După debutul pe asfaltul din judetul Maramureș, unde cursa a fost dominată de condiții dificile, caravana Campionatului Național de Raliuri s-a deplasat în acest weekend în centrul țării, în Odorheiu Secuiesc. Raliul Harghitei a programat 12 probe speciale și aproape 120 de kilometri cronometrați la ediția cu numărul 30.
Prima zi de concurs a programat trei probe speciale, debutul competiției având loc pe „Bucin”, cea mai lungă specială a raliului. Sebastian Barbu s-a impus cu un avans de doar 0,1 secunde, profitând de problemele cu frâne ale lui Simone Tempestini. Pe a doua specială, „Liban”, pilotul Napoca Rally Academy a revenit, fiind cu 8,7 secunde mai rapid decât Barbu și preluând conducerea. Superspeciala din Odorheiu Secuiesc s-a încheiat cu victoria lui Mihai Manole, aflat la primul scratch din carieră.
La finalul zilei de vineri, Tempestini se afla la conducerea cursei, cu un avans de 1,6 secunde în fața lui Barbu. Cu un ritm constant și foarte rapid pe primele două probe, Andrei Gîrtofan își asigura ultima treaptă a podiumului înaintea probelor de sâmbătă.
Ziua secundă a debutat cu două victorii de probă pentru Simone Tempestini (0,2 secunde avans pe PS4, 2,7 secunde avans pe PS5), ca mai apoi Sebastian Barbu să se impună pe prima trecere pe „Lueta”, avansul liderului fiind de doar 2,2 secunde cu șase probe rămase de disputat. Pe următoarea buclă, pilotul Napoca Rally Academy și-a adjudecat toate cele trei probe și a reușit să își mărească avansul.
Simone Tempestini s-a impus pe PS10 și PS11, totul urmând să fie decis pe Power Stage: pilotul Napoca Rally Academy a reușit cel mai bun timp al zilei pe „Lueta”, reușind victoria în Raliul Harghitei. Din păcate, lupta cu Sebastian Barbu a fost decisă de problemele tehnice ale Skodei Fabia Rally2 a sibianului, frânele mașinii costându-l pe acesta peste 47 de secunde pe ultima probă a raliului. În ciuda acestor probleme, Barbu a încheiat pe locul secund prima cursă a sa în sezonul 2022.
Cu al treilea timp pe aproape toate probele raliului și cu al doilea timp pe Power Stage, Andrei Gîrtofan încheie Raliul Harghitei pe locul al treilea – al doilea podium consecutiv al brașoveanului care își începe perfect sezonul. La bordul unui model R2, Norbert Maior încheie pe un excelent loc patru, în fața multor modele cu tracțiune integrală. Mihai Manole a arătat un ritm foarte bun și a terminat raliul pe cinci, fiind urmat în top 10 de Bogdan Cuzma, Jean Tatu, Adrian Teslovan, Cristi Sugar și Costi Tudose.
Deși a debutat cu noul EVO X cu ghinion, cu un abandon tehnic la Maramureș, Bogdan Talașman a avut un ritm constant și rapid în Raliul Harghitei, gestionând cursa perfect de la început până la final. Pilotul din Buftea s-a impus în Clasa RC2N în fața lui Răzvan Nechifor cu un avans de peste un minut, în timp ce podiumul a fost completat de Emil Vincze, brașoveanul profitând de abandonul de vineri al lui Ioan Mihuț, care a fost nevoit să se mulțumească cu locul patru la finalul raliului.
