În 2021, raliurile revin în Maramureș după mai mult de un deceniu de absență cu Ediția numărul 1 a Raliului Maramureșului. Introdus în premieră în calendarul intern la finalul sezonului, evenimentul a fost mutat în perioada 29-30 mai pentru a înlocui Raliul Clujului, amânat pentru luna septembrie. Cu 142 de kilometri de probă specială, cursa va avea la start peste 70 de echipaje în cele trei campionate: 52 de piloți și copiloți vor fi la start în Campionatul Național de Raliuri, cinci echipaje la Vehicule Istorice, în timp ce alți 18 participanți vor porni în Rally2.
Lista de înscrieri este disponibilă AICI.
După absența de la Harghita, Simone Tempestini revine la start pe Skoda Fabia R5 și va fi unul dintre favoriții la victorie, în ciuda faptului că nu a concurat niciodată pe drumurile din Maramureș. Opt modele R5/Rally2 pornesc în weekend pe asfaltul din nordul țării, șanse la victorie având Bogdan Marișca, Dan Gîrtofan și Sebastian Barbu, toți cei trei demonstrând ritmul de care sunt capabili în acest început de sezon. Cu mașini de clasa RC2 vor lua startul și Cristi Dolofan, Eugen Cărăgui și Bogdan Cuzma, care se vor lupta pentru podiumul general în clasamentul general. În plus, Ugur Soylu din Turcia va fi la start, în premieră, cu o Skoda Fabia R5.
În cadrul clasei RC2N, după victoria și ritmul superb de la Harghita, Adrian Teslovan pleacă favorit, însă va avea de luptat pentru victorie cu Răzvan Trișnevschi, Cristi Timisică (revenit după absența de la Harghita alături de un nou copilot, Dan Dobre), Andrei Cașcaval și Emil Vincze. Șapte modele integrale vor lua startul în cadrul clasei 11, cu un duel care se anunță din nou de urmărit: Bogdan Năstase, Călin Bucur pe o mașină Subaru Impreza, Răzvan Nechifor și Ioan Mihuț alături de un nou copilot, Cosmin Diacu, se vor lupta pentru victorie. Desigur, Bogdan Moldovan și Tibor Sziklai (Mitsubishi Lancer EVO VII) vor avea un cuvând de spus în lupta pentru podium.
În cateogria mașinilor cu tracțiune și în clasa RC4, Norbert Maior și al său Citroen DS3 R3T pleacă în postura de favoriți categoric. În lupta pentru un loc fruntaș se vor implica Dănuț Budai, la doar a doua cursă cu noul DS3 R3T, Mihai Manole și Csongor Szabo, toți cu experiență crescută pe asfalt. Vlad Răducanu, Marius Sîncrăianu vor emite pretenții la podium, în timp ce Ovidiu Costea, Andrei Coreanu și Andrei Brezoszki vor fi și ei la start cu modele R2, ultimul revenind cu Citroen-ul C2 închiriat din Ungaria.
În cadrul clasei RC5, modelele Swift Sport pilotate de Radu Necula, Bogdan Talașman, Cristi Sugar, Paul Popa sau localnicul David Tarța vor fi favorite la victorie, în timp ce Bogdan Gheorghiu, Artur Luca, Claudiu Albuț sau Sergiu Dinulescu se vor duela pentru podiumul cupei monomarcă. În a doua cupă, unul dintre favoriții la titlu, Dragoș Popa, revine cu prima șansă la victorie pe asfaltul din Maramureș, având de luptat cu Roland Csato, Victor Supuran, Dan Albuț
Clasa 12 va avea parte în Maramureș de un nou duel interesant între favoriții Ionuț Zăbavă și Dorin Costea, cărora li se adaugă Florin Petrișor, trecut din Rally2 în CNR la bordul unui Renault Megane. Samuil Mircea, Andrei Pop și Ciprian Lupu se vor duela pentru podium. Trei echipe s-au înscris la raliul de la Baia Mare, surpriza fiind Team Maravet Baia Mare, formată din două echipaje din Rally2: Peter Havrilla/Alexandu Șimon și Iulian Marcus/Georgel Boloș. În parelel, cele două formații mari din 2021 sunt la start: Napoca Rally Academy, cu cinci echipaje (Simone Tempestini/Sergiu Itu, Bogdan Marișca/Sebastian Itu, Norbert Maior/Francesca Maior, Ioan Mihuț/Cosmin Diacu și Victor Supuran/Vlad Cosma) și ProRally Team Brașov, cu alte cinci mașini la start (Dan Gîrtofan/Tudor Mârza, Andrei Cașcaval/Dorin Pulpea, Andrei Gîrtofan/Doru Vraja, Răzvan Nechifor/Levente Mag, Bogdan Talașman/Andrei Mitrașcă).
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, cinci piloți se vor alinia la start: Lorincz Borbely cu suberbul BMW 1602, Levente Kovacs cu un Ford Escort MK2, Cătălin Ghigea cu Alfa Romeo GTV, Dorin Alexandrescu și al său VW Golf și Paul Vereecken, la bordul unui Ford Escort.
Duelul din Rally2 continuă și la Raliul Maramureșului, unde Emanuel Resiga are o revanșă de luat, după două abandonuri tehnice în acest sezon. Timișoreanul se va lupta cu George Marinescu, Peter Havrilla și Alexandru Bogdan, toți favoriți la victorie. Dintr-un total de 18 nume la start, șapte se vor alinia în cadrul clasei A2, trei în clasa A3, în timp ce categoria A1 va avea la start șase piloți.
Credit foto articol: Roland Brezoczki