După prezența la Tess Rally Brașov în luna martie, DTO Rally s-a aliniat weekend-ul trecut la startul celei de-a treia etape din Campionatul Național de Raliuri Betano. Desfășurat pe probele speciale de asfalt de lângă Odorheiu Secuiesc, Raliul Perla Harghitei a reprezentat o provocare pentru cele peste 80 de echipaje, cu schimbări de vreme și aderență, probe speciale dificile și mulți kilometri cronometrați.
DTO Rally a pornit în formație completă în cursa din județul Harghita, cu trei echipaje la start. Cristi Dolofan și Traian Pavel au concurat la bordul unui superb Citroen C3 Rally2 de clasa RC2, fiind la prima cursă în acest sezon, după o perioadă fără antrenamente. Eugen Cărăgui și Robert Fus au progresat la comenzile noii mașini de concurs, un Peugeot 208 R5, în timp ce Bogdan Năstase și Mihai Căpeț s-au luptat pentru victorie în cadrul clasei 11, la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX.
Cristi Dolofan și Traian Pavel au început excelent Raliul Perla Harghitei, cu un loc șase în clasamentul general al competiției pe prima probă. A doua specială a competiției aduce o premieră pentru echipaj: o victorie, argeșenii reușind cel mai bun timp, cu 2,7 secunde avans. După încă o probă rapidă, cei doi încheie prima zi de concurs pe locul șase, ca mai apoi sâmbătă să fie implicați într-un duel interesant pentru treapta a cincea. La final, Cristi și Traian termină prima etapă la care iau startul în 2021 pe locul șase în clasamentul general și pe patru în cadrul clasei RC2.
„Mi-a plăcut mult să revin în mașina de curse la un raliu atât de frumos. Sunt mulțumit de ritmul avut, de viteză și de colaborarea din mașina de concurs, cu Traian. Pe prima buclă din ziua a doua nu am ales inspirat anvelopele, iar mai apoi, pe PS8 am început să avem ceva probleme cu frânele, fapt care ne-a scos puțin din ritm. Însă, per total, totul s-a desfășurat foarte bine și abia aștept următoarea cursă, din Maramureș, una complet nouă pentru mine”
a spus Cristi Dolofan.
Eugen Cărăgui și Robert Fus au continuat procesul de învățare a noii mașini de concurs, reușind timpi îmbucurători la bordul Peugeot-ului 208 R5. Cu un parcurs rapid pe specialele dificile cu suprafață udă din prima zi de concurs, cu parcurgeri mai bune de la o probă la alta, echipajul DTO Rally și-a îndeplinit obiectivul de a ajunge la final, reușind un loc șase în cadrul clasei RC2.
„Sunt foarte încântat de Raliul Harghitei și de progresul nostru aici. Îmi place mașina tot mai mult de la o probă la alta, simt că mă auto depășesc și că suntem mai rapizi. Mai avem multe de învățat, dar suntem pe drumul cel bun. Ne vedem la Baia Mare!”
a declarat Eugen Cărăgui la finalul competiției.
Bogdan Năstase și Mihai Căpeț au început superb prima zi de concurs, cu un loc patru în clasamentul general pe prima probă specială. Din păcate, o problemă tehnică i-a forțat să se retragă prematur din concurs, dar cu dorința unei reveniri în forță în ziua secundă. Sâmbătă, Bogdan și Mihai au continuat parcurgerea probelor cu o viteză excelentă, însă o greșeală personală, împreună cu o ușoară ieșire în decor, au adus abandonul.
„Am pornit foarte hotărâți în această cursă și am avut parte de un ritm foarte bun. Din păcate, abandonul tehnic din prima zi de concurs ne-a costat un rezultat bun, iar apoi am făcut o greșeală, având parte de o ieșire în decor. Am demonstrat că ne luptăm pentru titlul clasei 11 și că suntem suficient de rapizi pentru a-l câștiga, dar am avut ghinion. Bătălia continuă tot sezonul”
a spus Bogdan Năstase.
Traian Pavel, team-managerul DTO Rally, a avut un rol dublu la Raliul Perla Harghitei, atât de lider al echipei, cât și de copilot al lui Dolofan.
„Mi-a plăcut mult să fiu în dreapta lui Cristi, însă a fost dificil să mă împart între atât de multe sarcini. Ar fi frumos să continui în mașina de concurs, dar rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla”.
Până la următoarea cursă din Campionatul Național de Raliuri, desfășurată în perioada 29-30 mai pe probele de asfalt din Maramureș, atenția DTO Rally se va concentra pe o competiție internațională. Cristi Dolofan și Traian Pavel vor concura în acest final de săptămână în Bulgaria pe modelul Citroen C3 Rally2. Rally Bulgaria face parte din calendarul Balkan Rally Trophy, competiție internațională regională, unde DTO Rally își dorește prezențe în 2021.
În sezonul 2021, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Ion Moș, Grupul Fildas – Catena, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, HidroGaz și Placări Faine Grup.
Credit foto: Rally Photo Hunters