Echipa Napoca Rally Academy a reprezentat România la a doua etapă din Campionatul European de Raliuri din Letonia.
Simone Tempestini cu Sergiu Itu pe Skoda Fabia R5 au încheiat etapa din Letonia pe locul 10 la general și pe locul 4 în clasamentul Under 28. Norbert Maior și Francesca Maior au abandonat tehnic în prima zi, dar au continuat raliul în a doua zi, clasându-se pe locul 7 în Junior ERC 3.
Raliul din Letonia nu era inițial în programul NRA din cauza faptului că a fost concomitent cu Raliul Moldovei Bacău, dar și datorită specificității lui, care, dacă vrei să fii protagonist la el, îți cere multă pregătire și experientă. Abandonul “fulger” al lui Simone Tempestini în Polonia a schimbat hărțile raliurilor la care NRA trebuia să participe și s-a decis să meargă în Letonia și Simone si Nobert, care în acest an are nevoie de cât mai multă experiență.
Marco Tempestini:
“Un Lepaja Rally în care echipajele noastre au câștigat experientă importantă pentru viitor. Dacă trebuie sa tragem linie, paharul nu este complet plin pentru nici unul dintre cei doi, dar sigur este mai importantă partea plină decât cea goală. Pentru Norbert, abandonul pe PS 2, clar din cauza lipsei de experiența din partea tânărului echipaj, ne-a redus numărul de kilometri parcursi, dar din fericire daunele la mașina au fost minore și au putut sa facă ziua 2 întreagă. Un plus mare pentru anii viitori, ritmul lui Norbert a fost cel așteptat, similar celui din Polonia, cu o concurenta mai experimentată în fața lui, dar cu timpi mult mai buni față de ceilalti debutanți din competiția continentală. Pentru Simone, adaptarea la set up-ul optim cu mașina a fost mai lentă și treptată decât ne-am așteptat. Pe aceste probe, la fel ca in Finlanda sau Estonia, cel mai important lucru este să poți să mergi tare și să te simți confortabil în mașină la viteze foarte mari la care sa desfășoară raliul. Un alt aspect foarte important in acest tip de raliuri este poziția de start, care generează diferențe de competitivitate foarte mari, probele speciale curătându-se și devenind tot mai rapide cu fiecare echipaj care trece. La sfârșit Simone a venit pe locul 10 la general, care poate sa fie apreciat uitându-ne la ce piloti au fost in spate – campioni ai Spaniei, ai Ungariei și ai Franței, dar și la faptul ca Simone nu a vrut sa își asume niciun risc, pe un raliu cu așa de multe necunoscute.”
a spus Marco Tempestini
„Pentru noi, Rally Liepaja nu s-a încheiat cum ne-am fi dorit, însă suntem bucuroși că am ajuns aici si că am reușit să parcurgem majoritatea probelor. Plecăm de aici cu o experiență importantă si cu multe lucruri învățate care ne vor ajuta mai departe. În prima zi am rupt brațul de pe partea dreaptă a mașinii și nu am mai putut continua, însă am revenit în a doua zi cu un ritm bun și am simțit o îmbunătățire clară față de etapa din Polonia, lucru care ne dă încredere pentru viitor.”
a declarat Norbert Maior
Pentru echipajele NRA urmează Raliul de la Roma, pe asfalt, un raliu la care Simone are rezultate bune la cele 2 participări. Este o noua provocare pentru Norbert în călătoria lui de a câștiga cât mai multă experiență pentru anii viitori.
Partenerii lui Simone Tempestini în ERC 2021 sunt OMV, Betano, Rombat, Westaco, Castrol România, FRAS și MTS.
Partenerii lui Norbert Maior în ERC 2021 sunt Peugeot, Topp Cars Rally Team, FRAS si MTS.
Materialul este un comunicat de presă emis de către Napoca Rally Academy.