După două sezoane petrecute în Cupa Dacia și un titlu la bordul modelului Sandero, Cristi Sugár a făcut trecerea în 2021 pe un Suzuki Swift Sport în cadrul celei de-a doua cupe monomarcă din România. Cu puțin timp de adaptare pe noul material de concurs, pilotul din Timișoara a reușit în acest sezon o victorie în Swift Cup în Raliul Perla Harghitei, în ciuda unor schimbări succesive de copiloți.
Sezonul 2021 a fost unul bun, am acumulat experiență și am avut timpi până și de top 10. Bineînțeles, asta nu scuză momentele mai puțin fericite, dar am învățat că un navigator este mai mult decât un om care stă în dreapta ta. Lipsa de constanță în privința navigatorului a fost o reală problemă în acest sezon, dar lucrul acesta cu siguranță se va schimba în 2022. Îmi place foarte mult Swift-ul, dar trebuie să recunosc că m-am simțit mai confortabil pe asfalt, poate și din lipsa de kilometri pe macadam cu ea. Nu mă mulțumește acea singură victorie, însă așa cum am știut să câștigăm, trebuie să știm să mai și pierdem.
a descris Cristian Sugár sezonul său de raliuri 2021
Fiind membru al lotului național de juniori al Federației Române de Automobilism Sportiv, Cristi Sugár și-a propus o participare internațională în 2021 pentru a face un pas înainte în cariera sa sportivă. Pilotul din Timișoara va debuta într-o cursă de campionat european în Raliul Ungariei, etapă ERC care se desfășoară în perioada 22-24 octombrie pe probele speciale de asfalt de lângă Nyíregyháza. Alături de Sugár va reveni Vlad Colceriu, copilotul alături de care a reușit cea mai bună performanță a sa: titlul Cupei Dacia în 2019.
Voi lua startul în ERC Rally Hungary alături de vechiul meu copilot, Vlad Colceriu, cu un Peugeot 208 R2. Nici mie nu-mi vine să cred când scriu aceste lucruri, dar chiar se întâmplă! Dacă mă întreba cineva acuma 4 ani dacă voi lua startul la o etapă de ERC, cred că aș fi luat-o în glumă. Visam să merg în CNR cu un Logan de Cupă, asta îmi doream foarte mult. Visele devin realitate, trebuie doar să nu renunțăm niciodată la ceva la care gândul ne zboară zilnic involuntar.
a declarat Cristi pentru RallyMax.
Cunoscut ca o cursă dificilă, unde condițiile meteo sunt foarte schimbătoare, iar probele speciale rapide acoperite cu noroi reprezintă provocări unice în Europa, Raliul Ungariei va fi locul unde Sugár și Colceriu își propun să acumuleze experiență pentru sezoanele următoare. Cei doi vor debuta împreună pe un model R2, fiind un pas înainte din punct de vedere al materialului de concurs, după participări pe modele Logan, Sandero și Swift Sport pentru timișorean. În plus, echipajul se va duela cu piloți și copiloți rapizi din întreaga europă în clasamentul ERC3, dedicat mașinilor cu tracțiune față.
Condițiile meteo din anii trecuți au fost destul de vitrege, dar anul acesta cursa se ține ceva mai devreme, deci putem spera la o vreme mai puțin ploioasă. Așteptările mele sunt să terminăm cu bine cursa și sa creștem ritmul treptat. Nu ne batem cu nimeni, iar experiența acumulată acolo va fi una foarte importantă. Suntem conștienți de experiența celorlalți competitori, astfel că tot ce ne rămâne este să acumulăm cât mai multă pentru ca în viitor să ajungem acolo unde ne dorim!
a completat Sugár.
Întrebat cum se pregătește înaintea startului în Raliul Ungariei, Cristi ne-a spus că dorește să fie în cea mai bună formă a sa pentru cursa din țara vecină. Pe lângă pregătirea fizică, pilotul va mai efectua teste cu Peugeot-ul 208 R2 pentru a se acomoda înaintea startului de pe 22 octombrie:
Momentan suntem foarte ocupați să ne promovăm pentru acest eveniment, mă străduiesc să fiu activ pe rețelele de socializare și să împărtășesc cât mai mult din pregătiri cu urmăritorii mei. Din punct de vedere fizic încerc să am o alimentație corectă și să fac mișcare, totodată obișnuiesc să mă mai joc pe simulator ca exercițiu de concentrare. Voi avea și mai multe contacte cu mașina înaintea cursei, pe care le aștept cu mare nerăbdare, fiind pentru prima dată când pilotez o mașină cu cutie secvențială. Cu siguranță nu va fi un raliu ușor, dar cred că împreună cu Vlad vom reuși să ne adaptăm repede condițiilor noi și cred în același timp că vor învăța multe.
ne-a spus Cristi înaintea startului în Raliul Ungariei.
Prezența echipajului Cristian Sugár & Vlad Colceriu în Raliul Ungariei, etapă europeană de raliuri, este posibilă datorită partenerilor echipajului și sprijinului Federației Române de Automobilism Sportiv și a Ministerului Tineretului și Sportului.
Bineînțeles că toată evoluția mea nu ar fi fost posibilă fără partenerii care s-au alăturat aventurii mele în Motorsport. Partenerul principal Litens, datorită căruia luăm startul la prima etapă internațională și cei fără de care nu am fi ajuns la acest nivel: Air Force Suspension, Ab Systems, Smart ID, International Alexander Holding, Fat2Fit. Desigur, nu în ultimul rând mulțumim Federației Române de Automobilism Sportiv și Ministerul Tineretului și Sportului pentru sprijinul acordat participării noastre în ERC Rally Hungary.
a încheiat Cristi Sugár.