Dupa ce si-a facut “junioratul” in Campionatul National de Slalom Paralel, castigand clasa 2 si fiind vicecampion la general in sezonul 2013, Dan Nicoschi a debutat in Campionatul National de Raliuri cu ocazia Transilvania Rally 2014. Cursa de casa pentru clujean a fost un vis implinit, Dan luand startul alaturi de Bogdan Moldovan pe un Seat Ibiza achizitionat in 2014 de la Florin Petrisor. Desi au fost singurul echipaj inscris la clasa 13, Dan si Bogdan au avut o evolutie foarte buna pe specialele clujene, timpii fiind imbunatatiti constant pe durata celor doua zile de concurs.
RallyMax: Salut, Dane! In primul rand, felicitari pentru Transilvania Rally, primul tau raliu. Cum te-ai simtit cand ai oprit motorul in ultimul parc inchis al raliului?
Dan Nicoschi: Salutare! Multumesc Rallymax! Cand am ajuns la final m-am simtit ca si cum as fi atins cea mai inalta culme. In primul rand pentru ca mi-am dorit enorm sa ajung acolo si in al doilea rand pentru ca mi-au fost rasplatite toate eforturile si sacrificiile facute. Problema este ca am realizat acum ca sunt si alte varfuri mai inalte, asa ca tragem aer in piept si incercam sa urcam si mai sus! 🙂
RallyMax:?In ultimii ani ai concurat in Campionatul National de Slalom Paralel unde noi ti-am urmarit evolutia la aproape fiecare etapa. De cand ti-ai dorit sa faci trecerea la “categoria grea”, Campionatul National de Raliuri??
Dan Nicoschi:?Campionatul National de Slalom Paralel este si sper sa ramana o excelenta rampa de lansare pentru CNR. Dovada stau deja mai multi piloti veniti din acest campionat si care au confirmat in CNR. Raliurile insa, au fost si sunt principala mea tinta – am visat asta de mic copil. Toate etapele parcurse pana acum in formarea mea ca pilot – karting, slalom paralel, au fost pentru accederea in competitia regina a motorsportului romanesc. Eu zic ca mi-am calculat destul de bine pasii 😉
RallyMax:?Ai achizitionat cu cateva saptamani inaintea Transilvania Rally un Seat Ibiza de clasa 13. De ce aceasta masina si cum te-ai adaptat la ea?
Dan Nicoschi:?Am vazut in aceasta masina oportunitatea cea mai accesibila pentru a accede in Campionatul National de Raliuri. Eram constient ca nu voi avea concurenti la clasa, insa vroiam neaparat sa gust putin din ?nebunie? ca sa pot sa visez spre ceva mai competitiv si spre o clasa mai disputata. Totodata, cunosteam destul de bine masina si stiam ca este bine pregatita si intretinuta. Adaptarea a fost naturala avand in vedere ca eu am pilotat pana acum un VW Golf 2, care face parte din aceeasi familie, asemanarile intre cele doua modele fiind destul de multe.
RallyMax:?Transilvania Rally a fost prima etapa CNR din cariera ta. Cum ai descrie emotiile de la startul festiv, din primul Control Orar al raliului, de la prima proba de noapte si evolutia in fata fanilor pe probe?
Dan Nicoschi:?Startul festiv nu prea am apucat sa-l gust deoarece Seat-ul a avut trac si a refuzat sa mai porneasca. A fost un moment destul de delicat dar depasit in timp util cu ajutorul echipei tehnice. In primul Control Orar al raliului emotiile insa au fost peste asteptari. Nu stiu cat e limita maxima a ritmului cardiac uman, dar cred ca am fost pe-aproape 🙂 . Probele speciale mi-au placut foarte mult, insa pe macadam, pe proba de noapte, m-am simtit cel mai bine, dovada si timpul obtinut. Am vrut sa oferim si spectacol pentru fanii prezenti in numar mare pe probe, sper ca am si reusit, desi limitele masinii ne-au cam taxat.
RallyMax:?Ce aspect ai apreciat cel mai mult la raliul de casa, Transilvania Rally?
