Transalpina Challenge, desfășurată pe urcarea de la Rânca, a avut parte de un duel strâns în urcările de concurs de astăzi. După timpii foarte buni de ieri, când a fost cel mai rapid în manșele de antrenamente, Alex Mirea pleca cu una din primele șanse la victorie, având de luptat cu Silviu Dumitrescu pentru supremație. Cu victorii la primele două etape din 2021, Octavian Ciovică era și el unul dintre favoriți, alături de Emil Ghinea.
După manșele de recunoașteri 4 și 5, când Dumitrescu a făcut o singură urcare, cea mai rapidă a dimineții, clasamentul arăta complet diferit: Ciovică era al doilea, iar Mirea al treilea.
La bordul unui model Radical SR8, Alex Mirea a fost foarte rapid și constant în cele două urcări de concurs și a reușit timpi excelenți, adjudecându-și victoria cu un timp total de 5:11.889. Cu o primă urcare mai lentă, Silviu Dumitrescu a încheiat al doilea în clasamentul open, chiar dacă în a doua urcare a fost mai rapid decât Mirea. Pilotul a încheiat cu 5:13,569, la doar 1,680 secunde în spatele învingătorului. În final, la peste 9 secunde distanță de lider, Octavian Ciovică a terminat Transalpina Challenge pe locul al treilea, un rezultat excelent pentru economia campionatului.
Rapid, Emil Ghinea a ocupat treapta a patra a clasamentului OPEN și în Categoria II, în timp ce Radu Benea a fost al cincelea, fiind cel mai rapid turism din competiție. Top-ul 10 a fost completat de Mihai Leu, Horia Gheorghe, Alexandru Pițigoi, Dan Maghețiu și Costel Cășuneanu.
P | Pilot | Masina | M1 | M2 | T | Dif |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mirea Alexandru | Radical SR 8 | 2:36,264 | 2:35,625 | 05:11,889 | 0:00,000 |
2 | Dumitrescu Silviu | Ossela PA 2000 EVO | 2:38,122 | 2:35,447 | 05:13,569 | 0:01,680 |
3 | Ciovica Octavian | Radical SR 8 | 2:39,192 | 2:41,920 | 05:21,112 | 0:09,223 |
4 | Ghinea Emil | Norma M20F | 2:43,289 | 2:40,868 | 05:24,157 | 0:12,268 |
5 | Benea Radu | Mitsubishi Lancer Evo RS | 2:43,413 | 2:47,623 | 05:31,036 | 0:19,147 |
6 | Leu Mihai | Ferrari 458 Challenge Evo | 2:46,142 | 2:48,358 | 05:34,500 | 0:22,611 |
7 | Gheorghe Horia | Mitsubishi Lancer Evo 9 | 2:50,021 | 2:49,658 | 05:39,679 | 0:27,790 |
8 | Pitigoi Alexandru | Porsche 911 GT3 Cup | 2:51,657 | 2:50,848 | 05:42,505 | 0:30,616 |
9 | Maghetiu Dan | Nissan GTR R35 | 2:51,150 | 2:51,405 | 05:42,555 | 0:30,666 |
10 | Casuneanu Costel | Skoda Fabia R5 | 2:52,532 | 2:52,132 | 05:44,664 | 0:32,775 |
În Categoria I, Mihai Leu s-a impus categoric, cu un avans de peste 8 secunde în fața lui Alexandru Pițigoi, cei doi ocupând primele două poziții și în clasamentul GT, acolo unde Florin Voicu a fost al treilea. Pe trei în Categoria I, Călin Manițiu s-a impus în cadrul grupei N, unde a fost urmat de Dudu Șenchea și Claudiu Erhan. La Grupa A, Ciprian Ciobotaru s-a impus, fiind singurul participant la A4, în timp ce podiumul clasei A1 a fost format din Marc Banca, Matei Voicu și Alexandru Popescu.
În Categoria II, podiumul a fost identic cu cel al clasamentului Open, cu Mirea, Dumitrescu și Ciovică pe primele trei locuri. Radu Benea s-a impus în clasamentul E2/3000, fiind urmat de Horia Gheorghe și Dan Maghețiu, în timp ce la E2/-3000 cel mai rapid pilot a fost Costel Cășuneanu. Andrei Șerban s-a impus la E2/-2000, în timp ce Pavel Shenkov a primit laurii clasei E2/-1600.
Clasamentele complete sunt disponibile AICI.