Ziua secundă a Raliului Maramureșului a purtat echipajele pe alte șase probe speciale de asfalt în munții de lângă Baia Mare, cu proba „Gutin” fiind cel mai important moment al zilei. Parcursă de trei ori și în ambele sensuri, proba de 21 de kilometri a stabilit clasamentele finale și a tranșat luptele pentru podium, oferind câteva surprize în fruntea ierarhiei generale.
În ciuda faptului că a acuzat în continuare probleme la frânare, Simone Tempestini vine al doilea pe PS7, după Bogdan Marișca, și câștigă PS8, păstrându-și avansul de 13 secunde după prima buclă. Sebastian Barbu este de fiecare dată al treilea și își consolidează bronzul în clasamentul provizoriu. Prima trecere pe „Gutin” aduce și o surpriză majoră: Norbert Maior este prea optimist pe o serie de viraje, derapează și lovește Citroen-ul DS3R3T, fiind nevoit să abandoneze.
Ploaia venită în jurul prânzului aduce o altă noutate: plecat cu anvelope medii în condiții de ud și ploaie, Bogdan Marișca pierde aproximativ 1 minut și jumătate pe PS9, iar Tempestini se detașează în frunte, cu un avans confortabil. Acest lucru oferă speranțe la locul secund lui Barbu, care se afla înaintea ultimei bucle pe trei, la 24 de secunde de Marișca.
Ultimele două probe aduc un parcurs constant pentru Simone Tempestini, cu victorie pe PS11, în timp ce Bogdan Marișca se impune pe PowerStage, cu 0,9 secunde avans în fața lui Tempestini. Sebastian Barbu încheie defensiv cursa, cu al treilea timp pe ultima probă, urmat de Andrei Gîrtofan și Bogdan Cuzma pe PS12.
Victorie pentru Tempestini și Itu la finalul celor 142 de kilometri cronometrați
La finalul Raliului Maramureșului, Simone Tempestini se impune într-o cursă nouă, în care a avut parte de probleme tehnice care l-au forțat să nu evolueze la viteza consacrată. Bogdan Marișca a încheiat al doilea, un rezultat excelent pentru clujean în economia campionatului, în timp ce Sebastian Barbu obține podiumul în urma unei curse dificile, după ce ieri a ales greșit anvelopele. Pe locul patru s-a clasat turcul Ugur Soylu, în timp ce Andrei Gîrtofan încheie pe cinci după un final superb de raliu. Topul 10 a fost completat de Bogdan Cuzma, care continuă progresul excelent, Adrian Teslovan, Cristi Dolofan, Răzvan Trișnevschi și Cristi Timisică.
Poz/Nr | Pilot | Clasa | Timp | Dif |
---|---|---|---|---|
1 | S. Tempestini | RC2 | 01:19:14,9 | 00:00,0 |
2 | B. Marisca | RC2 | 01:21:15,7 | 02:00,8 |
3 | S. Barbu | RC2 | 01:21:57,9 | 02:43,0 |
4 | U. Soylu | RC2 | 01:25:01,3 | 05:46,4 |
5 | A. Girtofan | RC2N | 01:25:01,5 | 05:46,6 |
6 | B. Cuzma | RC2 | 01:25:01,8 | 05:46,9 |
7 | A. Teslovan | RC2N | 01:25:49,9 | 06:35,0 |
8 | C. Dolofan | RC2 | 01:27:49,0 | 08:34,1 |
9 | R. Trisnevschi | RC2N | 01:28:14,2 | 08:59,3 |
10 | C. Timisica | RC2N | 01:28:25,7 | 09:10,8 |
Clasa RC2N a avut parte astăzi de o revenire excelentă din partea lui Andrei Gîrtofan, care a redus din diferența față de liderul Adrian Teslovan, reușind să îl depășească pe a doua trecere pe „Gutin”. Giri junior se impune în Raliul Maramureșului, fiind urmat pe podiumul clasei de Teslovan, în timp ce Răzvan Trișnevschi încheie al treilea, după un raliu cu o planetară ruptă și probleme cu frânele. În clasa 11, Bogdan Năstase a dominat categoric cursa de la început la final, dar o problemă tehnică l-a forțat la un abandon nefericit. Astfel, Călin Bucur obține victoria, la primul primul start în 2021, după abandonul tehnic dinaintea startului în Raliul Harghitei, fiind urmat pe podium de Răzvan Nechifor și Bogdan Moldovan.
Victorie pentru Mihai Manole în 2FWD
Profitând de abandonul lui Norbert Maior, Mihai Manole a trecut la conducerea categoriei mașinilor cu tracțiune, având de luptat cu Csongor Szabo. Covăsneanul a reușit victoria pe PS9 „Gutin 2”, când alegerea anvelopelor a fost crucială, Marius Sîncrăianu având și el cauciucuri ideale pentru condițiile de ploaie. În final, în ciuda ritmului bun și victoriei de pe ultima probă pentru Szabo, Manole a rămas primul și a reușit a doua victorie consecutivă în categoria mașinilor cu tracțiune, urmat de Csongor Szabo și Marius Sîncrăianu pe podium. Deși se afla pe locul secund, Dănuț Budai a avut parte de o răsucire și o alegere neinspirată de anvelope, pierzând timp prețios până pe locul al patrulea. Clasamentul clasei RC4 arată identic cu cel al categoriei 2FWD.
În cadrul clasei RC5, Radu Necula a dus o cursă de recuperare de zile mari, însă localnicul David Tarța se impune datorită ritmului bun și al vitezei constante pe probele din weekend. Radu Necula a încheiat al doilea, urmat de Bogdan Talașman pe ultima treaptă a podiumului. Clasamentul Swift Cup este identic, fiind notabilă evoluția echipajelor pe Power Stage, unde Cristi Sugar a fost cel mai rapid, David Tarța și Bogdan Talașman au obținut un timp cu 0,9 secunde mai slab (timpi identici), iar Radu Necula a fost al patrulea, la 1,3 secunde de Sugar.
Dragoș Popa și-a adjudecat o nouă victorie în Cupa Dacia, fiind cu 10 secunde mai rapid decât Victor Supuran. Juniorul Napoca Rally Academy a recuperat incredibil de mult timp și l-a depășit pe Roland Csato, harghiteanul fiind doar al treilea în cupa monomarcă. Samuil Mircea s-a impus în clasa 12, unde Ionuț Zăbavă a fost al doilea, în timp ce localnicul Andrei Pop obține podiumul la cursa de casă. David Tarța a câștigat în categoria juniorilor, unde a fost urmat de Paul Popa și Victor Supuran, în timp ce Claudiu Albuț reușește o nouă victorie în clasamentul debutanților, urmat de Andrei Pop și Sergiu Dinulescu.
În Campionatul Național de Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu se impune categoric într-o nouă cursă, fiind cu aproape 2 minute mai rapid decât Levente Kovacs. Belgianul Paul Vereecken ocupă ultima treaptă a podiumului la prima cursă în România, în timp ce Lorincz Borbely termină pe patru.
La Rally2, duelul pentru victorie a fost unul intens între Emanuel Resiga și Peter Havrilla, cu multiple schimbări de lider între cei doi. La final, Resiga are un ritm superb pe Power Stage și il depășește pe Havrilla pe ultima probă, fiind cu 4,9 secunde mai rapid la finalul RaliuluI Maramureșului.
Credit foto: RallyArt/Flavius Croitoriu