- TESS Rally Brașov, etapa cu cea mai îndelungată și bogată istorie în competițiile automobilistice din țara noastră, se va desfășura în acest week-end, sărbătorind a 53-a ediție. Purtând în acest an denumirea de ‘raliul celor trei județe’ datorită probelor ce străbat județele Brașov, Prahova și Covasna, etapa organizată de Club Auto Blic Brașov va fi decisivă pentru majoritatea echipajelor în stabilirea ierarhiei finalului de an
- Spectacolul cursei de la sfârșitul acestei săptămâni va fi asigurat de cele 68 de echipaje înscrise în competiție, dintre care 56 vor puncta în principalul eșalon al naționalului de raliuri, respectiv celelalte 12 se vor întrece în matematica Trofeului Rally Start
Surprinzător, pentru etapa în care doar trebuie să ia startul pentru a deveni în mod oficial campion național absolut pentru a 9-a oară, Simone Tempestini a decis să se alinieze la start cu un model de grupă N, mai precis un Mitsubishi Lancer Evo X. Secondat de același Sergiu Itu, pilotul NRA va stabili astfel un nou record, depășindu-l pe Titi Aur la numărul de titluri absolute. Schimbarea materialului de concurs pentru perechea campioană nu face decât să dea o nouă formă bătăliei la vârf, care, cu siguranță va fi mult mai interesantă. După ce-au cucerit cea mai înaltă treaptă a Junior WRC în Raliul Acropolelor și au devenit vicecampioni mondiali la primul lor sezon în competiția dedicată juniorilor, frații Norbert și Francesca Maior se vor lupta pentru o poziție în vârful ierarhiei absolute, cu atât mai mult cu cât la ediția precedentă au absentat. Faptul că Tempestini nu va alinia la start un model de ultimă generație le poate întări încrederea brașovenilor Andrei Gîrtofan și Doru Vraja de a-și trece în cont prima victorie absolută, chiar la ei acasă. Totuși, trecutul nu foarte îndepărtat ne-a arătat că, în pofida faptului că nu realizează sezon complet, Bogdan Marișca și Sebastian Itu își păstrează un ritm rapid pe probele speciale, iar prezența celor doi în TESS Rally Brașov – Ediția 53 este ca ‘cireașa de pe tort’. Desigur, raliul este lung și ca orice sport, poate deveni imprevizibil, astfel că primele poziții nu sunt asigurate niciunui echipaj amintit anterior. Din acest motiv, vrem să credem că și veteranul Dan Gîrtofan – împreună cu Andrei Toderaș – se vor înfrunta pentru un loc pe podiumul absolut, acolo unde, cu siguranță își dorește o clasare atât Bogdan Gheorghiu, care a excelat la etapa sa de casă și care, pentru ‘raliul celor trei județe’, a decis să-l aducă în dreapta sa pe organizatorul etapei ieșene, Dan Codreanu, precum și timișoreanul Bogdan Cuzma, secondat de Florin Dorca.
Vezi aici lista tuturor echipajelor înscrise cu modele Rally2/R5
Ecuația clasei RC2N se schimbă odată cu prezența perechii Tempestini-Itu cu o mașină din fosta grupă N, astfel Vali Porcișteanu și Dan Dobre nu mai pornesc neapărat cu prima șansă la victorie. Totuși, aceștia vor avea de dus o luptă cu soții Răzvan și Manuela Trișnevschi pentru poziția secundă, în vreme ce Bogdan Talașman & Vlad Colceriu sau Răzvan Nechifor & Dorin Pulpea pot produce surprize cu o clasare în zona podiumului RC2N. La startul etapei de la sfârșitul acestei săptămâni vor fi prezente numai două modele Rally3, la bordul unuia avându-i pe cei amintiți în începutul acestui material [n.r. frații Maior], în vreme ce al doilea model de specificație Rally3 va fi pilotat de Emil Vincze, alături de Sorin Colceriu.
Predicțiile în ceea ce privește victoria categoriei ‘Două roți motrice’ a devenit un subiect complicat în acest sezon, și asta după ce nu mai puțin de 4 echipaje s-au aflat într-o continuă luptă de-a lungul etapelor. Lideri la zi în acest clasament, Dănuț cu Lucian Budai nu au un trecut neapărat ‘roz’ în TESS Rally Brașov din cauza problemelor tehnice, însă sunt gata să pună punct șirului de ghinioane cu o nouă victorie. Cert este că au concurență serioasă, întrucât italianul Tommaso Sandrin alături de Andrea Dal Maso – pe poziția secundă în clasamentul anual provizoriu – rămân în cărți pentru titlul național, în vreme ce atât Sebastian Scîrlet cu Levente Csegzy cât și Elliot Delecour alături de mama sa Priscille Delecour, vor să dea uitării episodul din etapa anterioară și să se termine cât mai sus în clasament. Tinerele talente pot fi luate prin surprindere, căci la start va fi prezent și austriacul Manfred Stohl, un sportiv cu bogată experiență: peste 125 de starturi în Campionatul Mondial de Raliuri și peste 240 de starturi. Și pentru că în aproape toate cazurile – mai puțin familia Delecour – vorbim despre mașini de specificație R2/Rally4, podiumul clasei RC4 este puțin probabil să nu fie identic cu cel al categoriei mașinilor cu tracțiune față.
