Cu ocazia primei etape de macadam a sezonului am decis sa stam de vorba cu unul dintre echipajele mixte din Campionatul National de Raliuri. Participanti in cadrul Cupei Dacia, Mugurel Vulcu si Beatrice Toma iau startul cu gandul la acumularea de experienta si cu un loc in primii cinci clasati in cadrul cupei monomarca. Din pacate, echipajul brasovean a suferit si primul abandon pe probele din judetul Tulcea, revenind totusi in ziua secunda in cadrul Super Rally.
RallyMax:?Salut! Ne face placere sa discutam cu echipajul Mugurel Vulcu/Beatrice Toma. Pentru inceput, vrem sa va cunoastem mai bine asa ca te rugam sa ne spui cateva cuvinte despre voi.
Mugurel Vulcu:?Salut! Putem spune ca suntem un echipaj de la Poalele Tampei, un oras cu traditie in motorsport. Atat eu cat si Beatrice am practicat sporturi de echipa, iar acest lucru ne-a ajutat sa intelegem ideea de competitie. Totul a inceput pentru noi in 2012 la Raliul Timisului, cand am plecat pe acest drum ca un echipaj complet debutant. Era clar ca experienta era minima dar pasiunea era maxima, lucru care ne-a impulsionat sa ne mentinem ca echipaj si usor usor sa incepem sa ne inchegam. Totusi am avut norocul sa avem sustinere totala din partea celor din jurul nostru, iar pentru noi motorsportul este nascut si facut din pasiune.
RallyMax:?De unde aceasta pasiune pentru motorsport? De ce raliu si nu coasta?
Mugurel Vulcu:?Pentru mine pasiunea pentru motorsport a luat nastere in anul 2007 cand am luat startul in campionat, dar ca navigator. Tot atunci am realizat ca este un sport bazat pe incredere, colaborare?pe scurt un sport de ?echipa?. De ce raliu si nu coasta? Simplu, probele sunt mult mai frumoase si mai lungi, iar diversitatea suprafetelor de concurs este un plus de adrenalina. La raliu, increderea in navigator, mecanici si masina de curse este 100% esentiala.
RallyMax:?Delta Rally a adus un abandon tehnic in prima zi pentru echipajul #88. Care a fost motivul care v-a facut sa va opriti pe prima speciala?
Mugurel Vulcu:?Din pacate Raliul Deltei s-a incheiat pentru noi foarte devreme. Din fericire pentru noi acesta este primul abandon, speram ca si ultimul! Spargerea unui rulment in cutia de viteze ne-a facut sa predam ?armele? pe primii 5 kilometri din prima speciala. Cu ajutorul mecanicilor am reusit sa facem masina pentru a putea lua startul a doua zi in regim de Super Rally, asta doar ca sa ne obisnuim din nou cu macadamul, clasamentul nu a mai contat.
RallyMax:?La primele trei etape rezultatele nu au fost stralucite pe probele speciale. Care este obiectivul vostru in cadrul Cupei Dacia?
Mugurel Vulcu:?Da, din pacate la Brasov am mers cu foarte mare ezitare din cauza conditiilor meteo, care ?si-au facut de cap?, in timp ce la Timisoara am avut parte de o iesire in decor care ne-a mai taiat elanul. Ceea ce se vede este ca ne lipseste antrenamentul, deoarece noi am luat startul ca si un echipaj complet DEBUTANT. Atat eu cat si Beatrice am fost debutanti si inca mai avem multe de invatat in acest sport. 🙂 Ca si obiectiv in Cupa Dacia, este destul de simplu pentru noi: ne dorim la sfarsitul anului o clasare in primii 5, iar in clasamentul Juniorilor ne dorim tot o clasare in primii 5. Momentan in 2013 obiectivul nostru general este acela de a acumula experienta si de a ne suda ca si echipaj.
RallyMax:?Multi ar spune ca e mai dificil sa formezi un echipaj cu un copilot de sex feminin. Care ar fi motivele pentru care i-ai contrazice?
Mugurel Vulcu:?Hmmm?pot spune ca este mai neobisnuit ca o femeie sa faca parte dintr-un sport care era adresat barbatilor, dar si ele au aratat ca pot face parte din acest sport, aducand totodata o ?pata de culoare?. Din punctul meu de vedere nu are importanta daca este navigator sau navigatoare, atata timp cat face acest lucru din pasiune si il face bine, se poate numi un echipaj format! Si sincer femeile vorbesc mai mult decat barbatii 🙂 deci rolul de navigator li se potriveste foarte bine! 🙂
RallyMax:?Urmeaza Transilvania Rally, ultima etapa de asfalt din sezon. Pe care suprafata te consideri mai rapid si de ce?
Mugurel Vulcu: Tinanad cont ca asfaltul de la Cluj este cu traditie un ?asfalt murdar?, putem spune ca vom incerca sa fortam, sa ne clasam cat mai sus in Cupa Dacia.?Ca si susprafata de concurs prefer macadamul deoarece esti intr-un derapaj continuu lucru care imi confera mai multa incredere, iar probele sunt superbe!!!
RallyMax:?Povesteste-ne un moment amuzant si unul dificil petrecut in masina de curse.
Mugurel Vulcu:?Un moment dificil si dezamagitor a fost la Raliul Deltei deoarece a fost primul abandon si cel mai scurt raliu :)?Iar ca moment funny a fost cel de la Raliul Tara Barsei 2012 cand la jumatatea ultimei probei am ramas pe intuneric in mijlocul padurii, fara faruri, fara comunicatie, iar Beatrice a ramas si fara voce pana la finalul probei. 🙂
RallyMax:?Multumim! In final, ai cuvantul!?
Mugurel Vulcu:?In primul rand vreau sa va felicit pentru implicarea in ?promovarea? echipajelor ?mici? si a motorsportului intr-un mod impartial dar profesional!?In rest speram sa ne vedem cu bine pe toate probele, speram sa crestem ritmul pentru a ne atinge obiectivele pe anul 2013.?Multumim sponsorilor care si in aceste vremuri grele au decis sa ne sustina pasiunea pentru motorsport: RapGroup Brasov, Restaurant Michelle, ASV Dealer Dacia Brasov, Nordic Motors, Nicoten, familiilor, prietenilor si nu in ultimul rand echipei de asistenta!