur Racing.
Astfel, Moldovan și Rogozan s-au luptat cu cronometrul pe ultimele două probe ale Transilvania Rally: pe „Dângău” au reușit al treilea timp în condiții schimbătoare și de ploaie, în timp ce PowerStage-ul, care a pus probleme majorității echipajelor, desfășurat pe ceață și cu precipitații semnificative, le-a adus același loc în cadrul clasei 11.
„Pot spune că proba „Dângău”, poate cea mai frumoasă și complexă probă pe care am parcurs-o vreodată, mi-a ieșit aproape perfect. Am fi avut un timp de top 10 la general, dar faptul că am ajuns din spate un alt concurent care nu ne-a văzut și am stat în spatele lui 6,5 kilometri ne-a făcut să pierdem cam 25 secunde și să avem doar al 13-lea timp pe probă. În final, am terminat pe locul 4 al clasei NAT11, dar, pentru noi, marea performanță din acest raliu a fost ritmul foarte bun pe care l-am demonstrat, în special pe ploaie.”
a încheiat Moldovan.
La finalul cursei de casă, Bogdan și Sergiu au încheiat pe locul patru în cadrul clasei 11, din 9 echipaje aflate la startul competiției, și se mențin în fruntea clasamentului general provizoriu (fără a scădea cel mai slab rezultat, așa cum prevede regulamentul la finalul sezonului). Astfel, echipajul va participa la Raliul Moldovei la finalul lunii octombrie, unde se va lupta pentru titlul categoriei pe macadamul de lângă Bacău și Moinești.
În 2020, Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan sunt susținuți de către partenerii Ferro România și Gebo Tools.