Desi initial si-a propus sa atace pozitiile fruntase in cadrul clasei 9 la Transilvania Rally, Vlad Miculici a fost nevoit sa faca o cursa de menajare dupa ce o problema tehnica a aparut la ultima urcare de la shakedown-ul cursei. Ramasi in trei pistoane, Vlad si Rares au incercat sa obtina maximul pe probele speciale de la Cluj si, chiar daca viteza nu a fost ridicata, cei doi s-au simtit bine pe durata celor doua zile de concurs.
RallyMax: Salut din nou! Acum cateva saptamani spuneai ca iti doresti un rezultat bun la etapa de casa, la Cluj, dar problemele tehnice te-au impiedicat sa obtii o clasare buna. Ce s-a intamplat la Transilvania Rally??
Vlad Miculici: Salutare. Intr-adevar, inca de la startul raliului am avut probleme cu masina, ceea ce ne-a impiedicat sa mergem asa cum am vrut. La ultima urcare de shakedown, motorul a inceput sa functioneze in 3 pistoane si din acel moment cursa a fost compromisa. Am incercat tot ce-am putut inainte de start, insa n-am mai putut face nimic!
RallyMax:?In aceasta situatie, cum ai abordat cursa clujeana?
Vlad Miculici:?Initial, ma gandeam sa nu iau startul. Stiam ce va urma, stiam ca va fi greu doar sa ne ?plimbam? ?in cursa de casa, in fata familiei, a prietenilor… Stiind insa ca ne asteapta pe probe, am hotarat intr-un final sa luam startul chiar si in conditiile astea, urmand sa mergem atat cat o sa tina masina.
Ca si abordare, a fost destul de greu de gestionat cursa, pentru ca incercam sa protejez motorul, dar nici sa nu-l subturez; trebuia sa fiu foarte atent si sa nu-l supun la frane de motor prea puternice; pe de alta parte, in special in probele de macadam, mi-a fost destul de dificil sa tin masina pe drum neavand la dispozitie toata puterea masinii. Rezultatul nu mai era important, cursa trebuia terminata si atat!
RallyMax:?Ploaia de vineri a pus probleme majoritatii echipajelor care au luat startul pe macadamul din Faget, anvelopele fiind de asfalt. Voi cum v-ati descurcat pe zona alunecoasa?
Vlad Miculici:?Dupa cum spuneam, rezultatul pe proba nu era foarte important, nu prea aveam cum sa ne ?batem? cu nici unul din colegii de la clasa 9. Cu toate astea, chiar si in plimbare, proba a fost foarte dificila, nu aveam aderenta aproape deloc; a fost distractiv si pot sa spun chiar ca mi-a placut!? Ma intreb cum ar fi fost oare cu ?toata masina? la dispozitie?!? 🙂
RallyMax:?Ziua secunda a inceput cu anularea uneia din probele care iti plac, ?Tarnita?. Astfel, pe care probe consideri ca ai avut o evolutie multumitoare?
Vlad Miculici:?Ne-am simtit bine pe Floresti I, proba scurta de macadam din ziua a doua. Ne-am distrat bine si, surprinzator, chiar am obtinut al treilea timp la clasa.
RallyMax:?Transilvania Rally a pregatit 4 probe noi: ?Faget?, superspeciala din Turda, ?Rasca? si ?Floresti?. Pe care ai apreciat-o cel mai mult si de ce?
Vlad Miculici:?Dintre probele noi, Rasca e cea mai tehnica. Un sfert din fosta proba Dangau, plus o parte foarte ingusta, virajata si cu un asfalt ireprosabil…toate astea au facut din aceasta proba una foarte interesanta pe care speram sa o regasim si-n editiile viitoare. Totusi, eu sper in continuare sa avem si Dangaul in programele viitoare; pentru mine, alaturi de Tarnita si Babarunca de la Brasov, e una din probele mele preferate de asfalt.
RallyMax:?In programul CNR 2014 urmeaza Raliul Moldovei Bacau, unde numeroase echipaje au anuntat deja ca vor lipsi. Voi va pregatiti pentru prima etapa din Moldova?
Vlad Miculici:?Deja am inceput ?pregatirea tehnica?, masina a intrat in revizie la 2 zile dupa terminarea raliului. Deasemenea, continuam si ?pregatirea bugetara? 🙂 si speram ca incepand cu etapa de la Bacau sa anuntam? prezenta unui nou partener alaturi de noi. Prezenta la Bacau este sigura in proportie de 90%, insa mai sunt cateva ?variabile? care trebuie rezolvate.
RallyMax:?Cum crezi ca te vei descurca la urmatoarele trei raliuri tinand cont ca se vor desfasura pe macadam, o suprafata mai dura?
Vlad Miculici:?In conditiile in care masina va fi ok din punct de vedere tehnic, nu vad de ce nu ne-am descurca bine! Ne place macadamul, masina (chiar daca e mai greu de tinut pe drum) e distractiv de pilotat pe aceasta suprafata, de data asta avem si cauciucuri…toate se pare ca vor conduce spre un raliu frumos.
Nu ne lansam insa in pronosticuri, le luam pe toate la rand si vedem ce va fi. Pentru noi, lupta pentru podiumul clasei s-a cam terminat dupa etapa asta, asa ca luam fiecare raliu in parte si vedem ce va fi, fara sa ne stabilim un target anume.?
RallyMax:?La Cluj ai avut parte de o sustinere intensa de care speram sa te bucuri si la urmatoarele etape.?Multumim si bafta la urmatoarele raliuri!?
Vlad Miculici:?Multumesc pentru urari. Fanul meu numarul unu a fost langa mine la acest raliu si astfel a fost un pic mai usor sa trec peste toate problemele! :)?Deasemenea, am simtit si familia si prietenii langa noi de pe marginea probelor, ceea ce a adus un plus de motivatie intr-un raliu care ne-a pus la grea incercare moralul!!!
Le multumim tuturor pentru incurajari – sunt convins ca de la Bacau treburile vor sta altfel! 😉
Foto: Wekerle Dan Alexandru; RallyPhoto.ro