Victorie pentru Norbert Maior în FWD
În categoria mașinilor cu tracțiune (FWD), Norbert Maior a reușit a doua victorie a sezonului, terminând cu un avans de peste un minut în fața lui Cristi Sugar. Tânărul timișorean a surprins plăcut întreg weekend-ul, având un ritm foarte bun și reușind să îl depășească pe Vlad Cosma în clasament, dar și să-i „fure” două victorii de probă lui Maior. Astfel, Sugar încheie al doilea în categoria FWD, în timp ce Costi Tudose ocupă locul al treilea la finalul Raliului Harghitei. Piteșteanul, la doar al doilea raliu cu un model Rally5, este una din surprizele plăcute ale raliului, terminând în fața multor mașini de clasa RC4. Cosma încheie pe patru, în timp ce Roland Csato este o altă surpriză plăcută a cursei, fiind pe cinci în clasamentul mașinilor cu tracțiune, la debutul pe un model R2.
În clasa RC5, Costi Tudose a defilat de la început până la final, cu victorii pe toate probele. Mihai Dumitrescu a încheiat al doilea, în timp ce Ionuț Zăbavă a ocupat ultima treaptă a podiumului. Modelele Suzuki și Dacia au fost încadrate într-o clasă diferită – RC5N, unde prim planul a fost ținut de superbul duel dintre David Tarța și Paul Popa. Cei doi juniori s-au luptat la zecime de secundă întreg weekendul, cea mai mare diferență dintre cei doi pe o probă fiind sub 5 secunde. În final, Tarța s-a impus cu o diferență de doar o secundă în fața lui Popa, în timp ce Victor Supuran a încheiat pe trei.
Dueluri strânse în cupele monomarcă
În 208 R2 CUP, Cristi Sugar și-a asigurat a doua victorie a sezonului, după o evoluție excelentă, fiind urmat în clasament de Csongor Szabo, cel care a dus un duel intens cu Radu Necula pentru al doilea loc în cupa monomarcă. Szabo și Necula au fost despărțiți constant de doar câteva secunde pe probele de astăzi, însă Csongor a avut câștig de cauză la finalul Raliului Harghitei. Victor Supuran a reușit victoria în Cupa Dacia, urmat de Ioan Dănilă și Daniel Gugu. Swift Cup a fost adjudecată de David Tarța, care s-a impus cu doar 1 secundă în fața lui Paul Popa, în timp ce Andrei Gheorghiu a fost al treilea și primul debutant în cupa monomarcă. Clasamentul Clio Rally5 Trophy a fost identic cu cel al clasei RC5, cu Tudose învingător, urmat de Dumitrescu și Zăbavă.
În clasa 11, Alpar Pal a dus un duel strâns cu Peter Szilas, primul având câștig de cauză cu un avans de 19,7 secunde. Deși a avut probleme tehnice și a pierdut timp prețios, Dragoș Popa a profitat de abandonurile altor piloți pentru a încheia cursa pe locul trei. Clasa 12 a fost adjudecată de Kristof Czezinger, urmat în clasament de Ionuț Ienășel și Samuil Mircea. În categoria juniorilor, Cristi Sugar a obținut a doua victorie consecutivă și a primit trofeul „Blană, frate!”, oferit în memoria lui Adrian Răspopa. Costi Tudose a încheiat al doilea, în timp ce Roland Csato debutează excelent cu un model R2 și încheie pe trei. Costin Popescu a fost cel mai rapid debutant, urmat pe podim de Andrei Gheorghiu și Sebastian Scîrlet.
Alexandrescu se impune în CNRVI și Ienășel în Rally2
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu se impune cu peste 5 minute avans în fața lui Levente Kovacs, cei doi fiind singurii care au ajuns la final din cauza abandonurilor tehnice ale celorlalte trei mașini.
Rally2-ul a avut parte de un duel intens pentru victorie, cu cinci echipaje implicate în lupta pentru primele locuri. La final, Cătălin Ienășel a avut câștig de cauză, cu un avans de doar 2,7 secunde în fața lui Florian Nițurad și 11 secunde în fața favoritului local, Attila Jakab. Nițurad s-a aflat la conducere până înaintea ultimei bucle, în timp ce Peter Havilla și George Hobjilă s-au aflat în duelul pentru podium, ultimul având parte de o ieșire în decor pe PS11.
Foto: Momentum Images