Un participant constant în Rally2 sau CNR în ultimele sezoane, Bogdan Moldovan a făcut trecerea pe o mașină integrală în 2019, atunci când și-a îndeplinit visul de a concura cu un Mitsubishi Lancer EVO. La bordul unui EVO 7, Bogdan și copilotul său, Sergiu Rogozan, au evoluat un an în Rally2, ca mai apoi să „alerge” în cadrul clasei 11 în CNR.
Nici nu visasem să concureze cu EVO, dar uite că am reușit să-mi îndeplinesc dorința. Am participat trei sezoane cu EVO 7, unul în Rally2 și alte două în CNR. Am reușit rezultate bune, dar fiind o mașină destul de veche și uzată, tot timpul am mers cu grijă și atenție să nu se strice ceva și să fim nevoiți să abandonăm. Cum caroseria Evo-ului 7 era deja prea îmbătrânită după multe sezoane de curse prin care a trecut și necesita o revizie totală, am cântărit bine lucrurile și am hotărât să îi oferim o îmbunătățire majoră.
a spus Bogdan Moldovan pentru RallyMax
Bogdan și Sergiu au pregătit o noutate interesantă pentru 2022, urmând a concura cu o mașină de concurs nou construită. Echipajul se va alinia în cadrul clasei 11 cu un Ford Fiesta Proto: o caroserie similară modelului Fiesta R5, dar cu un motor și o mecanică specifică Mitsubishi Lancer EVO. Mașina a fost construită în Polonia și Ungaria pe durata mai multor luni calendaristice.
Am ales caroseria de Fiesta, în primul rând pentru că acest model era disponibil în Polonia pentru adaptarea la mecanica de EVO, iar în plus arată foarte bine în varianta de curse, fiind o replică a caroseriei de R5. Noua mașină a fost construită efectiv de la zero, cum s-ar zice de la o foaie alba de hârtie: caroseria în Polonia, la Budowa Rajdowek, iar partea de transplant și montaj a fost făcută în Ungaria la Bodnar Car Szeviz. Au fost multe “rebusuri” și procesul de asamblare a fost mult întârziat din cauza adaptării multor piese noi și confecționarea de la zero a sistemelor electrice și electronice, frâne, răcire, admisie și multe mărunțișuri. Ca timp efectiv de muncă, construcția a durat aproximativ 5 luni.
ne-a detaliat Bogdan alegerea mașinii și procesul de construcție
Fiesta Proto este o prezență rară în România, un model similar fiind aliniat doar la startul Winter Rally Covasna în sezoanele trecute. Cu o imagine mai modernă și o mecanică simplă, economică, mașina reprezintă un echilibru excelent între performanțe și costuri reduse. Echipajul a testat noul automobil în Ungaria, urmând ca sesiuni suplimentare de teste să aibă loc până la startul sezonului de la Raliul Maramureșului.
După finalizarea construcției, am hotărât să facem niște teste inițiale în Ungaria, de care am fost foarte mulțumiți, Fiesta Proto funcționând perfect. Este o mașină mai ușoară, mai dinamică și se pretează mult mai bine decât EVO traseelor de raliu. Dar necesita și timp de adaptare, având în vedere că este ceva total nou. În anul 2022, alături de partenerii noștri obișnuiți, Ferro și Gebo Tools, sperăm să luăm startul la cât mai multe etape de CNR, iar eu îmi doresc foarte mult să revin pe macadam, după ce anul trecut am lipsit de la aceste raliuri datorită construcției noii mașini.
a încheiat Bogdan Moldovan.