Walk Racing a obținut cea de-a treia victorie a sezonului la finele unei runde intense de o oră, în care cele patru echipaje ce-și dispută titlul au fost separate de doar cinci secunde la final.
Precalificările disputate pe ploaie au reprezentat preambulul unei runde sumbre la vârf, în care s-a simțit presiunea de a nu plăti scump o greșeală în faza decisivă a campionatului. Multe dintre atacuri s-au dat cu mari rezerve, pe o pistă atipică al cărei renume de invitație la dezastru trebuia contrazis de protagoniști.
Încă din calificări, pole position-ul s-a jucat la sutimi de secundă, cu Mihai Șuțeanu (Walk Racing) devansându-i pe următorii trei clasați cu mai puțin de 0,1 secunde. Două elemente importante schimbau perspectiva etapei de la Monza. Pe de o parte clubul polemanului mai aducea o a doua mașină cu ritm de podium: liderul la zi din RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan, dimpreună cu experimentatul Mihai Neg se puteau implica în ecuația podiumului. Totodată, lipsea Alex Cascatău, venit în țară pentru a culege laurii unei duble victorii în Romanian Endurance Series, fiind înlocuit în echipajul Aqirys Racing de către promițătorul Sebastian Apostol.
Inevitabile contacte
După start, în fruntea cursei s-a desprins un trio format din Șuțeanu, Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing). Dublii campioni ai seriei au trecut de primul lider al întrecerii, însă la boxe strategia optimă a fost aplicată tot de cei de la Walk Racing. Astfel, Victor Taraș a ieșit înaintea lui Andrei Bechir și a rezistat atacurilor și ușoarelor atingeri ale acestuia. Liderii clasamentului general, Willi Motorsport, au fost hărțuiți constant de ”echipajul-gardian” adus de Walk Racing, ajungându-se la contact între Moldovan și Dragoș Simion.
În final, Taraș a învins cu doar jumătate de secundă avans în fața lui Bechir, iar podiumul a fost completat de evoluția solidă a lui Apostol. Acesta pierduse locul al treilea din pricina unui pilot întârziat cu un comportament nepotrivit, însă l-a recuperat în urma penalizării primite de Moldovan pentru o coliziune cu Cezar Toader (Textar eSports). Sergiu Nicolae a sosit al patrulea pentru Willi Motorsport, la mai puțin de cinci secunde de câștigător.
Ultimele două runde ale sezonului vor avea loc la Spa-Francorchamps (2h) și Barcelona (4h), iar oricare dintre cele patru echipaje de top poate spera la titlu. Situația este atât de echilibrată, încât la Monza cele mai rapide tururi ale acestora au fost cuprinse într-un ecart de doar trei sutimi de secundă.
Evoluții încurajatoare pe plan internațional
O serie de reprezentanți ai Racing League Romania au demarat un program de pregătire cu modele GT4 de-a lungul unui sezon la categoria Silver în colectivul Racing Club International. Primele două manșe a câte 30 de minute au avut loc pe traseul Enzo e Dino Ferrari de la Imola, fiind câștigate de Cristian Berindea. În Top 10 s-au mai clasat de ambele dăți Tudor Silaghi și Alex Poamă, iar dincolo de acest prag au încheiat cursele Horațiu Frîncu, Mihai Zaharia și Alexandru Șiclovan. De la etapa următoare vor debuta și Andrei Bechir și Răzvan Pahonțu.
Racing League Romania debutează ca echipă în RES
Campionatul național de anduranță permite asocierea a 2-3 echipaje aflate la clase diferite pentru o ierarhie a echipelor. Astfel, piloții West Competition Racing (Alexandru Șiclovan și Alex Cascatău / BMW E36 325i) vor conlucra cu laureații bursei Best Next Pilot (Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae / Dacia Logan Cup) pentru o clasare cât mai bună a nou-înființatei echipe Racing League Romania. În urma primei etape, aceasta ocupă poziția a treia în clasament.
Clasamente
General
- Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 114,5p
- Motul eSports (Berindea-Bechir) 103p
- Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 94,5p
- Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 86,5p
- Textar eSports (Rusu-Toader) 54,5p
Debutanți by Logitech
- Marian Andrei (Racelogic) 126,5p
- Paul Greavu (MV Racing) 87,5p
- Sebastian Ola (Zecarul eSports) 83p
Licențiați
- Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 144p
- Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
- Radu Dumitrescu (Smart Driving) 72p
Despre BMW M4 GT4
Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
Calendar
Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.
- Suzuka (2h) – 10 ianuarie
- Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
- Bathurst (2h) – 7 februarie
- Laguna Seca (1h) – 21 februarie
- Kyalami (2h) – 7 martie
- Paul Ricard (1h) – 21 martie
- Zandvoort (2h) – 5 aprilie
- Monza (1h) – 19 aprilie
- Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
- Barcelona (4h) – 17 mai
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Logitech, Smart Driving, Aqirys, Textar, MotorPark România, Bucharest Gaming Week, Racing Sim.
Parteneri media: Telekom Sport, Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, DesignMe, RallyMax, eGames Report.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion