Dupa un sezon 2012 excelent, cand, din postrua de debutant, Raul Badiu a reusit sa se claseze pe pozitia secunda in clasamentul clasei 9 si al Cupei Dacia si sa surprinda pe toata lumea dupa ce a fost cel mai bine clasat debutant si al doilea in clasmentul juniorilor, dupa Rares Tomita. Beneficiile rezultatelor lui nu au intarziat sa apara, iar Raul a fost cooptat in ESD Rally Team pentru sezonul 2013, urmand sa evolueze alaturi de un nou copilot, Razvan Hulea, tot pe o Dacia Logan.
RallyMax: Salut! Pauza dintre sezoane a adus modificari semnificative pentru tine. Pentru inceput, povesteste-ne cum ai fost cooptat in ESD Rally Team?
Raul Badiu:?Salutari Rallymax si cititorilor! S-au produs intr-adevar cateva schimbari in inter-sezon, iar pentru a incepe cu o gluma, as putea spune ca cea mai importanta schimbare e trecerea de la o echipa privata la echipa de uzina. Motivul pentru care am fost cooptat in Environment & Sport Development Rally Team este foarte simplu, criteriile de selectie fiind bazate strict doar pe performanta sportiva. Dupa cum se stie, de multe ori, din pacate, relatiile si interventiile pot fi mai importante decat rezultatele sportive, dar acest caz este unul foarte fericit si mai rar intalnit in Romania, in care eforturile si rezultatele sunt recompensate, ceea ce nu poate decat sa ma bucure ?si sa ma motiveze pe viitor pentru evolutii si mai bune.
RallyMax:?Vei concura tot pe o Dacia Logan. Va fi aceeasi masina din sezonul trecut sau pregatesti un nou automobil de concurs?
Raul Badiu:?Loganul care il voi pilota in 2013 va fi altul decat cel cu care am debutat, pregatitrea si intretinerea acestuia urmand sa fie facuta de Mach1 Sport Management. Masina la baza este una cu pedigree, respectiv cea cu care Bogdan Barbu a castigat Cupa Dacia anul trecut, insa la aceasta? a fost revizuita si au fost inlocuite mai multe piese.
RallyMax:?Probabil cel mai dificil moment al sezonului 2012 a fost abandonul de la Raliul Brasovului. Astfel, suntem curiosi: care au fost cele mai fericite sau emotionant moment din sezonul trecut?
Raul Badiu:?Momente dificile au fost destule in 2012, dar din fericire cele placute au fost mai multe. Raliul Brasovului este special, primul raliu din cariera, asta in sine m-a emotionat si bucurat foarte tare, iar cand am vazut si timpul pe prima proba din viata, era de necrezut. In gluma i-am zis lui Sergiu ca ?ce simplu este la raliuri?. Eram pe locul 9 la GENERAL !!! din 55 de concurenti?.cu Loganul la deal. Insa a doua zi dupa cativa kilometri am revenit cu picioarele pe pamant dupa unul dintre cele mai dure accidente ale mele si evident ca am fost devastat sa abandonez intr-un raliu in care si daca terminam ultimul insemna obiectiv indeplinit. Apoi a urmat un sir de raliuri si momente foarte bune, primele probe castigate din cariera la Timis Rally, prima oara cand am terminat in fotoliul de lider prima zi, dupa ce am dominat prima parte la Transilvania Rally, de asemenea participarea in Challengeul Intercontinental de Raliuri la Sibiu unde am castigat 7 din cele 12 probe speciale din cadrul Cupei. Raliul Aradului a adus din nou o mica dezamagire unde din postura de lider al Cupei, o pana m-a privat de prima victorie din cariera, victorie care a venit raliul urmator, la Tara Barsei. La Brasov aveam o revansa de luat din primavara, asa ca m-am adunat si de data aceasta cu norocul de partea mea, sau mai bine zis cu ghinionul departe de mine, am si reusit sa castig. Cred totusi ca acesta a fost cel mai emotionant moment din 2012, dupa un raliu cu multe incurcaturi si incertitudini sa castig. Dovada emotiei traite sta in faptul ca am plans pe toata lungimea etapei de la ultima proba speciala la parcul de service, am plans impreuna cu baietii in service, am plans la festivitatea de premiere, am plans de bucurie aproape 2 ore?pentru ca etapa urmatoare la Iasi sa plang din nou?.de suparare dupa ce la 1.5 km de start s-a rupt bratul intr-o groapa si prin cap imi treceau tot felul de scenarii in care puteam sa pierd destul de multe podiumuri si rezultate. Am si pierdut destule, dar sincer sunt oricum multumit si de cate am castigat.
RallyMax:?Care iti sunt obiectivele pentru 2013 atat in clasamentul clasei 9, a Cupei Dacia, cat si in cel al juniorilor?
Raul Badiu:?Iti dai seama ca daca anul trecut nu mi-am propus rezultate, doar acumulare de experienta, si am reusit sa ies Campion la Debutanti, Locul 2 la Clasa 9, Cupa Dacia si Juniori, pentru 2013 sunt obligat sa tintesc Locul 1 cel putin la Cupa Dacia si Clasa 9. La juniori este putin probabil sa am din nou sanse reale la locul 1 sau 2, aceste locuri fiind rezervate altor piloti care au la dispozitie material de concurs net superior, dar ramane deschisa batalia pentru un loc pe podium.
RallyMax:?Dupa un sezon complet in CNR, care etapa ti-a placut cel mai mult din postura de pilot?
Raul Badiu:?Este greu sa ma decid care etapa mi-a placut cel mai mult, mie facandu-mi placere maxima sa pilotez indiferent de conditii, teren, probe sau configuratie?.ceva mai putin imi plac superspecialele din oras printre borduri unde nu ma simt in largul meu, dar lucrez la asta si voi face eforturi sa scad timpii.
RallyMax:?Bogdan Nastase a anuntat ca nu va participa in acest sezon iar Bogdan Barbu va face trecerea la clasa 5. Astfel, care crezi ca vor fi principalii adversari din cadrul clasei 9?
Raul Badiu:?Absolut oricine se inscrie in competitie are sanse la victorie, astfel ca nici un concurent nu trebuie neglijat. Pe langa pilotii deja consacrati ca viteza, oricand pot aparea debutanti foarte rapizi, pot aparea masini ceva mai performante ca Loganul care sa se incadreze la Clasa 9, dar numai dupa a doua etapa se vor vedea cu adevarat favoritii, Raliul Brasovului fiind totusi un raliu atipic datorita conditiilor climatice schimbatoare.
RallyMax:?Multumim si multa bafta in noul sezon!
Raul Badiu:?Multumesc si eu Rallymax si tuturor celor care ma sustin si isi pun increderea in mine pentru 2013, in special ESD Rally Team. Multa bafta si voua!