După materialul în care am povestit cu trei dintre piloții din Cupa Dacia, a venit rândul principalilor candidați la titlul Swift Cup să răspundă întrebărilor din sesiunea de Question & Answer. Radu Necula, liderul cupei monomarcă în acest moment, Bogdan Talașman, David Tarța, Paul Popa și Cristi Sugár ne-au spus cum se pregătesc pentru Raliul Iașului, programat în acest final de săptămână.
Salutare! Am ajuns în perioada de vară, într-un sezon care pare a fi destul de lung, desfășurându-se deja 6 etape din Swift Cup, acolo unde am avut parte de multe bătălii interesante, surprize și suspans în cadrul fiecărui raliu. Cât de mulțumit ești de ceea ce ai obținut până în acest moment în Campionatul Național de Raliuri Betano 2021?
Radu Necula: Salutare RallyMax! Pentru noi sezonul a mers excelent, am avut un ritm bun la toate etapele și o singură greșeală la Bacău care, din fericire, ne-a costat doar un loc mai sus pe podium. Mai important de atât este că acest sezon a fost foarte animat la Cupă, locurile de pe podium s-au decis mai mereu pe ultima probă specială, la diferențe de câteva secunde.
Bogdan Talașman: Nu pot spune că sunt cel mai mulțumit de rezultatele pe care le-am obținut până acum, dar pot spune că sunt mulțumit de ritmul avut pe probele pe care am tras cu adevărat. De asemenea, mă bucur că avem niște bătălii foarte intense, practic sunt mereu cel puțin 5 echipaje care pot câștiga probele un raliu.
David Tarța: Am avut parte de multe peripeții, dar sunt mulțumit deoarece la fiecare raliu am învățat multe lucruri. Mă bucur mult de victoria de la cursa de casă, Raliul Maramureșului, și de faptul că am format un echipaj cu Mihai Sandu.
Paul Popa: După 6 etape pot spune că sunt mulțumit de ritmul arătat și de evoluția mea ca pilot din acest sezon, însă uitându-mă în clasament pot spune că aș fi sperat la o poziție mai buna în toate clasamentele.
Cristi Sugár: Salutare RallyMax și tuturor cititorilor voștri, mă bucur să fiu din nou “audiat” 🙂 . Așa este, un sezon foarte lung și condensat, lucruri ce îl fac și greu în același timp. Lupta de la Swift Cup este una foarte frumoasă, pentru un podium chiar trebuie să muncești….sau să termini dacă vorbim despre Sibiu. Cu adevărat mulțumit sunt doar de etapa de la Harghita, cu toate că ritmul la Argeș și Baia Mare a fost de asemenea unul bun, însă un cumul de factori la Baia Mare și o greșeală la Argeș ne-au scos din joc. Pe macadam problemele s-au ținut scai de noi și astfel nu am reușit să merg cum mi-aș fi dorit, dar astea sunt cursele, iar eu sunt în continuare motivat să îmbunătățesc lucruri și să cresc ritmul. În concluzie, știu că pot mult mai mult, astfel nu pot fi mulțumit de situația actuală în clasament.
Cu perioada vacanțelor încheiată, povestește-ne cum ți-ai petrecut timpul în luna august: unde și cu ce fel de activități înlocuiește un pilot lipsa raliurilor?
Radu Necula: Ca altii care muncesc “în timpul liber de la Raliu”, este luna cu activitate scăzută, așadar am profitat cu un mic roadtrip la vecini.
Bogdan Talașman: Am primit întrebările voastre chiar pe plajele Marii Negre, unde ne-am reîncărcat bateriile pentru ultimele batalii din sezonul 2021. În același timp se lucrează intens pentru refacerea motorului distrus la Raliul Sibiului. Vom avea și o scurta sesiune de teste, ne pregătim intens în această perioadă de vacanță.
David Tarța: În această vacanța am avut timp să mă pregătesc pentru următorul raliu atât fizic, psihic, cât și financiar.
Paul Popa: Lipsa raliurilor este înlocuită tot de mașini. Luna aceasta am petrecut-o antrenându-mă atât fizic, cât și în mașina de curse, dar marea majoritate a timpului am petrecut-o în service, lucrând la mașini.
Cristi Sugár: Cursele nu se înlocuiesc, ele se așteaptă! Dar în așteptarea asta m-am ocupat puțin de ”fiarele” mele de acasă, am mers la câteva întâlniri cu mașini și voi încerca să fiu într-o formă cât mai bună pentru Iași. Asta înseamnă că am grijă de alimentație și mișcare. Faptul că am declarat asta public sper să mă motiveze să am kg în minus la Iași!
Vom reveni la lupta cu secundele în acest weekend, odată cu desfășurarea Raliul Iașului 2021, o etapă care va suferi unele modificări de program în acest an. Cu ce intenții vei ataca această etapă și cum crezi că se va desfășura lupta din Swift Cup în acest final de sezon?
Radu Necula: Păi știi cum e, noi avem acum un mic avantaj în clasament, dar lupii de toate vârstele sunt pe urmele noastre 🙂 . Ne place la Iași și abia aștept să revad macadamul după 2 ani de pauză. Vom merge în ritmul nostru, dar fără riscuri, e important să terminăm raliul bine.
Bogdan Talașman: Pentru mine e simplu: totul sau nimic în etapa de la Iași. Asta am încercat și la Sibiu, dar din păcate ne-am oprit prea devreme. Sunt convins că anul acesta câștigătorul cupei va fi cunoscut abia după finalul power-stage-ului de la Cluj.
David Tarța: Raliul Iașului este una din etapele mele preferate pe macadam. Vreau să am un ritm rapid și constant și cred că bătălia la Swift Cup, cum ne-am obișnuit deja, va fi una strânsă și intensă.
Paul Popa: Etapa de la Iași este preferata mea deoarece acolo am debutat la 16 ani și acolo am consemnat primul raliu la bordul Suzuki-ului Swift. Intenția este clar de a merge cât mai tare și a reuși o primă victorie.
Cristi Sugár: Raliul Iașului este etapa mea favorită de macadam, un macadam bun, unde poți să te bucura de pilotaj fără să trebuiască să menajezi mereu mașina ca să termini cursa. Schimbările de probă sunt mereu binevenite, ele contribuie mult la evoluția noastră ca sportivi, iar eu mă bucur pentru asta. Voi merge cu gândul la victorie și sper să fim feriți de probleme sau ghinioane pentru că îmi doresc un rezulat bun din nou! Lupta sunt sigur că va fi una interesanta, fiind constant 5 câștigători posibili; pe înțelesul oricui, la Swift Cup și un loc 4 poate să fie unul muncit.
În încheiere doresc să mulțumesc oamenilor din jurul meu și partenerilor mei care fac posibilă această “poveste”. Prezența mea la acest nivel nu ar fi fost posibilă fără susținerea lor: Litens România, AB Systems, Smart ID Dynamics, Air Force Suspension, Internațional Alexander Holding, Vali Porcișteanu Racing, STACS și Fat2Fit. Cu gândul la Șanta pe noapte, vreau să văd multă multă lume pe probe, prezența voastră face să se întindă cablul de accelerație 🤟🏼