Dan Nicoschi:?Am apreciat atat complexitatea cat si dificultatea lui. Pare ciudat, insa chiar mi-am dorit sa fie asa, pentru a-mi permite sa invat cat mai mult. Raliul a avut de toate: probe de noapte, macadam cu setup de asfalt, probe inguste si rapide iar vremea (ca de obicei la Cluj) a reprezentat ingredientul principal, jucand un rol important in alegerea pneurilor, uneori o loterie. Proba Tarnita mi-a placut foarte mult, inca o dovada ca sunt un adept al suprafetelor alunecoase, iar proba noua, Rasca, m-a surprins placut, asta dupa ce la recunoasteri (cu maxim 30 km/h) nu eram de aceeasi parere, si nu cred ca am fost singurul.
RallyMax:?In premiera, ai avut in dreapta ta un copilot. Cat de dificila a fost adaptarea la scrierea unei dictari, la o colaborare in masina de curse si la pilotat dupa dictare?
Dan Nicoschi:?A fost o premiera atat pentru mine, cat si pentru Bogdan care a trecut pentru prima data pe locul din dreapta. Eu zic ca ne-am inteles foarte bine, mi-a fost putin dificil la inceput, insa odata cu trecerea probelor am prins incredere unul in celalalt si am ajuns sa merg strict pe dictare in a doua bucla de sambata. Experienta lui Bogdan mi-a prins bine atat pentru scrierea dictarii cat si in pilotaj.
RallyMax:?Povesteste-ne un moment amuzant de pe probele Transilvania Rally 🙂 Te-ai simtit vreodata in dificultate sau la limita pe cele 11 speciale?
Dan Nicoschi:?Acum, daca stau sa ma gandesc, aproape toate momentele dificile mi se par amuzante, insa un moment mai aparte a fost pe PS3 ? Ciurila, proba de noapte in coborare pe Faget, cand la jumatatea probei Bogdan m-a anuntat ca a pierdut dictarea. Era ciudat pentru ca era chiar la intrarea pe asfalt si teoretic era usor de gasit, fiind bine evidentiata in notite, dar probabil emotiile si-au spus si la el cuvantul. Oricum, a regasit-o repede si a fost singurul astfel de moment pentru Bogdan, in rest si-a facut excelent treaba. In dificultate m-am simtit pe prima proba, cand probabil am fost putin prea increzator in experienta mea pe macadam si coroborat cu o ratare a selectiei treptei de viteza, am avut o scurta iesire in decor soldata insa cu pagube minime si din fericire, am putut continua. Momente la limita am avut aproape pe toate cele 11 speciale dar le-am gestionat destul de bine.
RallyMax:?Daca ar fi sa iei acum, din nou, startul la raliul clujean, ce ai face diferit? Ce ai schimba?
Dan Nicoschi:?Nimic! A fost perfect! Glumesc?acum ca am derulat totul la rece, stiu ca as putea fi mult mai rapid pe anumite portiuni si cu siguranta nu as mai iesi in decor in prima proba 🙂
RallyMax:?Vei fi prezent si la urmatoarele etape din CNR 2014?
Dan Nicoschi:?Incerc o prezenta la Iasi. Totul depinde de bugetul pe care voi reusi sa-l strang. Imi doresc foarte mult sa incerc un raliu pe macadam, suprafata mea preferata si unde vreau sa confirm.
RallyMax:?In final, ai cuvantul!
Dan Nicoschi:?Vreau sa multumesc copilotului meu, Bogdan Moldovan, pentru increderea acordata, echipei de asistenta tehnica, respectiv Cosmin si Mihai, care au facut o treaba extraordinara! Bineinteles, nu puteam sa ajung aici fara sprijinul partenerilor sau oamenilor care au crezut in aceasta pasiune: Franco Pietri, E MartechEuroline, Tiv Bay Construct, Lanterne LED, Mony Pizza, Mihai Trifu, Compania de Consultanta Financiara Transilvania.
Doresc de asemenea sa multumesc in mod deosebit unui mare campion si om, Vali Porcisteanu, care m-a ajutat de nenumarate ori, sper doar sa-i pot fi si eu de folos vreodata! Totodata, mari multumiri familiei care ma sprijina neconditionat si crede in mine in continuare!
Multumiri speciale prietenilor si fanilor care de pe marginea probelor, printr-un SMS, un telefon, o postare, un like, sau pur si simplu cu gandul, ne-au sprijinit!
Nu in ultimul rand, multumesc RallyMax pentru promovare si sustinere!
Foto 1: RallyZoom.ro