Campionatul European de Raliuri a debutat în acest weekend, odată cu desfășurarea Rally Serras de Fafe 2022. Competiția se desfășoară pe o lungime de aproape 200 de kilometri cronometrați de macadam, cu o superspeciala programată vineri seară, opt probe speciale astăzi, sâmbătă, cât și alte opt probe duminică. Întreg weekendul este caracterizat de condiții meteo dificile, cu ploi abundente, ceață, noroi și o suprafață alunecoasă, două probe de sâmbătă fiind anulate pe motive de siguranță.
Simone Tempestini și Sergiu Itu își încep sezonul european 2022 cu etapa din Portugalia, fiind prezenți la start cu o Skoda Fabia Rally2. Echipajul a participat la competiția de lângă Porto și în toamna anului 2021, când au demonstrat viteza de care sunt capabili, având parte de timpi în topul trei al clasamentului general și clasându-se pe podium până ce o problemă tehnică i-a obligat să abandoneze.
După ce vineri seară au stabilit al șaptelea timp pe superspeciala din Fafe, Simone și Sergiu au pornit hotărâți pe probele speciale de sâmbătă. Echipajul Napoca Rally Academy a avut un ritm rapid de-a lungul zilei, găsind un echilibru foarte bun între viteză și conservare, competiția fiind una tactică din cauza condițiilor dificile. Stabilind al cincelea, respectiv al șaptelea timp pe primele două probe de dimineată, Tempestini și Itu au urcat pe cinci, ca mai apoi să profite de abandonul lui Erik Cais și să încheie prima buclă de astăzi pe locul patru în clasamentul general.
A doua buclă aduce timpi excelenți pentru cei doi români: al patrulea timp pe PS7 și al treilea timp în clasamentul general pe PS8. Din păcate, din cauza parbrizului aburit, Simone și Sergiu pierd secunde prețioase pe ultima probă a zilei, desfășurată aproape pe întuneric, și sunt depășiți în clasament de Javier Pardo. În acest moment, cei doi sunt pe locul cinci, la 18 secunde de locul 4 și la peste un minut de podium. Toți piloții din frunte s-au plâns de condițiile foarte grele de pe PS9, unde întunericul, noroiul și ploaia au limitat vizibilitatea și au creat probleme de aderență tuturor.
„Am avut o mică problemă undeva la mijlocul ultimei probe. Nu știm exact ce și cum s-a întâmplat, dar este posibil să fi oprit ventilatorul din greșeală, încercând să îl ajustăm. Eram pe o zonă rapidă, parbrizul s-a aburit și am avut probleme cu vizibilitatea din cauza ceții și ploii. La un moment dat ne-am dat seama că ventilatorul nu funcționează, iar după ce l-am pornit din nou parbrizul s-a dezaburit. Mâine vom încerca să forțăm puțin. Condițiile sunt foarte dificile și e important să ținem un ritm bun, fără să ne asumăm riscuri prea mari deoarece e greu de „citit” cât de alunecos e macadamul și în ce condiții e suprafața”
a spus Simone Tempestini la finalul zilei
În fruntea clasamentului general se află Nil Solans, spaniolul care a decis să pornească primul pe drum. Evitând astfel noroiul, Solans conduce Rally Serras de Fafe cu un avans de 1 minut și 44 de secunde în fața lui Georg Linnamae, care a pus presiune pe lider întreaga zi. Din păcate, o greșeală de setup și aburirea parbrizului au adus peste 1 minut pierdut pentru estonian. Ultima treaptă a podiumului este ocupată de Armindo Araujo, portughezul fiind la două minute de lider și primul în clasamentul de raliuri portughez.
Clasament Rally Serras de Fafe 2022 – Prima zi
1. | Solans Nil – Martí Marc | 59:48.5 | |
2. | Linnamäe Georg – Morgan James | 1:01:32.9 | +1:44.4 |
3. | Araújo Armindo – Ramalho Luís | 1:01:48.2 | +1:59.7 |
4. | Pardo Siota J. – Pérez Fernández A. | 1:02:46.7 | +2:58.2 |
5. | Tempestini Simone – Itu Sergiu | 1:03:04.7 | +3:16.2 |
6. | Battistolli Alberto – Scattolin Simone | 1:03:41.3 | +3:52.8 |
7. | Herczig Norbert – Bacigál Igor | 1:04:29.2 | +4:40.7 |
8. | Correia Miguel – Carvalho J. | 1:05:53.1 | +6:04.6 |
9. | Magalhães Bruno – Magalhães Carlos | 1:06:19.9 | +6:31.4 |
10. | Fontes José Pedro – Ponte Inês | 1:08:19.4 | +8:30.9 |
Prima etapă a Campionatului European de Raliuri continuă mâine cu încă opt probe speciale. Acestea pot fi urmărite în secțiunea LIVE de pe www.fiaerc.com dacă dețineți un abonament WRC+.
Foto: Simone Tempestini & Sergiu Itu