Prima etapa de macadam a sezonului inseamna revenirea in calendarul CNR a Raliului Deltei, una dintre cele mai apreciate etape din anii 1980-1990. Raliul debuteaza vineri, 31 iunie, cu doua bucle identice, formate din doua speciale (“Telita” si “Cocosu”), urmand ca seara spectatorii sa fie delectati cu sunetul motoarelor in centrul orasului Tulcea. Ziua secunda presupune tot doua trecerei, de aceasta data pe alte doua probe (“Babadag” si “Eoliene”), in incheierea raliului fiind programata inca o parcurgere a superspecialei din Tulcea.
In lungime de 20 de kilometri, prima proba a raliului este una foarte tehnica, facand echipajele sa intre “in paine” inca de pe primii kilometri ai raliului. Pentru a ajunge pe PS1/3 “Telita” recomandam DN 22 Tulcea – Constanta, de unde se vireaza dreapta (in sensul spre Constanta) pe DN 22A spre localitatea Cataloi. Din aceasta localitate trebuie virat din nou dreapta, spre Frecatei/Posta/Telita pe DJ 229A. Accesul pe proba se face de la intrarea in localitatea Telita, pe un drum care vireaza la stanga spre Padurea Niculitel. PS1/3 se incheie in apropierea localitatii Nifon, accesul cel mai usor spre aceasta zona fiind facut pe DJ 222A, care se desprinde din DN22F in localitatea I.C. Bratianu. De notat este faptul ca la aproximativ kilometrul 9 proba intersecteaza DJ229, accestul spre acest loc fiind facut din DN22, plecand din Tulcea spre Isaccea si virand stanga spre localitatea Niculitel. Conform Rally Ghid-ului Delta Rally, locuri interesante pentru spectatori sunt la kilometrul 6, la kilometrul 10, 13 sau 16, locatii de parcare fiind disponibile fanilor si pe primii doi kilometri sau dupa mijlocul probei.
Mult mai scurta, PS2/4 serpuieste pe DJ 229C intre localitatea Nifon si Manastirea Cocos, accesul putand fi facut din DN22F pe DJ222A inspre Nifon sau mai usor, spre finalul specialei, din DN22 Tulcea – Isaccea se vireaza stanga pe DJ 229G iar apoi dreapta pe DJ 229C spre Manasirea Cocos. Speciala se desfasoara exclusiv in padure, locatii deschise pentru public fiind prezente doar pe primii din cei 7 kilometri, Rally Ghid-ul Delta Rally oferind informatii despre doua locuri importante pentru spectatori: la 5.6 km si la 7.3 km de la start.
Superspeciala din Tulcea o sa reprezinte unul dintre punctele majore de atractie ale Raliului Deltei, traseul desenat pe strazile orasului fiind interesant pentru spectatorii dornici sa vada echipajele la lucru. Cu sicane, puncte de intoarcere dupa butoaie si avand doua sensuri giratorii pe parcurs, PS5/10 va strange, probabil, foarte multi curiosi pe margine. In prima zi, vineri, startul este programat la 18:04, in timp ce pe PS10, cea care va incheia raliul, prima masina va pleca la ora 17:31. Startul se va da de pe str. Isaccei, echipajele avand de parcurs un traseu desenat pe strazile Unirii, Pacii si Babadag, urmand ca finish-ul probei sa fie tot pe str. Isaccei.
“Babadag”, prima din cele doua speciale din ziua secunda, in lungime de 10 kilometri, este una foarte tehnica si ingusta, desfasurandu-se tot in padure, ca toate probele din judetul Tulcea, exceptia fiind PS7/9. Rally Ghidul recomanda trei locatii pentru spectatori, la kilometrul 3.9, 7.6 si 9.45, accesul spre start fiind facut de pe DN22 Babadag – Constanta, virandu-se stanga dupa iesirea din Babadag spre judetul Constanta. Finalul probei aduce echipajele din nou in Babadag, spectatorii care doresc sa ajunga pe aceasta zona fiind nevoiti sa vireze pe str. Cobalcescu din oras, urmand directia Taberei Scolare.
Ultima speciala si a doua cea mai lunga a Raliului Deltei, “Eoliene” va fi un adevarat deliciu pentru fani, acestia avand parte de spatii deschise si de un traseu foarte, foarte rapid. Pentru a ajunge in zona probei se porneste din Tulcea pe DJ 222 spre Agighiol, de unde se vireaza stanga pe DJ 222C spre Valea Nucarilor. Dupa iesirea din localitatea Iazurile, proba porneste de pe partea stanga a drumului judetean. Deoarece drumul este foarte ingusta iar masinile nu pot fi parcate pe margine, organizatorul recomanda stationarea masinilor pe drumurile care intersecteaza proba si nicidecum pe marginea traseului.
Ascultati indicatiile organizatorilor, arbitrilor si oamenilor de ordine in special pe probele din padure si la superspeciala, de0arece vitezele o sa fie mari pe probe iar traseele sunt foarte inguste. Pentru prima zi recomandam PS1/3 “Telita” si PS 5 – Superspeciala, fiind posibil ca cele trei treceri sa fie vazute de fanii care isi doresc sa vada masinile de concurs cat mai des. Pentru ziua secunda recomandarea noastra ar fi PS7/9 “Eoliene”, dar in acest caz suprspeciala care incheie raliul va fi ratata deoarece nu este timp suficient de deplasare pana in Tulcea. Daca se doreste a se vedea superspeciala de sambata, accesul trebuie facut pe PS 6/8 “Babadag”.
Program start pe probele speciale (ATENTIE! Accesul pe probe se inchide cu o ora si jumatate inaintea orei de start a primei masini):
- PS1 “Telita” – start vineri, ora 12:44
- Ps2 “Cocosu” – start vineri, ora 13:17
- Ps3 “Telita” – start vineri, ora 15:42
- PS4 “Cocosu” – start vineri, ora 16:15
- Ps5 – Superspeciala – start vineri, ora 18:04
- Ps6 “Babadag” – start sambata, ora 11:16
- PS7 “Eoliene” – start sambata, ora 12:19
- PS8 “Babadag” – start sambata, ora 14:49
- PS9 “Eoliene” – start sambata, ora 15:52
- PS10 – Superspeciala – start sambata, ora 17:31
Deoarece Raliul Deltei este o etapa complet noua si pentru noi, nu numai pentru echipaje, o parte din informatiile din acest articol sunt preluate din RallyGhid-ul oferit de cate organizatorii Delta Rally, carola le multimim pe aceasta cale si pe care ii felicitam pentru munca depusa.