Vezi aici lista tuturor echipajelor înscrise în categoria „Două roți motrice”
Lupta juniorilor va fi și ea spectaculoasă, întrucât angrenați pentru victorie se numără atât Sebastian Scîrlet, cât și Tommaso Sandrin sau Eliott Delecour – aceștia din urmă fiind favoriți și la bătălia debutanților. Mai mult decât atât, pentru tânărul Delecour, prezența la Brașov se poate încheia nu doar cu victoria Clio Rally5 Challenge ci și cu titlul de campion, aceeași titulatură putându-i fi atribuită și lui Sandrin, în cazul 208 R2 Cup. Și pentru că am deschis paranteza cupelor monomarcă, nu putem să nu vorbim despre Cupa Dacia – cea mai longevivă cupă de acest gen din naționalul de raliuri – unde Daniel Militon și Bogdan Giol, brașoveni la origini, pornesc cu prima șansă la victorie dar și la titlul național. Titlul se poate decide la TESS Rally Brașov – Ediția 53 și în cazul competiției Swift Cup, care cel mai probabil va da și câștigătorul clasei RC5N. Soții Emanuel și Denisa Resiga au preluat conducerea după victoria din etapa anterioară, însă au o misiune mai complicată odată cu revenirea principalilor favoriți la titlul național, frații Mihnea și Natalie Hanea. După ultima etapă este greu de prezis cine ar putea completa podiumul Swift Cup, însă cert este că avem angrenate în luptă nu mai puțin de trei perechi: Sorin Lungu & Ionuț Lazăr, Eduard Crintoiu & Andrei Pădure respectiv Niculae Șorodoc & George Marcu. Tot cu un model Suzuki Swift Sport, dar fără să participe sub rigorile Swift Cup, va fi prezent și vloggerul Andrei Vereștiuc, a cărui pasiune de a prezenta automobile pe canalul său de YouTube a ajuns în punctul debutănției în motorsport.
Vezi aici lista tuturor echipajelor înscrise în cupele monomarcă
La ediția din acest an a TESS Rally Brașov, clasamentul ierarhiei NAT11 va fi disputat de trei echipaje, pe deoparte brașovenii Cătălin Ienășel și Adrian Diaconescu vor să pună punct șirului de abandonuri succesive, în vreme ce Marcel Cioltan și Ionuț Popa vin la start cu o mașină diferită pentru ei dar cunoscută de ceilalți doi amintiți. Cel de-al treilea echipaj participant în cadrul clasei NAT11 vine tocmai din Slovenia și este format din Mitja Bozic și Boris Tonejc, pilotul fiind la a doua prezență în raliul de la poalele Tâmpei. Sub rigorilor grupei H se înscriu și modelele de tip Side-by-Side, mai exact bine-cunoscutele SSV-uri. Brașoveanul Antal Bíró revine alături de navigatorul său Tamás Sprencz cu care țintește victoria clasei SSV, victorie ce nu va fi ușor de obținut în fața lui Adi Baciu și a lui Bogdan Iancu, respectiv în fața lui Claudiu Erhan secondat de Vlad Terzi. Și pentru că raliurile sunt ușor asemănătoare cu rally-raid-ul, Matei Negulescu alături de Orlando Bărboi a zis să mai facă o vizită în naționalul de raliuri, cu modelul Can-Am pilotat și în naționalul de rally-raid.
Ediția 53 a TESS Rally Brașov va fi cu adevărat spectaculoasă, și asta pentru că, până și lista de participanți ai Trofeului Rally Start este una cel puțin interesantă. Fotograful profesionist Flavius Croitoriu își face debutul și în Campionatul Național de Raliuri, urmând s-o aibă în dreapta sa pe prietena sa, Sabrina Camarda. Pentru tânărul talent, debutul va fi cu atât mai special cu cât ediția din acest an a TESS Rally Brașov trece inclusiv prin orașul său natal – Întorsura Buzăului – iar performanțele sale din naționalul de slalom paralel și debutul foarte bun de la viteză în coastă, îl califică cu brio printre favoriții la victorie. Soții Flaviu și Andreea Stanciu pornesc cu prima șansă la reușita ‘raliului celor trei județe’, însă de luat în calcul sunt atât perechea tată-fiică Lucian și Andreea Țugulea, cât și târgmureșeanul Loránd László cu odorheianul Hunor Sipos.
Vezi aici lista tuturor echipajelor înscrise la TESS Rally Brașov – Ediția 53
TESS Rally Brașov – Ediția 53 powered by Pro-X – este cea de-a opta etapă a Campionatului Național de Raliuri BETANO, fiind un proiect cofinanțat de Primăria Municipiului Brașov și de Consiliul Județean Brașov. Competiția este organizată de Asociația Club Sportiv Auto Blic Brașov și se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.
Parteneri oficiali: TESS Brașov – reprezentant autorizat Audi și Volkswagen, Mobil 1 – prin reprezentantul Lubexpert, Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto, Coresi Business Campus
Partener de mobilitate: Toyota Brașov
Parteneri principali: TELL Security Systems România, Comprest, Net Bet, Zizin, Medecon, Turbo-car, Team First Software
Parteneri logistici: Cricova, Cyclon Motorsport, Konvekta, Tehno Sting, PrintInk
TESS Rally Brașov – Ediția 53 powered by Pro-X, este organizat cu sprijinul Consiliului Local Râșnov, Consiliului Local Bran, Consiliului Local Săcele, Consiliului Local Târlungeni, Consiliului Local Dobârlău și se desfășoară sub supravegherea și sprijinul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Țara Bârsei” Brașov, Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Șerban Cantacuzino” Prahova și Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” Covasna, Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, Grupării de Jandarmi Mobilă Brașov, Inspectoratului Județean de Poliție Brașov – Serviciul de Poliție Rutieră, Poliția Locală Brașov
Parteneri media: Zile și Nopți, RockFM, Autorally.ro, BizBrașov, NewsBv.ro, Brasovstiri.ro