După trei runde în care n-au fost cu nimic mai prejos ca ritm față de învingători, Victor Nicolae și Alex Cascatău au reușit să se impună în etapa a șasea a sezonului, la finele unei ore de cursă pe traseul francez de Grand Prix.
După ce Motul eSports, Walk Racing și Willi Motorsport și-au împărțit victoriile în prima jumătate a campaniei cu modelele BMW M4 GT4, în cercul învingătorilor tot trena apariția echipajului cu numărul 12 – Aqirys Racing. Seara de cursă de la Paul Ricard a adus pentru aceștia o evoluție exact așa cum și-au dorit: solidă și lipsită de ghinioane.
Mai întâi, Victor Nicolae a demonstrat tuturor că deține secretul pe un traseu complicat, care le-a dat angoase multora. Dublul campion al Racing League Romania s-a apropiat de pragul celor 123 de secunde pe turul de circuit, reușind să-și treacă în cont primul pole position din acest sezon, cu un avans confortabil. Mai mult, chiar și cu al doilea său timp cronometrat, tot ar fi condus balul pe grila ce a numărat 27 de echipaje. În prima linie a fost însoțit de Mihai Șuțeanu (Walk Racing), care i-a devansat pe Andrei Bechir (Motul eSports) și Dragoș Simion (Willi Motorsport). În urma acestui grup al favoriților, Sebastian Apostol (WCR Junior Team) a semnat o frumoasă surpriză la a doua sa cursă în RLR, în timp ce Mihai Rusu (Textar eSports) sau Radu Dumitrescu (Smart Driving) n-au reușit să lege turul potrivit și se aflau mai în spate decât de obicei pe grilă.
Contacte dure pentru echipaje cu pretenții
Victor Nicolae nu a avut emoții la start, lăsându-i în urmă pe Șuțeanu și Bechir să-și dispute locul secund. Aceștia s-au atins pe finalul primului tur, apoi a urmat un nou incident între ei, cu avarii semnificative pentru echipajul Motul eSports. Bechir a căzut în pluton și n-a mai avut o mașină capabilă să ruleze în ritm de podium, reparațiile de durată fiind apoi imposibil de compensat la standuri. Astfel, Cristian Berindea a fost nevoit să treacă prin aceleași eforturi ca și coechipierul său, totul fiind în van din pricina depășirii timpului de pilotaj de 35 de minute per pilot. Speranțele la un rezultat bun s-au năruit devreme și pentru Textar eSports, Mihai Rusu fiind trimis în zid de un adversar.
În fruntea cursei, Alex Cascatău a preluat ștafeta de la colegul său cu un avans de peste 10 secunde, gestionând ecartul cu destule emoții: Victor Taraș și Sergiu Nicolae s-au apropiat pe final, dar nu au putut emite pretenții la primul loc. Tudor Mihai și Marian Andrei (Racelogic) au conlucrat pentru cea mai bună clasare a sezonului, poziția a patra, înaintea lui Paul Greavu și Victor Kovacs (MV Racing). Problemele la boxe i-au constrâns la abandon pe echipierii Smart Driving, promovându-i pe locul al șaselea pe Alex Poamă și Lucian Mateaș (ProSix Racing), aflați la prima clasare în puncte din carieră.
O performanță similară a celebrat și Maria Țurai (WCR Junior Team), alături de coechipierul Sebastian Apostol: locul al zecelea, respectiv al cincilea în ierarhia debutanților (în care s-a impus pentru a treia oară Marian Andrei). Paul Ricard a fost scena unui progres remarcabil din partea Mariei, care a punctat la cel de-al doilea său start în Racing League Romania.
De la virtual la real: Mihai Șuțeanu va concura la ROTAC
Venirea primăverii a permis organizarea evenimentului dedicat primilor trei din ierarhia sezonului precedent al RLR. În toamna anului 2020, cei mai rapizi sim raceri la bordul modelelor BMW M3 GT2 în mediul Assetto Corsa fuseseră Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir. Aceștia au primit din partea partenerului Smart Driving invitația de a concura pe Motorpark România într-un shootout menit să desemneze câștigătorul unei participări cu toate costurile incluse la o etapă a Campionatului Național de Time Attack – ROTAC în 2021. Ovidiu Zaberca i-a ghidat pe cei trei la prima lor experiență pe circuit, iar la final doar trei zecimi de secundă au reprezentat ecartul dintre Șuțeanu și Bechir, sub privirile protagoniștilor din RLR care acum așteaptă evoluția sa în arena competițională, în luna aprilie.
Clasamente
General
- Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 89p
- Motul eSports (Berindea-Bechir) 76p
- Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 75p
- Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 51p
- Textar eSports (Rusu-Toader) 49p
Debutanți
- Marian Andrei (Racelogic) 94p
- Paul Greavu (MV Racing) 68p
- Sebastian Ola (Zecarul eSports) 59p
Licențiați
- Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 102,5p
- Alex Cascatău (Aqirys Racing) 96,5p
- Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 45,5p
Despre BMW M4 GT4
Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
Calendar
Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.
- Suzuka (2h) – 10 ianuarie
- Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
- Bathurst (2h) – 7 februarie
- Laguna Seca (1h) – 21 februarie
- Kyalami (2h) – 7 martie
- Paul Ricard (1h) – 21 martie
- Zandvoort (2h) – 5 aprilie
- Monza (1h) – 19 aprilie
- Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
- Barcelona (4h) – 17 mai
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.