Va fi o luptă strânsă pentru podium și puncte, candidații la câștigarea Cupei sunt prezenți la Baia Mare
La 14 ani după ultima sa prezență în calendarul raliurilor din România, Maramureșul va găzdui din nou o etapă contând pentru campionatul național. Raliul Maramureșului continuă o poveste începută cu Raliul Castanilor și continuată mai apoi cu Raliul Dunării, Raliul României și Raliul Siromex. La toate aceste evenimente automobilistice istorice Cupa Dacia nu a fost prezentă, pentru că organizarea ei a inceput fix acum 14 ani.
Paginile de povești automobilistice maramureșene ii sunt însă extrem de cunoscute promotorului Cupei Dacia – multiplul campion național George Grigorescu, cel care în 1999 câștiga la Baia Mare alaturi de Radu Dimitriu pe un Renault Clio și care lăsa în urmă echipaje cu mașini incomparabil mai puternice.
Serpentinele Gutaiului vor fi probele de foc de la Raliul Maramureșului, dar toate probele sunt extrem de spectaculoase și vor bucura spectatorii . Fanii automobilismului au voie oficial pe probele de concurs după mai bine de un an de restricții impuse de pandemie.
Traseul are o lungime totală de 588,25 km si include 12 probe speciale cu un total de 142,4 kilometri, grupate in doua zile – 6 sâmbătă, 6 duminică. Recunoașterile sunt programate în zilele 27 și respectiv 28 mai, finalul zilei de vineri urmând să includă și prezentarea concurenților și startul festiv.
Parcul de service este amplasat intr-un loc traditional pentru iubitorii de curse auto pe bulevardul Unirii în zona Hotelului Mara, acolo unde va fi și cartierul general. Parcul Închis va fi în Piața Milenium din Baia Mare.
Iubitorii de raliuri vor putea urmări disputa sportivă si de la distanță prin intermediul transmisiunilor FRAS, sau prin canalul Look Sport Plus.
Configurația Raliului Maramuresului
Sâmbătă 29 mai, în prima zi a competiției, concurenții vor lua drumul Țării Chioarului, acolo unde vor avea de parcurs cei 10,50 km ai specialei COPALNIC, pe un traseu tehnic care va pune la grea încercare atât piloții cât și copiloții. Caravana se va îndrepta mai apoi în Țara Maramureșului, acolo unde sunt programate alte două probe speciale, CAVNIC și OCNA ȘUGATAG, cu lungimi de 9,60 și respectiv 7,50 km. La finalul acestei bucle, concurenții vor reveni la Baia Mare pentru o regrupare și o escală în parcul de service, în zona Hotelului Mara. Nu pentru mult timp, deoarece în ultima parte a zilei urmează o nouă parcurgere a acestei bucle, sosirea în Parcul Închis din Piața Libertății fiind prevăzută pentru sâmbătă seara ora 21h.08.
Duminică 30 mai, cea de-a doua zi a raliului va începe la ora 09h.00, cu un start din Parcul Închis. Concurenții vor pleca mai apoi spre Gutâi, acolo unde își vor măsura forțele pe cei 21,75 km ai unei speciale care a făcut istorie de-a lungul anilor. Acțiunea va continua cu o trecere pe speciala OCNA ȘUGATAG B, parcursă în sens invers față de prima zi. Bucla formată din cele două probe este repetată, cel de-al doilea start pe Gutâi fiind prevăzut pentru ora 12h.59.
După o nouă escală în parcul de service din Baia Mare, finalul zilei readuce concurenții la startul specialei OCNA ȘUGATAG A, urmată de reprezentația finală din coborârea Gutâiului în speciala POWER STAGE BY MAYA EVENTS. Sosirea finală este prevăzută pentru ora 18h.23 în Piața Libertății din Baia Mare.
La startul Cupei Dacia de la Raliul Maramuresului se vor alinia 5 echipaje
- 43. Dan Albut /Aurelian Malutan
- 75.Dragos Popa/Vlad Colceriu
- 82. Roland Csato/Laszlo Fezus
- 97. Victor Supuran /Vlad Cosma Matei
- 409. Daniel Gugu/ Mihai Stanciu
Din cele 5 echipaje prezente la startul Cupei Dacia în Raliul Maramuresului, unul este debutant: Daniel Gugu/ Mihai Stanciu.
Se anunță o luptă extrem de pasionantă între echipajele 75 -Dragos Popa/Vlad Colceriu si 82 Roland Csato/Laszlo Fezus care ocupă la egalitate primul loc în Clasamentul General al Cupei Dacia, fiecare trecându-și în cont cate o victorie la Brasov sau Odorheiul Secuiesc. Pot arbitra acest duel, direct de pe probele speciale, echipajele 43- Dan Albut/Aurelian Măluțan si 97- Victor Supuran/ Vlad Cosma Matei. Nu este de neglijat nici echipajul revelație al acestui sezon – 409 -Daniel Gugu/Mihai Stanciu care desi nu are pretenții la podium, termină cursele și adună puncte importante pentru clasamentul general și titlul neoficial de best gentleman driver.
Cupa DACIA 2021 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al patrulea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este PRIMA TV care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească experiențele din mașina de curse, în cadrul programului Focus la Prima Oră .
Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.
Foto: SIMCAT